در حال بارگذاری ...
نگاهی به کارگاه های آموزشی جشنواره تئاتر مهر کاشان؛

از «نمایش خلاق» تا « در جستجوی شخصیت تئاتری»

در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان ، سه کارگاه های آموزشی با موضوعات متفاوت در ۴ روز برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر ، همزمان با برنامه های این دوره از جشنواره در بخش جنبی ، کارگاه های آموزشی با حضور مربیان، هنرجویان و علاقه مندان به هنر تئاتر ویژه هنرجویان و علاقه مندان به هنر نمایش به صورت رایگان طی 4 روز در کاشان تشکیل شد.
با توجه به اینکه یکی از شاخه های مهم تئاتر کاربردی و حیطه های آموزشی تئاتر پداگوژیک تئاتر تعلیمی- تربیتی یا تئاتر آموزشی است، کارگاه "نمایش خلاق" توسط  مهدی صفاری نژاد نویسنده، پژوهشگر نمایش های ایرانی و مدرس دانشگاه با حضور مربیان مهدهای کودک و مدارس و نیز فعالان نمایش کودک با رویکرد آموزش نگاه به تئاتر پداگوژیک با تمرکز بر بازی های نمایشی شکل گرفت.
این کارگاه با هدف تقویت ذهن و با سرفصل های شناخت خود،نقش پوشی و نقش پذیری،نگاه درست و درست دیدن،خوب شنیدن، تمرکز بر نمایش های کوتاه ،نمایش دانش آموزی ، تمرکز بر متن و محتوا با توجه به ارتباط موثر مربیان مهدهای کودک و مدارس با دانش آموزان و اینکه می توانند با یکدیگر هرلحظه با امکانات موجود کلاس و هر قصه ای نمایش خلق کنند، برپا شد.
همچنین صفاری نژاد در کارگاه دیگری که با شرکت دانش آموزان مقطع دبیرستان با عنوان"نمایش در کلاس درس" دائر شد به معرفی نمایش دانش آموزی، کودک و قصه گویی پرداخت.
"در جستجوی شخصیت تئاتری" عنوان کارگاه آموزشی دیگری بود که  زیر نظر حمید رضا آخوند نصیری، نویسنده و کارگردان پیشکسوت کاشانی با تمرکز بر خلق شخصیت های نمایشی با تاکید بر نمایش نامه های نویسندگان ایران و جهان طی دو روز در چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان برگزار شد.
گفتنی است اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر که از 9 آذر ماه به همت فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان و با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کاشان آغاز شده، روز پنج شنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان با حضور هنرمندان و مسئولان برگزار شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با هنرمند ارمنستانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

آرمن سرکیسیان: هنرهای نمایشی ایران بسیار متنوع هستند

آرمن سرکیسیان، مدرس بخش کارگاه‌های آموزشیِ چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با اشاره به اجراهای متعدد هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های ارمنستان، از آشنایی‌اش با هنرهای نمایشی کشورمان گفت که از دید او بسیار متنوع هستند.

|

در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد
در کارگاه آموزشی با حضور مسعود فروتن مطرح شد

تولید تله‌تئاتر، می‌تواند بازده اقتصادی داشته باشد

مسعود فروتن، مدرس کارگاه «کارگردانی نمایش تلویزیونی» که در نخستین روز از چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد، تاکید کرد تله‌تئاترها می‌توانند برای فروش به رسانه‌های تصویری تولید شوند و بازده اقتصادی داشته باشند.

|

نظرات کاربران