در حال بارگذاری ...

انجمن نمایشگران عروسکی: نه تکلیف قراردادها روشن است و نه مکان اجرا

بزرگترین مشکل ما در زمینه اجرای نمایش‌های عروسکی، مشخص نبودن وضعیت قراردادها است.

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و هنر - تئاتر
بزرگترین مشکل ما در زمینه اجرای نمایش‌های عروسکی، مشخص نبودن وضعیت قراردادها است.

علی پاکدست، مسئول روابط عمومی انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر با بیان این مطلب به خبرنگار هنری ایسنا، گفت: متاسفانه علی‌رغم پی‌گیری‌هایی که انجام داده‌ایم، هنوز در مورد نوع قراردادهای عروسکی، چیزی به ما اعلام نشده است.

وی افزود: علاوه بر این مشکل همچنان گرفتار کمبود در سالن نمایش عروسکی هستیم و عمده‌ترین مشکل ما در این زمینه به نبود سالن اجرا برای نمایش‌های عروسکی ویژه بزرگسالان مربوط می‌شود.

پاکدست با اشاره به پی‌گیری انجمن نمایشگران عروسکی برای اجرای‌ 5 نمایش عروسکی ویژه بزرگسالان در تئاتر شهر گفت: با اینکه پی‌گیری ما به نقاط خوبی رسیده بود اما متاسفانه بی‌نتیجه ماند و هنوز تکلیف اجرای این نمایش‌ها روشن نشده است.

این نمایشگر عروسکی یادآوری کرد: تالار هنر ویژه نمایش‌های گروه سنی کودک شناخته شده است بنابراین باید برای اجرای نمایش‌های عروسکی ویژه بزرگسالان چاره دیگری اندیشید اما در این زمینه هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکلات فراوان تئاتر عروسکی خاطرنشان کرد: هنوز تکلیف اجرای عمومی نمایش‌هایی که در جشنواره عروسکی اجرا شده‌اند، روشن نشده و تنها یک یا دو نمایش آن هم به واسطه روابی که داشته‌اند، توانسته‌اند نوبت اجرای عمومی بگیرند و متاسفانه هر زمان پی‌گیری‌های ما به نتایج قابل قبولی می‌رسه، مشکلی به مشکلات قبلی اضافه می‌شود و پی‌گیری‌ها بی‌نتیجه می‌ماند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با پی‌گیری‌های انجام شده و بعد از وعده‌های وزیر ارشاد مبنی بر برگزاری جشنواره عروسکی، این جشنواره در سال 84 نیز برگزار شود.

لازم به ذکر است پس از برگزاری دهمین جشنواره نمایش عروسکی «تهران مبارک» مقرر شد 5 نمایش ویژه بزرگسالان، در نیمه اول سال 84 در تئاتر شهر نوبت اجرای عمومی بگیرند اما از آنجا که این موضوع بلاتکلیف مانده است.

شیوا صعودی و آزاده انصاری، کارگردان دو تا از این نمایش‌ها، با نگارش نامه‌ای خطاب به حسین پارسایی، دبیر شورای تئاتر شهر، خواستار رسیدگی به این موضوع شدند.

انتهای پیام