در حال بارگذاری ...
مروری بر نمایش‌های حاضر در یک رویداد

هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان  به نیمه راه رسید

هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان با ۲۶ اثر در ماه‌های محرم و صفر این روزها به نیمه راه برگزاری خود در سراسر کشور رسیده است.

به گزارش ایران تئاتر؛ در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان که در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی تدارک دیده شده تا امروز تعدادی از نمایش‌های منتخب در این دوره در سالن ها و مراکز هنری تهران و دیگر استان‌های کشور روی صحنه رفته‌اند و بخشی دیگر از این آثار نیز در روزهای جاری اجراهای خود را دنبال می‌کنند. همچنین تعدادی دیگر از نمایش‌های پذیرفته شده در این دوره، در روزها و هفته‌های آتی روی صحنه خواهند رفت. در گزارش پیش‌رو زمان‌بندی اجرای نمایش‌‍‌ها در این رویداد را مرور می‌کنیم.

 

نمایش‌های اجرا شده در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان

تعداد قابل توجهی از نمایش های پذیرفته شده در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان اجراهایشان در این رویداد را به پایان رسانده‌اند.

«نقل سرخ» به کارگردانی میثم کردی از استان لرستان از جمله نمایش‌هایی است که اجراهای خود در این دوره تئاتر صاحبدلان را پشت سر گذاشته است. این نمایش از 20 تا 29 مهر ماه در پلاتو انجمن نمایش این استان به اجرا درآمد.

«نیمروز» به کارگردانی محمد حسن زاده از تربت حیدریه نیز اجراهای خود در این رویداد را از 12 تا 22 مهر ماه در تالار آوینی این شهر پشت سر گذاشت.

«میشنوی داره منو صدا میزنه» به کارگردانی بهمن پارسا آرا از استان مرکزی نیز با 12 اجرا از 17 تا 28 مهر در سالن آفتاب شهر اراک روی صحنه رفت.

«سوز کمانچه و یخ بندان» به کارگردانی سعید خیراللهی از استان ایلام دیگر نمایشی است که در روزهای گذشته اجراهای خود در این رویداد را تجربه کرد. این نمایش از 15 تا 19 مهر در دو نوبت صبح و عصر و در مجموع با 10 اجرا به کار خود در این رویداد پایان داد.

«عشق قافله سی» به کارگردانی سیدرضی محمودی از استان اردبیل نیز دیگر نمایشی بود که از 19 تا 29 مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری فدک شهر اردبیل روی صحنه رفت.

«حاجت» به کارگردانی پژمان شاهوردی دیگر نمایشی بود که اجراهایش را از 7 تا 16 مهر در سالن  کانون بروجرد پشت سر گذاشت.

«سپاس نامه هانیه» به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از استان کرمانشاه نیز در روزهای 20 تا 27 مهر در دونوبت در پلاتو تئاتر شهر کرمانشاه روی صحنه رفت.

«به آسمان نگاه کن» به کارگردانی شهاب راحله یکی از نمایش‌‌هایی بود که در قالب هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان در تهران روی صحنه رفت. این نمایش9 تا 20 مهر در پلاتو اجرای شماره یک مجموعه تئاترشهر به اجرا درآمد.

«نقل عشق» به کارگردانی ساجد قدوسیان از تهران هم اجراهایش را که از 21 شهریور ماه آغاز شده در روز 6 مهر پایان داد. این نمایش در  پلاتو اجرای شماره یک مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت.

«خون و لجن» با کارگردانی مالک آبسالان از استان ایلام هم اجراهایش در این رویداد را از 10 تا 18 مهر ماه در دو نوبت صبح و عصر پشت سر گذاشت.

«کارنامه تجدیدی» به کارگردانی سعیدخیراللهی از  ایلام هم یکی از نمایش‌هایی بود که در بخش خیابانی هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان به اجراهایش پایان داد. این نمایش از 15 تا 19 مهر ماه در محوطه روبه‌روی کتابخانه و پارک لاله و پارک شقایق شهر ایلام، همچنین در ایستگاه تئاتر خیابانی شهدای گمنام این شهر و در روستاهای حومه اجرا شد.

«خرداد رخ داد» به کارگردانی نسا سلیمانی از اصفهان دیگر نمایشی بود که در بخش خیابانی این رویداد از 15 تا 18 مهر ماه در پل خواجو و میدان نقش جهان اصفهان اجراهایش را پشت سر گذاشت.

همچنین اجراهای تعزیه و مجالس شبیه خوانی از تهران یکی از بخش‌های ویژه هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان بود. تعزیه و مجالس شبیه خوانی به کارگردانی احمد عزیزی یکی از این نمایش‌ها بود که از 20 تا 29 شهریور در محوطه تئاتر شهر اجرا شد.

 

نمایش‌های در حال اجرا

تعدادی دیگر از نمایش‌های حاضر در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان که اجراهایشان  را پیش از این آغاز کرده‌اند، در روزهای آتی نیز همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.  

«هنگامه‌ای که آسمان شکافت» به کارگردانی هومن روح تافی از کرمانشاه از جمله نمایش‌هایی است که این روزها در  مجتمع تالار غدیر کرمانشاه  اجراهایش را دنبال می‌کند. این نمایش از 20 مهر ماه در این مکان روی صحنه رفته است.

«هیهات» به کارگردانی حسین کارگر از ماهشهر نیز که اجراهایش  را در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان از 20 مهر ماه در تالار آوینی این شهر آغاز کرده تا 30 مهر روی صحنه خواهد بود.

«در عاشورا» به کارگردانی تقی نژاد مقیمی از ساوه نیز که دور اول اجراهایش را از 20 شهریور تا 3 مهر در تئاتر شهر سمنان پشت سر گذاشت، در دور دوم اجرا تا اول آبان ماه در سالن سلمان ساوجی شهر ساوه روی صحنه خواهد بود.

«آه سوزان کربلا» به کارگردانی ساسان قجر از زنجان نیز که اجراهایش را از 27 مهر در تالار هنر این شهر آغاز کرده تا 8 آبان ماه روی صحنه خواهد بود.

«مختک» به کارگردانی کاظم ارجمندنیا از بوشهر نیز تا 6 آبان به اجراهایش در این دوره تئاتر صاحبدلان ادامه خواهد داد. این نمایش از 25 مهر در آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان بوشهر روی صحنه است.

نمایش «نذری» به کارگردانی اکبر قهرمانی از نمایش‌های بخش خیابانی اجرا شده در پایتخت نیز که اجراهای خود را از  24 مهر آغاز کرده تا 7 آبان در کانون‌های تئاتر بعثت، ابوذر، میثم و شریعتی اجراهایش را ادامه خواهد داد.

 

اجراهای پیش‌رو از گروه‌های تئاتر حاضر در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان

طبق جدول زمان‌بندی هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان بخشی دیگر از نمایش‌های حاضر در این رویداد نیز اجراهایشان را از روزها و هفته‌های آتی آغاز خواهند کرد.

«پدرانه» به کارگردانی نعمت اسدی مرام از هرسین در ادامه اجراهای بخش صحنه‌ای هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان از 5 تا 15 آبان در آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «آژیرک‌های قرمز» به کارگردانی فواد ابراهیمیان از استان همدان هم از 1 تا 12 آبان ماه در تالار شهید آوینی تئاتر شهر همدان روی صحنه خواهد رفت.

«کتل» به کارگردانی سعید ذبیحی از کرمانشاه نمایشی در بخش خیابانی هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان است که در روزهای 5، 6 و 7 آبان در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان‌های شهید حدیدی، عبداللهی و صابری اجرا خواهد داشت.

«محرم-تعزیه-اربعین» به کارگردانی پژمان شاهوردی از بروجرد دیگر نمایش خیابانی این دوره است که از 1 تا 8 آبان در محوطه تئاتر خیابانی بروجرد اجرا خواهد شد.

نمایش « دختری با سایه گسترده» به کارگردانی محسن متین وفا از شهرستان دماوند استان تهران نیز دیگر نمایشی است که در هشتمین دوره تئاتر صاحبدلان در 2 دور اجرا از 19 تا 23 آبان، همچنین از 1 تا 4 آذر در سالن آمفی تئاتر مسجد امام سجاد (ع) این شهر روی صحنه خواهد رفت.

همچنین از مجموعه تعزیه و شبیه‌خوانی نیز مجلسی  به کارگردانی علاءالدین قاسمی از تهران از 12 تا 17 آبان در محوطه تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

نمایش «قافله سالار» به نویسندگی حسین صفی و کارگردانی کیانوش بهروز پور کاری از گروه نمایشی سایه از 7  تا 17 آبان ساعت 17:30 در مجموعه تئاتر شهر همدان به روی صحنه می رود.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران