در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه ماه حوزه هنری

«آتش خودبرافروخته» ویژه ماه صفر به صحنه می‌رود

نمایش «آتش خودبرافروخته» به کارگردانی حسام کلانتری هم‌زمان با ایام اربعین حسینی از هفتم لغایت شانزدهم آبان ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «آتش خودبرافروخته» کاری از گروه تئاتر «صلح» است. این نمایش نوشته محمد رحمانی‌فرد و با کارگردانی و بازیگری حسام کلانتری در تماشاخانه ماه روی صحنه خواهد رفت.
نمایش «آتش خودبرافروخته» سال گذشته دوره اجرایی بسیار موفقی را در خانه‌ فرهنگ رایزن داشته است. این نمایش در دور جدید اجراها به تماشاخانه ماه حوزه هنری آمده است و از هفتم لغایت شانزدهم آبان ماه ساعت ۱۷ در این تماشاخانه اجرا می‌شود.
«آتش خودبرافروخته» داستان مردی‌ است که دشتی از خون دید، یاری نرساند و دیگر جز خاک و آتش بر لبانش ننشست تا دیوانه شد.
این نمایش تک‌شخصیتی است. تنها شخصیت این نمایش «وهب» نام دارد. «وهب» مردی‌ است که واقعه کربلا جهانش را دگرگون کرده اما خودش دگرگون نشده است؛ چراکه او نمونه انسانی‌‍ است دُگم و مادی‌گرا که هیچ‌چیز حتی حقیقت محض را نمی‌پذیرد؛ حقیقتی که با گوشت و پوست و استخوانش لمس کرده است. وهب در این حقیقت و پیکار در سیاهه لشکر اشقیا بوده است. این رویداد شروعی‌ برای پیکار با وجدانش است؛ وجدانی که عظمت واقعه آن را گه گاهی بیدار می‌کند. وی همسرش را که همه وجودش است گم کرده و در ناکجاآبادی داستان غنایمی را که به چنگ آورده برایش نقل می‌کند او هر چه می‌دود به دلدارش نمی‌رسد و ... انگار در جهنمی‌ خودساخته زندگی می‌کند.
نمایشنامه «آتش خودبرافروخته» را محمد رحمانی‌فرد نوشته است و حسام کلانتری کارگردانی آن را برعهده دارد. البته او در این نمایش تک‌پرسوناژ به ایفای تقش هم می‌پردازد.
زهرا شایان‌فر نیز به‌عنوان مشاور کارگردان در گروه اجرایی نمایش حضور دارد. از دیگر عوامل این نمایش که اثری از گروه تئاتر «صلح» است می‌توان به کامبیز اسدی: سرپرست گروه تئاتر صلح، محمد احسان مصحفی: مدیر اجرا، فاطمه حسین‌خانی: طراح گریم، مینا صفار: مدیر روابط عمومی، صمد خانی: طراح نور، محمدجواد مقیمی: دستیار کارگردان و اجرای گریم، کریم کریمی و مجید مظفری: مدیر صحنه، خدامرادی: طراح پوستر و بروشور و محبوبه فرج‌الهی: عکس اشاره کرد.
گفتنی است، نمایش «آتش خودبرافروخته» نوشته محمد رحمانی فرد و به کارگردانی حسام کلانتری 7 الی 16 آبان ساعت 17 در تماشاخانه ماه حوزه هنری به نشانی تهران خیابان سمیه نرسیده به پل حافظ روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری فراخوان اجرای نمایش در تماشاخانه‌های مهر و ماه خود را در راستای اهداف و سیاست‌های خود و به‌منظور انتخاب آثار نمایشی شایسته‌ برای اجرا در سال 1403 از گروه‌ها و کارگردانان فعال، اساتید دانشگاه، دانشجویان تئاتر و جوانان خلاق دعوت کرد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران