در حال بارگذاری ...

تاخیر در برگزاری مراسم اختتامیه خانه نمایش

مراسم اختتامیه خانه نمایش اداره تئاتر با تاخیر برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و هنر - تئاتر
مراسم اختتامیه خانه نمایش اداره تئاتر با تاخیر برگزار می‌شود.
مریم معترف، مدیر خانه نمایش در این باره به خبرنگار هنری ایسنا، گفت: برگزاری مراسم اختتامیه، نیازمند بودجه‌ای است که هنوز نتوانسته‌ایم آن را تامین کنیم بنابراین گر چه قبلا اعلام کرده بودیم این مراسم را همزمان با هفته جشن تئاتر برگزار می‌کنیم، احتمال دارد تغییری در زمان برگزاری مراسم ایجاد شود.
وی یادآوری کرد: پیش از عید گر چه به مسئولان هنری گوناگونی مراجعه کردم متاسفانه نتوانستم با هیچ یک از آنان دیداری در این خصوص داشته باشم اما امیدوارم با پایان یافتن تعطیلات نوروز بتوانم با مسئولان دیدار کنم.
معترف گفت: عکس‌ها و مدارک اداره تئاتر و خانه نمایش از هنرمندان گوناگون جمع‌آوری شده اما برای آرشیو کردن و قاب کردن آنها و دیگر بخش‌های این مراسم، نیازمند تامین بودجه هستیم.
این کارگردان تئاتر درباره مشارکت بخش خصوصی در برگزاری این مراسم گفت: پی‌گیری‌های متعددی انجام دادیم که چندان به نتیجه نرسید. زیرا، متاسفانه، بخش خصوصی تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری در امور هنری بویژه تئاتری را ندارد.
معترف که پیش از این خبر از نصب سه تابلوی تبلیغاتی خانه نمایش بر سر خیابان پارس را داده بود، گفت: متاسفانه در این زمینه نیز دچار مشکل شده‌ایم زیرا از سوی شهرداری اعلام شده باید هزینه ساخت تابلو از سوی اداره تئاتر تامین شود و گر چه ما هزینه نصب آن را پرداخته‌ایم هنوز نمی‌توانیم تابلوها را نصب کنیم.
وی توضیح داد: ما تصمیم داشتیم، تابلوها را خودمان بسازیم اما شهرداری اعلام کرده تابلوها باید به شکل استاندارد و توسط کارشناسان شهرداری ساخته و هزینه آن توسط اداره تئاتر پرداخت شود به همین دلیل تا کنون موفق به نصب تابلوها نشده‌ایم.
مدیر خانه نمایش در ادامه پی‌گیری این موضوع با مسئولان شهردای منطقه 11 خبر داد وگفت: بعد از تعطیلات نوروز در این مورد با مسئولان شهرداری گفت‌و‌گو خواهیم کرد که امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم.
وی در پایان درباره برنامه‌های آینده خانه نمایش گفت: پیش از این که بحث قرارداد گیشه مطرح شده بود، کسی حاضر نبود کاری را در این مکان اجرا کند اما در حال حاضر که وضعیت قراردادها به شکل بهتری درآمده، احتمال دارد نمایشی ویژه این سالن آماده شود.