در حال بارگذاری ...
امروز یکشنبه در خانه نمایش مهرگان

«فاندو و لیز» میزبان عکاسان می‌شود

نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار یکشنبه بیست و نهم مهرماه با حضور عکاسان در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «فاندو و لیز» نوشته فرناندو آرابال و به کارگردانی هوشمند هنرکار یکشنبه بیست و نهم مهرماه با حضور عکاسان در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.
اجرای عمومی نمایش «فاندو و لیز» از دوشنبه سی‌ام مهرماه در خانه نمایش مهرگان آغاز خواهد شد و یک‌شب پیش از شروع رسمی نمایش، در روز یکشنبه بیست و نهم مهرماه این نمایش به‌صورت ویژه برای عکاسان روی صحنه خواهد رفت.
«فاندو و لیز» قصه‌ پنج انسانی است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند. پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری، سیاوش خادم حسینی بازیگران این نمایش هستند و هنرکار خود مسئولیت طراحی صحنه را برعهده دارد. سیما سامانی همچون اثر قبلی هنرکار «زندانی خیابان نواب» طراح لباس است.
فرناندو آرابال، نمایش‌نویس، شاعر، بازیگر و کارگردان اسپانیایی‌الااصل و ساکن فرانسه است. وی از دهه پنجاه میلادی با هم‌آوایی با نویسندگان پیشروی تئآتر اروپا، همچون بکت و یونسکو، زبان و دیدگاه ویژه خود را وارد تآتر کرد که بعدها با نام «تآتر وحشت» شناخته شد. از دیگر آثار او می‌توان به دوجلاد، پیک نیک در میدان جنگ و گوئرنیکا اشاره کرد.
هنرکار اردیبهشت ماه سال جاری «زندانی خیابان نواب» را در تالار شانو روی صحنه داشت و همین اثر زمستان سال گذشته در خانه نمایش اداره تآتر روی صحنه رفته بود. از دیگر نمایش‌های این کارگردان و بازیگر تآتر می‌توان به «پیوند خونی»، «پروانه مفرغی»، «سلام و خداحافظ»، «آنتیگونه»، «پرده‌ها از راه می‌رسند» و... اشاره کرد.
اسامی دیگر دست‌اندرکاران نمایش «فاندو و لیز» به این شرح است: عکاس: ابراهیم حسینی، طراح پوستر و بروشور: سهیلا علیپور، تنظیم آوا و موسیقی: مهناز غمخوار، دستیار کارگردان: محمدرضا حزینی، منشی صحنه: شیرین کاظم‌زاده، مدیر روابط عمومی و امور رسانه‌ای: سمیه علیپور.
«فاندو و لیز» از دوشنبه 30 مهرماه، همزمان با افتتاح رسمی نمایش، هر شب ساعت 19:15 در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

نظرات کاربران