در حال بارگذاری ...
...

بهار کاتوزی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

در «مدیترانه» ایفای نقش می‌کنم

بهار کاتوزی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

در «مدیترانه» ایفای نقش می‌کنم

ایران‌تئاتر: بهار کاتوزی هنرمند چند منظوره ای است و سال قبل در نمایش فتوحات گلشیری یوسف پابیری حضور موفقی داشت و در ضمن نویسنده توانایی است و در سینما فیلم نامه هایی نظیر اینجا کسی نمی میرد را نوشته است و در فیلم شنل در کنار باران کوثری درنقش آیدا یک دوست حمایتگر و مهربان بازی رئالیستی از خودش ارائه کرد.

بهار کاتوزی بازیگر و نویسنده  جوان و مستعد فارغ التحصیل بازیگری و فلسفه (دو رشته متفاوت) است و شروع به کار حرفه ای او از ۱۳۸۴ در بازیگری و نویسندگی تئاتر است. در کارنامه کاری  او در کارهای ارزشمندی نظیر الکترا و رومئو ژولیت, در خواب به سراغم آمد, کامنت, نسبیت خاص, صوراسرافیل, مرگ هوتن, پوزه چرمی، اینجا کسی نمی میرد، از دوردست, مرگ و شاعر, در بیشه, هملت ماشین، میز ، حریم شخصی، عکس سفید و دعوت دیده می شود.کاتوزی همچنین سابقه کارگردانی تئاتر نیز دارد و در این زمینه هم فعالیت داشته است.

کاتوزی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت: در نمایش مدیترانه به کارگردانی علی شمس بازی دارم؛ تمرینات این نمایش از اوایل فصل تابستان شروع شده بود و در این نمایش  مارال فرجاد، پریسا نظری و من بازی داریم و این اثر در اوایل آبان ماه در تور اروپایی در کشورهای ایتالیا(رم و پسکارا) و مجارستان(بوداپست) روی صحنه می رود و به زودی عازم این تور اروپایی خواهیم شد.

وی در باره تعداد اجراهای این نمایش گفت: در برخی از شهرها مثل رم چهار اجرا خواهیم داشت.

کاتوزی در باره مضمون نمایش تاکید کرد: موضوع نمایش درباره بحران مهاجرت است و زاویه روایت این اثر مهاجرانی هستند که در دریای مدیترانه غرق شده‌اند و اکنون مدیترانه تبدیل به مکانی شده که خیلی از مهاجران غیر قانونی در آنجا غرق می شوند.

این بازیگر تئاتر در باره جذابیت های نویسندگی و بازیگری گفت: در بحث نوشتن فضاهایی که خاص ترند برایم جذابیت های بیشتری دارند. اما در بازیگری برایم کیفیت نقش تعین کننده است. من در نوشتن رویکردهای متفاوتی دارم و خودم را منحصر به فرم خاصی نمی کنم. به عنوان بازیگر موقعی که با چنین نقش هایی مواجه می شوم ، در وهله اول بررسی می کنم که این آدم در چه وضعیت و یا موقعیتی جدا از واقعی و یا غیر واقعی بودنش است و می روم بر اساس این موقعیت نقش را تحلیل، بررسی و بازی می کنم. نقشی که بازیگر بازی می کند سوای واقعی و یا غیر واقعی بودنش باید بتواند برای مخاطب قابل باور باشد.