در حال بارگذاری ...
قطب الدین صادقی:

جشنواره تئاتر کوردی سقز نقش مهمی در رشد و توسعه هنر جامعه امروز دارد

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز با بیان اینکه برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری موجب انسجام و ارتباط بیشتر هنرمندان می شود، گفت: جشنواره تئاتر کوردی سقز نقش مهمی در رشد و توسعه هنر جامعه امروز دارد

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، دکتر قطب الدین صادقی در حاشیه پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز اظهار کرد: پرداختن به مسائلی همچون مسائل روز جامعه، معضلات شهری، نقش افرینی و کنشگری در مناسبات اجتماعی بایستی مورد توجه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره باشد.

وی خواستار فاصله گرفتن هنرمندان این حوزه از فضای سنتی حاکم بر نمایش ها شد و افزود: بر همین اساس تلاش کردیم در این دوره از جشنواره تئاتر کردی به سمت غیررقابتی شدن و تقویت بعد آموزشی گام برداریم.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز با بیان اینکه در حال حاضر  اکثر  فستیوال های مهم جهان به شکل غیررقابتی برگزار می شوند، اذعان کرد: آثار کلاسیک می تواند موجب تقویت روحیه ملی، صلح جهانی، تفاهم، آشتی و... شوند و بر همین اساس جشنواره ها نیز باید برای رسیدن به این اهداف برنامه ریزی و اجرا شوند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره تئاتر کوردی باید متجلی روح و فرهنگ کوردها باشد، خاطر نشان کرد:  این جشنواره یکی از 10 جشنواره بزرگ ایران و از نمادهای فرهنگ کوردی در جهان است که باید سال های آینده نمود بیشتری در سطح جهانی داشته باشد.

وی ثبت این جشنواره در تقویم سالانه وزارت ارشاد را دستاورد بزرگی برای شهرستان سقز دانشت و بیان کرد: بایستی از این ظرفیت در جهت رشد هنر و ارتباط بیشتر هنرمندان با یگدیگر و استفاده از تجربیات در جهت توسعه بهره گرفت.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در شناساندن و نیز ترویج اهداف و نیز کمک به برگزاری مناسب و نقد امورات جشنواره، گفت: باید توجه به تولیدات مناسب رسانه ای و پوشش خبری جشنواره مورد اهتمام دست اندرکاران این دوره از جشنواره باشد.

پانزدهمین جشنواره تئاتر کوردی از 7 تا 11 آذرماه در شهرستان سقز برگزار می شود، که در طول برگزاری ان 4 اثر از اقلیم کردستان عراق و 10 کار داخلی به روی صحنه می رود




مطالب مرتبط

با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند
با حضور کاظم نظری

برگزیدگان هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز معرفی شدند

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کردی سقز، با اعلام فهرست آثار و هنرمندان برتر، دو نمایش «تاسه» و «بوچیکمان هه یه و زه ماوه ندی» (سنندج) را به چهل‌وسومین جشنواره تئاتر فجر و نمایش «ئودیپی شاریار» (سقز) را به جشنواره تئاتر کرکوک عراق معرفی کرد.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد
استقبال گرم مردم از نخستین روزِ اجراهای جشنواره مریوان

از دیدار با «بلبل دریاچه» تا غولی که از آدم بودن پشیمان شد

نخستین روز از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، میزبان حضور گرم تماشاگران این شهر از جمله «بلبل دریاچه» بود و شاهد اجرای 23 نمایش با موضوع‌هایی متفاوت و متنوع شد.

|

نظرات کاربران