در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

مخاطب شناسی ضرورت تئاتر امروز است

تک‌بعدی و تخصصی عمل کردن در تئاتر آن هم از نوع فنی خاص، منجر به عدم استقبال مردم از تئاتر می‌شود اما اگر جذابیت‌ها به محتوا، نگارش و متون نمایش ها بازگردد استقبال مردم هم از تئاتر بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایران تئاتر ازهمدان ، علیرضا درویش‌ن‍ژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، با اشاره به این که در کشورهای پیشرفته جهان تئاتر به عنوان یک امر ضروری در سبد زندگی روزانه مردم گنجانده شده است، خاطرنشان کرد: این نگاه خوب به لحاظ پیشینه فرهنگی به تئاتر باید در کشور ما نیز تقویت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان،  با بیان این که به طور قطع با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های مختلف تخصصی، بار علمی هنرمندان تئاتر را می‌توان تقویت کرد، گفت: معتقدیم تئاتر بدون اندیشه و علم نمی‌تواند بار علمی مطلوبی ایجاد کند.

علیرضا درویش نژاد، با تاکید بر این که تئاتر را خوب به مخاطب نشناسانده‌ایم و همین باعث مظلومیت تئاتر در داخل شده است، یادآور شد: در حوزه فنی باید تئاتر ما به سمت و سوی استفاده از متون نمایشی جذاب و مخاطب‌شناسی حرکت کند تا منجر به استقبال بیشتر مردم از تئاتر شود چون استفاده از واژه‌های تخصصی و کار انتقادانه صرف نمی‌تواند عموم مردم را به سالن‌ها بکشاند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه استفاده از فرهنگ عامه، سنت‌ها و آیین ها و فرهنگ عمومی در متون نمایشی می‌تواند استقبال مردم را از تئاتر دوچندان کند، افزود: تک‌بعدی و تخصصی عمل کردن در تئاتر آن هم از نوع فنی خاص، منجر به عدم استقبال مردم از تئاتر می‌شود اما اگر جذابیت‌ها به محتوا، نگارش و متون نمایش ها بازگردد استقبال مردم هم از تئاتر بیشتر خواهد شد.




نظرات کاربران