در حال بارگذاری ...
در پی انتشار تیزر نمایش رویای شب تابستان رخ داد

بازداشت موقت مریم کاظمی و سعید اسدی

در پی حکم قضایی مبنی‌بر توقیف نمایش «رویای شب تابستان» به کارگردانی مریم کاظمی، کارگردان این نمایش و مدیر تئاتر شهر هم بازداشت شدند.

به گزارش ایران تئاتر در پی مشکلی که برای تیزر نمایش "رویای شب تابستان" پیش آمد مریم کاظمی کارگردان نمایش و دکتر سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر به دادسرای رسانه احضار شدند. روند رسیدگی تا پایان وقت اداری روز یکشنبه، ۱۸ شهریور طول کشید و منجر به بازداشت موقت آن‌ها شد.

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی ضمن تایید این خبر در تشریح دلایل این بازداشت گفت :مشکل پیش‌آمده بدون این‌که نمایش دچار مشکل محتوایی باشد، اتفاق افتاده و متاسفانه تیزر نمایش مونتاژی از چند تصویر مختلف بوده که شبهه ایجاد کرده است.با وجود پیگیری‌های زیادی که صورت گرفت، به‌دلیل این‌که وقت اداری به پایان رسیده بود، نتوانستیم اقدامی انجام دهیم و این اتفاق ناخوشایندی است که رخ داده است. 
وی افزود: این اتفاق سبب شد از این پس توجه جدی به فضای مجازی شود و البته دستگاه قضایی هم وظایفی دارد و ما هم ملزم به تمکین از قانون هستیم.
کرمی اضافه کرد:  به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی در صورت احضار، به دادگاه می‌روم چراکه مسئولیت صدور مجوزها بر عهده من است و بابت هر اتفاق تئاتری باید پاسخگو باشم که حتماً خود را ملزم به این‌کار می‌دانم اما امیدوارم این اتفاق هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

به گزارش ایران تئاتر رایزنی ها برای رفع سوء تفاهم در حال انجام و پیگیری است.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران