در حال بارگذاری ...

پیام حسین پارسایی رییس مرکز هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر رضوی

آیا لازم است در ذهنمان، میزان عشقمان به امام رضا(ع) را مرور کنیم؟ ما ایرانیان غربت "ضامن آهو" را حسن تقدیر خویش می‌دانیم و به آن فاخریم. در این میان جشنواره تئاتری که منتسب به ایشان باشد نیز باید سرشاز از حسن باشد و امید بخش افقی که تئاتر ایران چشم به آن دارد.

پنجمین جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند پنجمین گام در رسیدن به تناسب عالی فکرت و فرم، کلام و اندیشه و جاذبه و معنا باشد.
به گزارش دریافتی سایت ایران تئاتر، حسین پارسایی رییس مرکز هنرهای نمایشی طی پیامی به پنجمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان این مطلب افزود: اینک پنجمین بار در آستانه ساحتی ایستاده‌ایم که قدسی، پرمعنا، دل‌انگیز و آرام‌بخش است...
متن پیام پارسایی به پنجمین جشنواره تئاتر رضوی به این شرح است:
آیا لازم است در ذهنمان، میزان عشقمان به امام رضا(ع) را مرور کنیم؟ ما ایرانیان غربت "ضامن آهو" را حسن تقدیر خویش می‌دانیم و به آن فاخریم. در این میان جشنواره تئاتری که منتسب به ایشان باشد نیز باید سرشاز از حسن باشد و امید بخش افقی که تئاتر ایران چشم به آن دارد. شاید پیش از جشنواره‌های دیگر بتوان در این جشنواره به دنبال تئاتری گشت که هویت اعتقادی و ملی‌مان را بارور و بالغ کند. فراموش نکنیم که "تئاتر هویت" کلمه‌ای با طنین جهانی است. اگر امروزه آن را پژمرده کرده‌اند و از فرط استفاده و کاربردهای نابه‌جا، معنای صحیحش را از آن گرفته‌اند چیزی از منزلت این تعریف نمی‌کاهد و هنوز می‌توان مشتاقانه در پی آن راه پویید و به مقصدی روشن چشم دوخت. اینک پنجمین بار در آستان ساحتی ایستاده‌ایم که قدسی و پرمعنا و دل‌انگیز و آرام‌بخش است.
پنجمین جشنواره تئاتر رضوی پنجمین پله از نردبانی است که سربلند کنی، آخرین پله‌اش را نمی‌توانی ببینی. در مسیر پیمودن این پله‌ها و گام‌ها فراموش نکنیم که تجلی افکار امام هشتم شیعیان(ع) و فخر ایرانیان، جزو الزامات این جشنواره است و بی‌گمان چنین که شود، آن گاه می‌توان در نبش یک کوچه باران زده ایستاد و به آهنگی دور و مه‌آلود گوش سپرد. آهنگی که از وجودی محتشم بر می‌خیزد و از حضور تفکری خبر می‌دهد که آمده تا روی سفره معتقدانه فراهم آمده تئاتر ایران پنجه بگذارد. راستی شما جای پنجه پر مهرش را دیده‌اید؟
پنجمین جشنواره تئاتر رضوی می‌تواند پنجمین گام در رسیدن به تناسب عالی فکرت و فرم، کلام و اندیشه و جاذبه و معنا باشد.
گفتنی است پنجمین جشنواره تئاتر رضوی 18 تا 25 آبان ماه در شهرهای بجنورد و تهران برگزار می‌شود.