در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان ملی و بین‌المللی

داوران بخش پوستر جشنواره الف معرفی شدند

داوران بخش پوستر آزاد جشنواره بین‌المللی تئاتر الف که از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار می‌شود، معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی تئاتر الف، بخش پوستر این جشنواره به‌صورت آزاد و با مدیریت کریم زینتی و با موضوع «اقوام با رویکرد صلح در فرهنگ و آیین» برگزار می‌شود.
برای ارزیابی آثار این بخش از جشنواره بین‌المللی تئاتر الف چهره‌های شناخته‌شده طراحی و گرافیک در عرصه داخلی و بین‌المللی تئاتر حضور دارند.
طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است لخ مایفسکی رئیس بینال پوستر ورشو و مدیر هنرهای تجسمی لهستان، ایرج میرزا علیخانی عضو مؤسس انجمن طراحان گرافیک و عضو آرت دایرکتورز کلاب نیویورک و لادن رضایی گرافیست و استاد دانشگاه به ارزیابی آثار متقاضی حضور در بخش پوستر جشنواره بین‌المللی تئاتر الف بپردازند.
مایفسکی دارنده عنوان دکترای افتخاری از دانشگاه J.E.Pyrkene از جمهوری چک است. تخصص وی در طراحی پوستر، طراحی کتاب و تصویرگری است. آثار او در نمایشگاه های اختصاصی و گروهی بسیای در سراسر دنیا به نمایش درآمده و جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است. پوستر «شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی آوازخوانان جاز» او به عنوان یکی از 100 پوستر با ارزش اروپا و ایالات متحده آمریکا (از 1945 تا 1990) برگزیده شده است و بسیاری از کتاب هایش عنوان «زیباترین کتاب سال» را کسب کرده اند. مایفسکی سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی متعددی را در سراسر دنیا برگزار کرده است.
ایرج میرزا علیخانی از چهره‌های شناخته‌شده گرافیک ایران است که عضویت در هیأت مؤسس و اولین هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران، نماینده «انتشارات Graphis سوئیس» در ایران و عضویت در هیأت رئیسه «جشنواره فیلم‌های تبلیغاتی بال» به همراه حضور در هیأت های داوری جشنواره ها و فستیوال های مختلف را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
وی همچنین در عرصه داخلی و خارجی نمایشگاه های متعددی را برگزار و شرکت کرده است که نمایشگاه «نگاه ایرانی» در کشورهای پرو و بولیوی، نمایشگاه «لاهتی» فنلاند، بینال بین‌المللی پوستر در چین و بینال بین‌المللی پوستر در لهستان از جمله آن ها هستند.
لادن رضایی نیز عضویت در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، حضور در نمایشگاه ها و مسابقات متعدد داخلی و بین‌المللی و کسب عناوین از تعدادی از آن ها، عضویت در هیأت انتخاب و هیأت داوران مسابقه متعدد تخصصی رشته گرافیک و همچنین چاپ کتب گوناگون داخلی و بین‌المللی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است.
وی به عنوان مترجم، مؤلف کتب و مقالات تخصصی در حوزه گرافیک شناخته می‌شود.
علاقه مندان برای اطلاع از فراخوان جشنواره و ثبت نام در این بخش می توانند به سایت worldpeace.ir مراجعه کنند.

 




نظرات کاربران