در حال بارگذاری ...

پیش‌نویس سند توسعه تئاتر تا آخر فروردین تدوین می‌شود

رحمت امینی، دبیر شورای توسعه تئاتر کشور اظهار امیدواری کرد پیش‌نویس اولیه سند توسعه تئاتر تا اواخر فروردین ماه آماده شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و هنر - تئاتر
رحمت امینی، دبیر شورای توسعه تئاتر کشور اظهار امیدواری کرد پیش‌نویس اولیه سند توسعه تئاتر تا اواخر فروردین ماه آماده شود.
وی که پیش از این اعلام کرده بود پیش‌نویس سند مذکور تا پایان اسفند ماه آماده می‌شود، به خبرنگار هنری ایسنا گفت: علی‌رغم تلاشی که انجام دادیم این امر میسر نشد اما امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده پیش‌نویس اولیه را به شورای عمومی تئاتر کشور ارائه دهیم.
امینی با اشاره به حضور هنرمندان شاخص تئاتر کشور در این شورا، تصریح کرد:‌سند مذکور در این شورا بررسی می‌شود و در صورت نیاز مجددا تدوین خواهد شد و پس از آن به وزارت ارشاد ارائه می‌گردد.
وی تاکید کرد: این سند توسط کارشناسان هنری و هنرمندان بررسی می‌شود و بنابراین شکل اداری ندارد و حاصل عقل جمعی است.

امینی، درباره پروسه اجرای این سند گفت: سند توسعه تئاتر کشور، در واقع سندی پیشنهادی از سوی مرکز هنرهای نمایشی است و برای اینکه رسمیت پیدا کند باید ابتدا در وزارت ارشاد و بعد از آن در هیات دولت و در صورت لزوم مجلس و ... به تصویب برسد تا پس از آن بتوان مفاد آن را اجرا کرد.
وی درباره ی طولانی شدن پروسه اجرای این سند گفت: این موضوع چندان مشکل‌ساز نخواهد شد زیرا، این سند قرار است یک بار تدوین شود بنابراین باید از هر نظر بدون نقص و کاملا رسمی باشد زیرا، پس از این به عنوان آیین‌نامه اجرایی مرکز هنرهای نمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که توسط مدیران آینده مرکز نیز اجرا می‌شود.
به گفته وی از جمله موارد تاکید شده در این سند بحث بودجه تئاتر کشور است که به لزوم افزایش آن در این سند اشاره شده است.
نویسنده «داستان باور نکردنی یک زن» در پایان درباره احتمال تغییرات مفاد این سند گفت: در رده‌های پایین مشکلی برای تصویب مفاد سند وجود ندارد اما در رده‌های بالاتر احتمال تغییرات هست زیرا، به هر حال رده‌های بالاتر بیشتر جنبه اداری دارند اما در هر حال امیدواریم با تدوین این سند، آیین‌نامه اجرایی محکمی در مرکز هنرهای نمایشی داشته باشیم.