در حال بارگذاری ...

معرفی نمایشنامه‌های‌ برگزیده‌ بخش متون نمایشی و نمایشنامه‌خوانی بیست و ششمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر

"ستاره‌های دارچینی" نوشته رضا شیرمرز، « تراژدی رودکی» نوشته محمد ابراهیمیان ، « بازی‌سازان اندرونی» به نویسندگی عارفه عنایتی به عنوان نمایشنامه‌های منتخب برای چاپ در کتاب "مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر" و برای اجرا در بخش نمایشنامه‌خوانی معرفی شدند.

9 نمایشنامه‌ برگزیده‌ در بخش تولید متون نمایشی و نمایشنامه‌خوانی بیست و ششمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
به گزارش سایت ایران تئاتر "ستاره‌های دارچینی" نوشته رضا شیرمرز، « تراژدی رودکی» نوشته محمد ابراهیمیان ، « بازی‌سازان اندرونی» به نویسندگی عارفه عنایتی به عنوان نمایشنامه‌های منتخب برای چاپ در کتاب "مجموعه نمایشنامه‌های برگزیده بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر" و برای اجرا در بخش نمایشنامه‌خوانی معرفی شدند.
همچنین شش نمایشنامه «‌هویت پنهان» نوشته حجت‌الله کریمی، « بیدار شو اما»‌نوشته مهدی افشار قهرمانی، « مهر هفتم‌» نوشته سعید شاپوری، « زمان که بگذرد»‌نوشته شکوفه آروین، «‌هفت پیکر» نوشته محسن خسروی و «‌خیال خیس اطلسی»‌نوشته عبید رستمی برای بخش نمایشنامه‌خوانی برگزیده شدند.
محمد یعقوبی، حسین فرحی، عبدالحی شماسی و حسین مسافرآستانه بازخوانی بخش تولید متون نمایشی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره را برعهده داشتند.
حسین فرخی معیار انتخاب آثار برتر در این بخش از جشنواره را توجه به معیارهای زبان، تکنیک، محتوا، نوآوری داشته‌اند اما به لحاظ کیفیت و ساختار دچار ضعف بودند و این مساله ما را در انتخاب محدود می‌کرد که سعی کردیم در انتخاب آثار همه موارد را مورد توجه قرار دهیم.
عبدالحی شماسی نیز در مورد اثار انتخاب شده گفت: نظرات داوران در این بخش خیلی به هم نزدیک بود و در نهایت همه آثار در کمال سلامت انتخاب شدند.
محمد یعقوبی دیگر بازبین بخش تولید متون نمایشی و نمایشنامه‌خوانی درباره مضامین آثار ارایه شده به این بخش از جشنواره گفت: بیشتر مضامین درباره موضوعات معاصر و انسان امروزی بود.