در حال بارگذاری ...
در خبرگزاری ایسنا بررسی شد

توضیح سرپرست شورای نظارت درباره توقف یک نمایش

۱۲ آبان‌ماه گزارشی از توقف نمایش «فاند و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار در تماشاخانه مهرگان منتشر شد که دلیل این توقف را مهدی علی‌نژاد استفاده بدون مجوز از کلاه‌گیس قرمز و توجه نکردن به نامه شورای نظارت و نیز پخش بدون مجوز تیزر اعلام کرد و البته این موارد از سوی کارگردان نمایش رد شد.

به گزارش ایران تئاتر خبرگزاری ایسنا در پیگیری این موضوع مطلبی را منتشر کرد. در این گزارش آمده است: این اتفاق را که نشان از سخت‌گیری‌های احتمالی بابت تعهدات بیشتر مدیران سالن بود، از سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی جویا شدیم و او دخالت شورا در توقف اجرا را رد کرد.
محسن امیری در گفت‌وگویی بیان کرد: این (توقف نمایش «فاندو و لیز») تصمیم مدیریت سالن بوده و نامه یا دستور مکتوبی از طرف ما برای توقف اجرا صادر نشده است، چون اصولا تذکر می‌دهیم تا اصلاح شود.
او در پاسخ به اینکه آیا استفاده از کلاه‌گیس در نمایش‌ها مانعی ایجاد می‌کند؟ افزود: باید ضرورت دراماتیک آن وجود داشته باشد، ضمن اینکه حتما حجاب و حدود شرعی هم باید رعایت شود. درباره نمایش «فاندو و لیز» هم خود مدیر سالن به ما اطلاع داد و نسبت به این مسئله اعتراض داشت و ابراز نگرانی کرد. ما هم تقاضا کردیم به گروه تذکر بدهند تا در خصوص رفع شبهه اصلاح شود.
امیری در پاسخ به اینکه آیا مدیر یک سالن تئاتری می‌تواند به این شکل ممیزی اعمال کند؟ گفت:‌طبیعتا صیانت اجرا برعهده مدیر سالن است و ایشان هم می‌تواند طبق قانون ممیزی‌های خود را داشته باشد.
وی در پاسخ به اینکه آیا سخت‌گیری‌های شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی بویژه پس از حاشیه‌های اخیر برخی نمایش‌ها بیشتر شده است، به گفتن این جمله اکتفا کرد: ما فقط مطابق قانون و در چارچوب قانون کار اصولی و قانونی را انجام می‌دهیم، یعنی کارشناسان ما آنچه برعهده‌شان گذاشته شده را انجام می‌دهند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگر «مناظره وایادولید»

هوشمند هنرکار: فرم نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با تماشاگر باشد

هوشمند هنرکار، بازیگر و کارگردان «مناظره وایادولید» با بیان این‌که در این اثر تلاش شده تا دغدغه‌های انسانی و اجتماعی به نمایش درآید، گفت به شعبده‌بازی‌های نور، صدا و افکت علاقه زیادی ندارم، درام و تئاتر باید روی صحنه جاری شود و فرم‌ نباید مزاحم ارتباط اندیشه تئاتر با ...

|

شورای انتخاب آثار تالار هنر معرفی شدند

شورای انتخاب آثار تالار هنر معرفی شدند

شورای هفت‌نفره متشکل از آناهیتا غنی‌زاده، ناصر آویژه، سیدحسین فدایی حسین، آرش شریف‌زاده، فریبا دلیری، هنگامه مفید و نیما بیگلریان انتخاب آثار برای اجرای عمومی در تالار هنر را بر عهده گرفتند.

|

نظرات کاربران