در حال بارگذاری ...
ایوب آقاخانی خبر داد:

استقبال گسترده از فراخوان « چهار فصل تئاتر ایران»

ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از استقبال گسترده از فراخوان دور جدید پروژه ملی چهار فصل تئاتر ایران خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، ایوب آقاخانی موسس، طراح و دبیر پروژه جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران که پیش از این با برپایی پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران خدمات ارزنده‌ای را به نمایشنامه‌نویسی کشور به‌ویژه نمایشنامه‌نویسی در خارج از پایتخت داشته است، گفت: در پی انتشار نخستین فراخوان دور جدید پروژه جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران که با محوریّت آموزش فراگیر نمایشنامه‌­نویسی در خارج از پایتخت برگزار می‌شود، شاهد استقبال گسترده‌ای از آن بودیم.
آقاخانی افزود: پس از اتمام مهلت محدود مقرّر برای دریافت طرح‌های اولیه تعداد 66 طرح از بیست استان کشور به دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری رسید که به نسبت دور نخست برگزاری این پروژه در فاصله سال‌های 87 تا 91 یک رقم چشمگیر و رکوردی به‌یادماندنی است.
مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌ها ادامه داد: مشارکت 20 استان در مواجهه با فراخوان را بی‌سابقه و قابل اعتنا است. این رویداد نشانه‌ تشنگیِ قابل سرمایه‌گذاری هنرمندان و علاقه‌مندان غیر تهرانی و دور از پایتخت برای آموزش مصادیق هنری، بالاخص «نمایشنامه‌نویسی» است.
سردبیر فصلنامه تئاتر در ادامه گفت: به‌زودی اعضای هیئت علمیِ فصل برای بررسی طرح‌ها با محوریّت «ایران در بستر تاریخ» توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام خواهد شد.
آقاخانی در پایان افزود: امید است همان‌گونه که چهره‌‌های صاحب‌سلیقه‌‌ای در حوزه‌ درام‌نویسی دور از پایتخت در دوره‌‌های پیشین پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران شناسایی و به کشور معرفی شدند که تاکنون چرخش قلمشان را روی کاغذ در عرصه‌ تئاتر می‌‌بینیم، به یاری پروردگار در دوره جدید نیز بتوانیم چنین استعدادها و چهره‌‌هایی را بشناسیم و بشناسانیم.

گفتنی است، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور دوره جدید پروژه جامع ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی به‌منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور در پاییز ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است
نشستی با کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»

واکنش به رویدادهای جامعه، مهم‌ترین وظیفه هنرمند است

کارگردان و بازیگران نمایش «نوزده نودونه»، با حضور در «ایران تئاتر»، از موضوع، شیوه اجرایی، فرم و ریخت این اثر اجرایی گفتند که این روزها در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه است.

|

با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد
با اعلام مهلت ارسال ایده‌ها تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳

فراخوان پروژه‌ چهارفصل تئاتر ایران منتشر شد

دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از همه علاقه‌مندان نمایشنامه‌نویسی دعوت کرد ایده‌های خود را تا ۱۵ فروردین‌ ۱۴۰۳، برای شرکت در سیزدهمین دوره پروژه چهارفصل تئاتر ایران با عنوان «آفریننده‌ ریشه‌ها؛ تبلور فرهنگ‌عامه در تئاتر» ارسال کنند.

|

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

«نوزده، نود و نه» در تالارچهارسو روی صحنه می‌رود

 نمایش «نوزده، نود و نه»، به کارگردانی ایوب آقاخانی و تولید مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، با موضوع ایثار و فداکاری کادر پزشکی و پرستاری در دوره همه‌گیری ویروس کرونا، در مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

|

نظرات کاربران