در حال بارگذاری ...
در جشنواره نمایش عروسکی اتفاق افتاد

غافل‌گیر شدن رایزن فرهنگی کرواسی از حضور پررنگ تماشاگران

رایزن فرهنگی کرواسی در ایران ابراز خوشنودی کرد که بیشتر نمایش‌های جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک، پیام آور صلح و دوستی هستند و از استقبال تماشاگران ایرانی نیز شگفت‌زده شد.

به گزارش ایران تئاتر روز گذشته یکشنبه 4 شهریور ماه، نمایش «واندالاواندا» که از کشور کرواسی در این دوره از جشنواره حضور دارد، میزبان ایوور چوندیچ رایزن فرهنگی کرواسی در ایران، بود.
این نمایش در تالار هنر روی صحنه رفت ودر اجرای نخست دیروز، میزبان مرضیه برومند، پیمان شریعتی، شهرام کرمی، گروه تایوان و جمعی از هنرمندان حاضر در جشنواره بود.
بعد از اجرای این نمایش، سرپرست این گوره نمایشی، هدیه ای را به مرضیه برومند دبیر جشنواره نمایش عروسکی داد.
همچنین ایوور چوندیچ رایزن فرهنگی کرواسی در ایران پس از تماشای نمایش از اجرای این گروه و دکور خلاقانه آن تعریف کرد و حضور گرم تماشاگران را شگفت‌انگیز دانست.
ایوور چوندیچ در گفتگوی کوتاهی با ستاد خبری جشنواره، بیان کرد که از کودکی تاکنون مخاطب تئاترعروسکی نبوده و تماشای «واندالاواندا» برایش جذاب بوده است.
او همچنین روابط بین ایران و کرواسی را به لحاظ فرهنگی خوب توصیف کرد و افزود: هنر تئاتر به ویژه تئاترعروسکی به گسترش روابط فرهنگی در کل دنیا به ویژه این دو کشور کمک کرده است.
به گفته رایزن فرهنگی کرواسی، بیشتر نمایش‌های که در جشنواره بین‌المللی تئاترعروسکی اجرا می‌شوند، پیام‌آور صلح و دوستی هستند و نمایش «واندالاواندا» نیز این ویژگی را دارد.
نمایش «واندالاواندا» داستان بره‌ای است که با دیگر بره‌ها متفاوت است و هر چیزی را که می‌خورد به رنگ آن در می‌آید. او عاشق اسطوخدوس است و بیشتر به رنگ بنفش در می‌آید و با خوردن این گیاه همیشه بوی خوبی می‌دهد؛ گاهی لیمو می‌خورد و زرد می‌شود.




نظرات کاربران