در حال بارگذاری ...
فرهاد آییش در افتتاحیه جشنواره تئاتر الف:

جشنواره های خصوصی نمادی از استقلال تئاتر است

به گزارش ایران تئاتر، مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر الف با حضور مدیران و مسئولان استانی و همچنین چهره های هنری عصر روز یکشنبه ۲۷ آبان در شهر تبریز برگزار شد. فرهاد آییش در این مراسم گفت: ما نیاز به جشنواره های خصوصی تئاتر داریم زیرا نمادی از باز شدن فضای هنری و استقلال تئاتر ما است.

در ابتدای این مراسم رحیم شهرتی فر معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز شهر تمدن، فرهنگ و اولین ها است، بیان کرد: تبریز در حوزه نمایش هم شهر اولین ها است. خواهش می کنم به رویکرد جشنواره که صلح است بیشتر توجه شود، هنرمندان تئاتر با هنر خود پیام صلح و دوستی ایرانیان را که همان موافق نبودن ایرانیان با جنگ و خونریزی است به جهانیان برسانند.
سپس محمد محمدپور مدیرکل ارشاد استان آذربایجان شرقی نیز جشنواره بین المللی تئاتر الف را برآیند هنرمندان تئاتر آذربایجان برای رقم زدن یک اتفاق مهم در عرصه تئاتر نه تنها در سطح استان آذربایجان شرقی و ایران، بلکه در سطح دنیا دانست.
در ادامه فرهاد آییش بازیگر و کارگردان تئاتر که از اعضای گروه داوری مسابقه صحنه ای جشنواره است، اظهار کرد: این جشنواره به غیر از اینکه یکی از زیباترین پیام ها را دارد، یک جشنواره خصوصی است. تئاتر ما طی ۳ سال گذشته شانس داشتن تئاتر خصوصی را داشته است و کمیت ایجاد شده به کیفیت می انجامد.
وی تأکید کرد: ما نیاز به جشنواره های خصوصی تئاتر داریم زیرا نمادی از باز شدن فضای هنری و استقلال تئاتر ما است.
امیر جعفری بازیگر سینما و تئاتر که از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر الف بود، در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی تغییر کرده است و چه خوب که استاندار جدید هم از تئاتر حمایت کند، اظهار امیدواری کرد که تئاتر تبریز و آذربایجان شرقی نیز مانند تیم فوتبال تراکتورسازی بترکاند.
وی تصریح کرد: ای کاش سرمایه گذارهایی همچون سرمایه گذارهای خریدار تراکتورسازی، در عرصه تئاتر هم سرمایه گذاری کنند.
هر کدام از مدیران و مسئولان و هنرمندانی که در این مراسم سخنرانی کردند، زنگ آغاز جشنواره بین المللی تئاتر الف را هم به صدا درآوردند.
همچنین بالن های «آرزو» با حضور شرکت کنندگان و مخاطبان جشنواره به پرواز درآمدند. سیدعلی صالحی بازیگر تئاتر و تلویزیون و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت آذربایجان شرقی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

این جشنواره با نمایش «روبینسون و کروزو» علیرضا کوشک جلالی در سالن اقبال آذر تبریز آغاز به کار کرد و قرار است تا 4 آذر ادامه داشته باشد.




نظرات کاربران