در حال بارگذاری ...
دبیر اجرایی همایش تئاتر مردمی اربعین خبر داد

استقبال بیش از 80 هزار مخاطب از نمایش‌های همایش «روایت راهیان»

به گزارش ایران تئاتر، آرش ساربان دبیر اجرایی سومین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین، از استقبال بیش از ۸۰ هزار نفری از نمایش های «روایت راهیان» خبر داد.

ساربان درباره «روایت راهیان» گفت: سومین همایش تئاتر مردمی پیاده روی اربعین از ابتدای آّبان اجراهای خود را در نجف اشرف و مسیر پیاده روی آغاز کرده است، امسال تا کنون 21 نمایش در این همایش اجراهای خوبی را داشته‌اند.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب زائران حسینی از اجرای نمایش‌ها گفت: در شرایط آّب و هوایی امسال کمی کار سخت کرد و حتی در عمود 1120 مشکلات بسیاری داشتیم، با این همه اما اجراها به قوت خود ادامه پیدا کرد و با توجه به تعدد مکانی که امسال در نقاط مختلف مسیر داشتیم طی 5 روز گذشته به صورت تخمینی میزبان بیش از 80 هزار زائر پیاده روی اربعین از کشورهای مختلف بودیم.

ساربان افزود: بخش اعظم مخاطبان ما را بیش از زائران فارسی زبان، عرب زبانان و ترک زبانان تشکیل می‌دهند که علاوه بر بحث محتوایی آثار شیوه اجرای نمایش‌های در قالب تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش خیابانی نیز برایشان جذاب است و ارتباط خوبی را برقرار می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: از امشب گروه‌های نمایشی که در عمودهای مختلف به صورت گردشی و ثابت در حال اجرا هستند به سمت عمود 1120 حرکت می‌کنند تا انشاالله یک اجرای همگانی را در این عمود از صبح تا پایان شب ششم آبان ماه داشته باشیم.

گفتنی است، سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری 28 آبان‌ماه تا 8 آبان‌ماه 1397 در پایانه‌های مرزی کشور، نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلای معلی برگزار می‌شود.




نظرات کاربران