در حال بارگذاری ...
معرفی12 اثر بخش مسابقه تئاتر ایران در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

زورآزمایی جذاب ایرانی ها در همدان

ایران‌تئاتر: ۱۲ اثر از بین آثاری که در بخش‌های تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند، نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر ایران را شامل می‌شوند که در این گزارش به معرفی این آثار می‌پردازیم.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وانجمن هنرهای نمایشی ایران بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را با دبیری مریم کاظمی و شعار «کودک و حقوق اجتماعی» برگزار می کند؛ شعار جشنواره امسال با هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین انتخاب شده است. بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در ۸ بخش تخصصی تئاتر کودک، مسابقه تئاتر خردسالان، مسابقه تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر دانش آموزی و کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی برگزار می‌شود. بیست‌وپنجمین جشنواره در بخش صحنه‌ای دو مسابقه خواهد داشت؛ مسابقه تئاتر بین‌الملل و مسابقه تئاتر ایران. در این گزارش به بخش مسابقه تئاتر ایران و آثار آن می‌پردازیم. آثار مسابقه تئاتر ایران از بخش تئاتر کودک که شامل نمایش‌های ایرانی ویژه گروه سنی ب و ج(کودکان 6 تا 12 سال) و بخش تئاتر نوجوان که شامل نمایش‌های ایرانی ویژه گروه سنی د(کودکان 12 تا 16 سال) است؛ انتخاب شده است؛ 7 اثر از بخش تئاتر کودک و 5 اثر از بخش تئاتر نوجوان. در ادامه هرکدام از این آثار را معرفی خواهیم کرد.

 

تیستو سبز انگشتی

نمایش «تیستو سبز انگشتی» بر اساس رمان تیستو سر انگشتی اثر موریس دروئون به نویسندگی عماد نصرآبادی و کارگردانی محمد جهانپا شهریورماه 97 در آمفی‌تئاتر همدم مشهد به صحنه رفت. داستان نمایش، داستان پسری بچه‌ای است که انگشتانش خاصیت سبز‌کننده دارند و بذر هر گیاهی که با انگشتان او تماس برقرار می‌کند شکوفا و تبدیل به گل می‌شود. بازیگران این نمایش شابلین طهماسبی، وحید عباسیان، مجید بخشیان، محسن شهرکی، علی ضمیری، رها پرهیزگار، دلارام امینی، سجاد انتظاری، حامد یزدی، شیده یزدانی، مهرآنا عبدالهیان، حامد یزدی و سجاد انتظاری هستند. از عوامل این نمایش 70 دقیقه‌ای می‌توان به محمدعلی رفیع(آهنگساز)، آرش خیرآبادی(شاعر)، مهدی شریفی(طراح صحنه)، زینب رشتی(طراح لباس و آکسسوار)، امیرحسین غفاری(طراح گریم)، امین رضایی(طراح حرکات فرم)، امید نصرآبادی(ساخت تیزر) و سعید عسگری(سرپرست) اشاره کرد. «تیستو و سبز انگشتی» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران سه‌شنبه 29 آبان ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع بوعلی به صحنه خواهد رفت.

 

پرنسس و دزد دریایی

نمایش «پرنسس و دزد دریایی» ترجمه‌ای است از همین عنوان کتاب به نویسندگی دی.ام. لارسون که توسط لیدا وعیدی ترجمه وکارگردانی شده و بهمن ماه 96 در تالار هنر تهران به صحنه رفته است. داستان این نمایش مربوط به دو پرنسس است که یکی در خشکی و دیگری در دریا زندگی می‌کنند و همیشه آرزو داشتند که جای یکدیگر باشند و وقتی به صورت اتفاقی جایشان با هم عوض می‌شود اتفاقات جذاب و دیدنی رخ می‌دهد که تماشاگران را تا پایان نمایش همراه می‌کند. در این نمایش 60 دقیقه‌‌ای، میلاد رضایی (ورجاوند)، مریم رادپور، سیدعلیرضا دری، کیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی و احسان مجیدی ایفای نقش می‌کنند؛ همچنین مانلی دری بازیگر کودک این نمایش است. از عوامل نمایش می‌توان به سید علیرضا دری(مشاور کارگردان)، نشاط باقری(دستیار کارگردان)،رامین کهن(آهنگساز)،نسرین خنجر(شاعر)،ریحانه مطهری(روابط عمومی و تبلیغات)،سید علیرضا دری و لیدا وعیدی(طراحان صحنه)،مهرداد باقری(ساخت دکور)،آرمان مقدم(طراح ویدیو مپینگ و ساخت ویدیو)،آفرین دری(طراح بک گراند ویدیو)، لیدا وعیدی(طراح لباس)،مریم رادپور(دوخت لباس)،حسین تبریزی(طراح گریم)،حسین تبریزی و لیلا پریشان(اجرای گریم)،علی اشرف سماعی(طراح نور) واحسان مجیدی(عکاس) اشاره کرد. «پرنسس و دزد دریایی» در بخش تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر ایران سه‌شنبه 29 آبان ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع شهید آوینی اجرا خواهد شد.

 

اژدها اولین حیوان خانگی

نمایش «اژدها اولین حیوان خانگی» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی عباس آبان ماه 96 در تالار هنر تهران به صحنه رفت. این اثر نمایشی درباره پسری است که با پیرمردی جهانگرد آشنا می شود و این پیرمرد به او یک تخم اژدها هدیه می کند و از او می خواهد کاری را برایش انجام دهد اما تخم اژدها شکسته و اژدها از آن خارج می شود. از طرف دیگر این روستا، روستایی بدوی است که کسی نه از آن خارج و نه به آن وارد می شود به همین جهت اهالی روستا برای رفع نیازهایشان از امکانات اولیه استفاده می کنند و مثلا برای روشن کردن آتش به شیوه ای ابتدایی این کار را انجام می دهند که با آمدن اژدها این مشکل برطرف شده و او به راحتی تنور نانوایی و حمام را روشن می کند اما در این میان مشکلی وجود دارد. در این نمایش 60 دقیقه‌ای مهرداد باقری، حامد زحمتکش، حمیدرضا حسینعلی، فرزاد سلیمانی، سحر آقاسی، حمیدرضا گودرزی(عروسک گردانان و صداپیشه‌گان) و آوین بندی( بازیگر نوجوان) ایفای نقش می‌کنند. دیگر عوامل نمایش فرزاد سلیمانی و سحر آقاسی(دستیاران کارگردان)، امیر مشهدی عباس(طراحی صحنه)، مهرداد باقری(ساخت دکور چوبی)، غزاله مرسوسی و نگار میرفخرایی(ساخت دکور پارچه‌ای)، امیرحسین انصافی(آهنگساز)، آزاده فرهنگیان(شاعر)، بهناز مهدی‌خواه و فاطمه عباسی(ساخت عروسک)، بردیا علمی(طراحی پوستر و بروشور)، مونا کیانی فر(طراحی لباس)، بیتا مشهدی عباس(دوخت لباس)، علی اشرف سماعی(طراحی نور)، حسین تبریزی(طراحی گریم)، فاطمه الله یارنژاد(عکاس) و ریحانه مطهری( روابط عمومی و تبلیغات) هستند. «اژدها اولین حیوان خانگی» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران سه‌شنبه 29 آبان ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

 

غول بابا

نمایش «غول بابا» نوشته مهدی سیم‌ریز به کارگردانی مشترک مهدی سیم‌ریز و محبوبه پاداش که در مشهد به صحنه رفت؛ با استفاده از قصه‌ای آشنا برای کودکان، آیین بومی خراسان را معرفی می‌کند. داستان نمایش درباره فیروز پسربچه‌ای ‌7ساله است که پدر خود را در اولین سالهای کودکی ازدست ‌داده و همراه مادرش در روستایی دورافتاده زندگی می‌کند. شبی مادر، قصه جک‌ و لوبیای ‌سحرآمیز را برای فیروز تعریف می‌کند. فیروز در خیال کودکانه خود درخت‌سحرآمیز را راهی برای خوشبخت ‌شدن و نجات مادرش از کارگری و رخت‌شویی می‌داند و می‌پندارد با فروش گاوش(تنومند) می‌تواند به لوبیای سحرآمیز دست یافته، درخت لوبیا را در حیاط خانه‌شان بکارد و از آن بالا برود. تکنیک اجرایی نمایش «غول بابا» تلفیقی از عروسک‌های بونراکو و غول پیکر است که در کنار شخصیت‌های رئال به ایفای نقش می‌پردازند. سیدمهدی وحیدی، سیدوحید حمیدزاده، سحر دستمرد، سحر حسن‌زاده، فاطمه شیرزاده، فهیمه اسدیان، الهام ابطحی، فاطمه حسن‌زاده و لیلا بحری بازی‌دهندگان عروسک و مینا قهرمانی، فاطمه شیرزاده و زهرا ناوشکی بازیگران این نمایش 55 دقیقه‌ای هستند. عوامل نمایش فرشته ابراهیمی( طراحی و ساخت عروسک)،سید وحید حمیدزاده و لیلا بحری(طراحی و ساخت صحنه)،فرشته ابراهیمی(طراح لباس)،لیلا بحری(طراح نور)،لیلا بحری(دستیار کارگردان)،داوود شیخ(آهنگساز)، فاطمه حسن‌زاده(عکاس) و لیلا بحری و فاطمه شیرزاده(طراح پوستر و بروشور) هستند. «غول بابا» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران چهارشنبه 30 آبان ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع بوعلی به صحنه می‌رود.

 

مخ پریشون‌های شلم

نمایش «مخ پریشون‌های شلم» نوشته ساندرا فنیچل آشر و کارگردانی مریم آشوری مهرماه 96 در تالار هنر تهران به صحنه رفت. در خلاصه‌ داستان نمایش آمده است: در افسانه‌ها آورده‌اند وقتی کره زمین خلق شد و آدم‌ها باید در آن ساکن می‌شدند، دو فرشته از مقربان خدا هر کدام کیسه‌ای همراه داشتند، یکی کیسه‌ای پُر مربوط به آدم‌های عاقل و دیگری کیسه‌ای خالی مربوط به آدم‌های نادان. قرار بود آن آدم‌ها به طور مساوی همه جای دنیا پخش بشوند ولی... مهرداد باقری، محمد لقمانیان، آنالی شکوری، امین میرزاباقری و عبد آتشانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. دیگر عوامل این نمایش 60 دقیقه‌ای عبد آتشانی(مشاور کارگردان)، مهدی نیک‌روش( طراح صحنه)، زهرا یعقوبی(طراحی و دوخت لباس)، عبد آتشانی و مجید خیاطی(آهنگساز)، امین پروین، مجید خیاطی و مریم آشوری(نوازندگان)، حمیدرضا گودرزی و محمدحسن درباغی‌فرد(مدیران صحنه)، بردیا علمی(طراح پوستر و بروشور)، آزاده فرهنگیان(شاعر)، امین میرزاباقری(دستیار کارگردان)، کیانا ناصح(دستیار صحنه)، حسین تبریزی(طراح گریم)، حسین تبریزی و لیلا پریشان(اجرای گریم)، رامین بهادری(طراحی و اجرای پروژکشن)، علی‌اشرف سماعی(طراح نور) و حامد کمالی(طراح اسکیس) هستند. «مخ پریشون‌های شلم» در بخش تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر ایران چهارشنبه 30 آبان ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

 

پینوکیو

نمایش «پینوکیو» بر اساس رمان معروفی با همین عنوان از کارلو کلودی نویسنده ایتالیایی نوشته‌شده که دی و بهمن 96 به کارگردانی رضا جوشعار در سالن فرهنگ فرهنگسرای طوبی بندرعباس اجرا شد. در این نمایش 60 دقیقه‌ای هومان محسن زاده در نقش آنجلو و پدر ژپتو)، رضا ثانی زاده(پدر و گربه نره)، بایار فرج زاده (پسرک و پینوکیو)، رضا رمضان پور(روباه)، معظمه جهانداری(دخترک)، مریم جانداری(دخترک)، یاسمن غلامی(فرشته مهربان)، آرمان شکوه(رئیس سیرک)، الهه صالحی(نمایش سیار)  و همچنین محمدرضا احمدی، ماهان علیزاده، آیدا سرکنی، روناک جعفری، امیرحسین رخبین، گلناز مطوری، محدثه مصلحی نژاد، حدیث محمدی، کیمیا لطفی، فروغ درخشنده، حوریه مرشد، حسن قباشی، نوشین عارفی، نجمه شعبانی، امیر عباسی و عالیه حنیفی ایفای نقش می‌کنند.

رضا رمضان پور و هومان محسن زاده(دستیاران کارگردان)، الهه صالحی(مدیر صحنه)، حوریه مرشد(منشی صحنه)، امین سعدی پور(آهنگساز)، مجید بشکال(عروسک ساز)، نوشین عارفی(عروسک‌گردان و صداپیشه)، رضا جوشعار(طراح دکور)، وحید قشلاقی(اجرای دکور)، سمیه دهقانی و شکوفه کریما(طراح لباس)، شکوفه کریما(دوخت لباس) و عقیل جلال زاده(نور) نمایش «پینوکیو» را همراهی می‌کنند. «پینوکیو» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران پنج‌شنبه 1 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع بوعلی به صحنه می‌رود.

 

ترنج

نمایش «ترنج» به نویسندگی نسرین خنجری و افسانه زمانی و کارگردانی افسانه زمانی تیرماه 97 در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه رفت. عمارت اعیانی، برای برگزاری مهمانی، شلوغ و پر هیاهوست، در مطبخ نیز همه سرگرم کار و تهیه غذا هستند، اما ترنج کوچولو دلخور است، چراکه هنوز کوچک است و اجازه ورود به مهمانی را ندارد پس به سراغ وسایل خانم جون می‌رود که... این خلاصه‌ای از داستان این نمایش است. در این نمایش 60 دقیقه‌ای بهناز بستان‌دوست، مریم آشوری، مهرنوش شریعتی و مرضیه نادری به همراه دو بازیگر خردسال به نام‌های بارسین سلیمانی و پرنیان اصغرزاده ایفای نقش می‌کنند. عوامل نمایش افسانه زمانی(طراح اشیا و طراح لباس)، سینا ییلاق بیگی (طراح دکور)، مهرداد باقری(ساخت دکور)، رضا خضرایی(طراح نور)، مژده پورزنگنه و مرتضی رنجبر(دستیاران کارگردان)، عبد آتشانی( آهنگساز)، مجید خیاطی، امیر حسین انصافی و علی علیشاه پور(نوازندگان)، مهدی آشنا(عکاس)، مهدی دوایی(طراح پوستر و بروشور)، فرزانه عاقلی(دستیار لباس) و بهشته قهرمان نژاد(گریم) هستند. «ترنج» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران پنج‌شنبه 1 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

 

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» به نویسندگی هادی حسنعلی و فریبا دلیری و کارگردانی فریبا دلیری تیرماه 97 در تالار هنر تهران به صحنه رفت. این نمایش برگرفته از داستان نویسنده انگلیسی رولد دال است؛ که داستان پسری کوچک و فقیر را به نام چارلی و در لندن روایت می‌کند. پسرک به همراه پدر و مادر و دو پدربزرگ و مادربزرگ پیر خود زندگی می‌کند. چارلی علاقه زیادی به شکلات دارد اما به دلیل فقر هر سال فقط می تواند یک شکلات بخورد اما کارخانه شکلات سازی بزرگی در نزدیکی منزل آنها وجود دارد که سرنوشت وی را تغییر می‌دهد. سال 2005 میلادی این کتاب داستانی به کارگردانی تیم برتون به یک فیلم سینمایی تبدیل شد. آرش صادقیان حقیقی، آرین ناصری مهر، شیرین کاشفی، محمود صامت، محیا نمازی، امیر رضا جدیدی، پدرام زنجانی، هلیا نصرالهی، محمد رضا اصغری و سورنا نجفی بازیگران و مهبد فیضی، آوا ناصری مهر، احسان سامانی منش و پیرایه پیروزنیا بازی دهندگان عروسک این نمایش 75 دقیقه‌ای هستند. عوامل نمایش شیدا صفوی(طراحی و ساخت عروسک)،مهدی نیک روش و شیدا صفوی(طراح صحنه)، امیر کبوتر صحرایی و شیدا صفوی(ساخت صحنه)،صحرا نمازی(طراح لباس)،علی اشرف سمایی(طراح نور)،پونه عسگرخانی(دستیار کارگردان)، حمید شجاعی(آهنگساز)،سهیل دلیری(عکاس)، محمد حسین توکلی(طراح پوستر و بروشور)،نوید فرحمرزی، روشنک کریمی، مینووش رحیمیان و امیر محمد انصافی(بازیگران ویدیو)، پانیذ شهرستانی و حمیدرضا شجاعی(خوانندگان)،هادی حسنعلی(ترانه‌سرا)، رامین بهادری(طراحی و ساخت تصاویر)، مهبد فیضی(طراح حرکت)، فریبا دلیری(طراح گریم)،احسان سامانی منش و مهرنوش دلیری(مدیران صحنه) و سعید ناصری مهر(مدیر تولید) هستند. «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران جمعه 2 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع شهید آوینی به صحنه می‌رود. 

 

شازده کوچولو

نمایش «شازده کوچولو» بر اساس داستان شازده کوچولو آنتوان دو سنت اگزوپری است که به قلم بهرام جلالی پور به نگارش درآمده و آناهیتا غنی‌زاده آن را کارگردانی کرده است و تیرماه 97 در تالار هنر تهران به صحنه رفت. بازیگران این نمایش 60 دقیقه‌ای علی باروتی، هدیه حاج طاهری، هانی حسینی، سوده سعدایی و رعنا قادری هستند. عوامل نمایش شازده کوچولو روژین ستاری(دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، حمیدرضا گودرزی(دستیار دوم کارگردان و مدیر صحنه)، مریم علیخانی(منشی صحنه)، علیرضا حسین پور(دستیار صحنه)، آزاده فرهنگیان(ترانه سرا)، فراز خنافری(آهنگساز و پیانیست)، رامین کهن(ویلون و مشاور موسیقى)، سینا کلوت(ویولا)، محمد صادق فرزانه(کنترباس)، فرناز ساحری، مهدیس دار النجومی، رامین کهن و فرشیدفردیان(گروه کر)، پیام کریمی(صدابرداری، میکس و مستر)، علی اشرف سمایی(طراح نور)، سینا ییلاق بیگی(طراح صحنه)، مهرداد باقری(ساخت دکور)، سهیلا باجلان(طراح لباس و کلاه)، کارگاه مانگ(دوخت لباس)، حسین تبریزی و لیلا پریشان(طراح و اجرای گریم)، گلبن رسولی(طراح پوستر و بروشور)، حمید رسولی(تهیه کننده )، گلبن رسولی(عکاس) و کاوه  رسولی(ساخت تیزر و تصویربردار) هستند. «شازده کوچولو» در بخش تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر ایران جمعه 2 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

 

پدرآن

نمایش «پدرآن» به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرشیدی سپهر شهریورماه 97 در تالار هنر تهران به صحنه رفت. «پدران» داستان هشت دختر نوجوان است که بر لبه باریک عادت‌ها و عرف اجتماعی با پدران‌شان روبه‌رو می‌شوند؛ پدرانی که در این نمایش هستند روزی پسر بوده‌اند و تماشای این اثر تنها مخصوص دختران نیست. این نمایش 60 دقیقه‌ای درباره ارتباط میان انسان‌هاست و در این اثر نمایشی درباره گره‌های ارتباطی میان دختران و پدران و پسران و مادران گفته می‌شود. بازیگران نمایش «پدران» به ترتیب سن مانلی نفر (۴سال)، ونوس شمس (۷)، هلیا و هستی هاشمی (۱۳)، آریانا کیهانفر(۱۳)، ماهک بدرخانی (۱۳)، ارغوان دماوندی (۱۴)، هانا صراف (۱۵)، نفس صادقی (۱۷)، سکینه و نرگس محمدی (۱۷ و ۱۸)، الاهه نوری (۲۵)، حمیدرضا گودرزی (۲۷)، مریم رادپور(۲۸)، شیما لطیفی (۲۹)، میلاد محمدی (۳۱)، معصومه آرواز(۳۱)، خالق استواری (۳۳)، شراره طیار (۳۵)، فهیمه باروتچی (۳۵)، گیتا صالحی (۳۵)، مریم آشوری (۳۶)، هدیه حاج طاهری (۳۷)، سعید ابک (۳۸)، مهرداد باقری (۴۰)، هادی ولی‌لو (۴۱) و محسن صادقی(۴۷) و راوی نمایش «پدران» نادیا قمری است. عوامل نمایش مریم منصوری(مدیر تولید)، حداد حیدری و امیر عسگری( عکاس)، میلاد محمدی(دستیار و برنامه‌ریز)، امیر عسگری(ساخت فیلم)، حمیدرضا مرادی(گریم و مشاور کارگردان)، علی حاجی بنده، امید عسگری،  آبتین دابا و علیرضا حسین پور(دستیاران فنی)، پویا طهماسبی(دستیار و مدیر صحنه) و محمد حسین موسوی(دستیار و منشی صحنه) هستند. «پدرآن» در بخش تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر ایران شنبه 3 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار اصلی مجتمع بوعلی به صحنه می‌رود.


موش و گربه

«موش و گربه» نوشته سید حسین فدایی حسین و کاری از فرزاد لباسی شهریورماه 97 در همدان به صحنه رفته است. این نمایش 65 دقیقه‌ای درباره عشق گربه به موش است و نگاه فانتزی‌ای که می‌توان به اجتماع تعمیم داد و اینکه همیشه در جامعه ظالم و مظلوم وجود دارد. فرزاد لباسی، سید مهرداد کاووسی حسینی، حامد ترابی، پگاه معصومی، امید نوعی‌شاد، پوریا دژپور ، نعمیه حامیان، امین فعله‌گری، مصطفی کرمی راسخ و رضوان مشعریان نقش‌آفرینان این نمایش هستند. «موش و گربه» در بخش تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر ایران شنبه 3 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در تالار فجر همدان به صحنه می‌رود.

 

من و مادربزرگه

نمایش «من و مادربزرگه» نوشته عباس دوست‌قرین و کارگردانی رضا روان پیش از این در همدان به صحنه رفته بود.  این نمایش 50 دقیقه‌ای سعی دارد با دیدگاهی روانشناسی به سوالات کودکان در خصوص مرگ عزیزان خود، همچون مادربزرگ ها و پدربزرگ ها پاسخ دهد. در خلاصه نمایش آمده: مینا دختری است که بیشتر وقت خود را با پدر بزرگ و مادربزرگ خودش می گذراند و طی حادثه ای در حین بازی مادر بزرگ خود را از دست می دهد و چرخ زندگی‌اش دچار تغییر و تحول می‌شود. هادی لایقی، حجت محمدی، نوشین به‌منش، دنیا نوربخش، سیما لاهوتی و فاطمه نوری بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند. عوامل دیگر علیرضا ستاری(آهنگساز) و سودابه طاهری، دریا اسماعیلی، فاطمه رشیدی و هانیه شنگولی(عروسک گردان) هستند. «من و مادربزرگه» در بخش تئاتر کودک و مسابقه تئاتر ایران شنبه 3 آذر ساعت 10:30، 15 و 17:30 در سینما فلسطین همدان به صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم
حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم

حمید گلی عضو شورای انتخاب بخش تئاتر نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌گوید یکی از فاکتورهای مهم در ارتباط با تولید اثر برای کودکان این است که فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم و به آن‌ها نزدیک‌تر شویم تا اثری که تولید می‌شود ...

|

برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد
برای حضور در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مهلت ارسال آثار به مسابقه نمایشنامه‌نویسی «قصه نمایش» تمدید شد

مهلت ارسال اثر برای حضور در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی ویژه کودکان و نوجوانان زیر 18 سال (قصه نمایش)، در بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، تا ۲۷ بهمن تمدید شد.

|

در جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد

محمود سالاری: هدف ما تربیت نسلی آگاه و آبرومند است
در جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد

محمود سالاری: هدف ما تربیت نسلی آگاه و آبرومند است

نشست شورای سیاست‌گذاری بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان-اردکان و آیین رونمایی از پوستر این رویداد، صبح روز دوشنبه، نهم بهمن برگزار شد.

|

گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود
گفت‌وگو با حسن دولت‌آبادی، داور جشنواره اردکان

تصورات غلط سیستم آموزشی نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود

حسن دولت‌آبادی می‌گوید این تصور که دوره ابتدایی را کم‌اهمیت‌تر از دیگر دوره‌های آموزشی می‌شمارد، اشتباهی است که نباید دامن‌گیر تئاتر کودک و نوجوان شود.

|

در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»
در گفت‌وگو با بهارک بابک مطرح شد

تمرین ادبیات فولکلوریک و حماسی در کارگاه‌های «جادوی زندگی»

مدرس کارگاه‌های «جادوی زندگی» گفت: «در این کارگاه‌ها تلاش بر این بود که ضمن آشنا کردن کودکان با ادبیات فولکلوریک و حماسی، یک یا چند ارزش و نماد زندگی پررنگ در بن مایه اثر به شکلی غیرمستقیم معرفی و همراه با کودکان تمرین شود.»

|

گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم
گفت‌وگو با مینینا آلنا در حاشیه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان

مشتاق افزایش همکاری هنرمندان ایرانی و روسی هستیم

مینینا آلنا، هنرمند و پژوهشگر تئاتر از روسیه که در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان حضور پیدا کرده است، خواستار تعامل بیشتر و افزایش همکاری‌ هنرمندان دو کشور شد.

|

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یاد کودکان غزه آغاز می‌شود

مراسم افتتاحیه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور شخصیت‌های آشنای کودک و نوجوان و به یاد کودکان مظلوم غزه امروز ۳۰ بهمن‌ در اردکان همراه با جشن شادپیمایی عروسک‌ها برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران