در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر همایش

فراخوان یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان منتشر شد

فراخوان یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان برای اجرا در شهرستان‌های اهواز و شوش دانیال (ع) از سوی دبیرخانه همایش منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر از خوزستان، آرش سهرابی دبیر یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با  همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی کشور و کانون شبیه خوانی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان ، به منظور پاسداشت قیام خونین کربلا و ترویج فرهنگ عاشورایی و با هدف ارتقاء سطح کیفی هنر مقدس شبیه خوانی، یازدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم استان خوزستان را در شهرستانهای اهواز و شوش دانیال (ع) در سطح استان برگزار می‌­کند.

 

سهرابی افزود: این دوره از همایش در سه بخش الف) تعزیه میدانی، ب) بخش آئین های نمایشی و ج) بخش مهمان برگزار می‌شود.

 

دبیر همایش در ادامه گفت: در بخش تعزیه میدانی حفظ اصالت در نسخ تعزیه و رعایت تکنیک‌­های ویژه شبیه خوانی در اجرا مهم ترین اولویت در پذیرش آثار متقاضی است و در این بخش گروه­های متقاضی باید 3 نسخه از فیلم ضبط شده اجرای خود را بر روی لوح فشرده به همراه 3 قطعه عکس با کیفیت از اجرا و یک قطعه عکس از سرپرست گروه به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشواره را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.  

 

آرش سهرابی در مورد شرایط بخش آیین های نمایشی اظهار کرد: این بخش ویژه آیین­ها و مناسکی است که ضمن ارتباط موضوعی با واقعه عاشورا، دارای ظرفیت­های نمایشی و اجرایی نیز باشند و گروه­های متقاضی می­بایست 3 نسخه از فیلم ضبط شده اجرای خود را بر روی لوح فشرده به همراه 3 قطعه عکس با کیفیت از اجرا و یک قطعه عکس از سرپرست گروه به همراه فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشواره را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

 

سهرابی در خصوص بخش مهمان همایش گفت: در این بخش به منظور تبادل تجربه در زمینه هنر مقدس شبیه خوانی، همچنین آشنایی و انتقال میراث غنی فرهنگی و هنری در زمینه آیین های نمایشی، گروه‌های شاخص در زمینه­‌های هنر شبیه خوانی و آیینهای نمایشی از دیگر استان­ها جهت اجرا در همایش دعوت خواهند شد.

 

آرش سهرابی با توجه به برنامه زمانبندی همایش گفت: آخرین مهلت ارسال مدارک جهت شرکت در همایش 22 مهرماه 97 است و همایش از 28 مهرماه الی 02 آبان ماه 97 برگزار می شود.

 

دبیر همایش در پایان گفت: علاقمندان به شرکت در همایش می توانند آثار خود را به آدرس خوزستان، اهواز، خیابان فلسطین، جنب کتابخانه‌ی شهید رجایی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمایند و با تلفن و نمابر 06133364416 تماس حاصل نمایند.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران