در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی و نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان

زمینه توجه بیشتر به تئاتر استان خوزستان بررسی شد

در دیدار مدیر کل هنرهای نمایشی کشور و نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان زمینه تفاهم و توجه بیشتر به تئاتر استان خوزستان مطرح شد.

به گزارش ایرن تئاتر از خوزستان، ساسان شکوریان نائب رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در دیدار شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور گزارش کاملی از وضعیت تئاتر خوزستان شامل: تعداد دفاتر انجمن هنرهای نمایشی شهرستانها، تعداد گروههای پروانه دار استان، اجراهای عمومی آثار نمایشی، رویدادها و جشنواره های تئاتر استان خوزستان و برنامه های پیش روی تئاتر خوزستان تا پایان سال را به ایشان ارائه نمود.

در این دیدار شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام گرفته و پویایی تئاتر خوزستان گفت: بدون شک با این حجم از فعالیت ها و گروه های ثبت شده و هنرمندان فعال باید نگاه مدیران تئاتری به استان خوزستان متفاوت باشد و تلاش می کنیم تا امسال در خصوص تفاهم نامه ها این نگاه را عملیاتی کنیم.

در ادامه طبق درخواست انجمن هنرهای نمایشی خوزستان در حمایت از رویدادها و جشنواره های تئاتر استان خوزستان، شهرام کرمی گفت: از برگزاری رویدادهای ملی و منطقه ای تئاتر خوزستان و تامین داوران جشنواره ها حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار ساسان شکوریان تندیس «جام زندگی» را به شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور تقدیم کرد و در خصوص طرح برگزاری سمینار علمی «ظرفیت های نمایشی جام زندگی» با توجه به اهمیت و قدمت تاریخی این جام و وجود تصاویر و حرکات نمایشی درون جام زندگی که متعلق به سه هزار سال قبل است با مدیر کل هنرهای نمایشی به گفت و گو نشست.

مدیر کل هنرهای نمایشی کشور پس از بررسی اولیه طرح سمینار جام زندگی گفت: به لحاظ اهمیت موضوع جام زندگی و پس از بررسی طرح توسط کارشناسان اداره کل هنرهای نمایشی، برگزاری سمینار علمی «ظرفیت های نمایشی جام زندگی» را در دستور کار قرار می دهیم.




مطالب مرتبط

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند
برگزاری آیین شب‌چراغ «شاماران»

مجید افشار: خوشحالم که مدیران هنری به نمایش ایرانی بها می‌دهند

مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی در آیین شب‌چراغ «شاماران»، از خوشحالی خود بابت توجه مدیران هنری کشور به نمایش ایرانی و همچنین حضور هنرمندان جوان در این عرصه گفت.

|

نظرات کاربران