در حال بارگذاری ...
حمید نیلی در نشست روسای انجمن های تئاتر استان ها:

وقت آن است با معرفی ظرفیت های تئاتر استان ها به جذب سرمایه بپردازیم

نشست روسای انجمن های تئاتر استان ها با حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و مدیران مرتبط با حوزه استانها در هتل باباطاهر تهران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر در این نشست ابتدا روسای انجمن های هنرهای نمایشی ، به بیان مصائب و مشکلات خود پرداختند و موضوعاتی همچون آیین نامه جدید انجمن، ارزیابی عملکرد انجمن ها، نحوه ثبت گروه ها، امکان جابه جایی اعضای گروه ها، امکان حذف گروه ها،مشکلات سالن ها، وضعیت بخش خصوصی، اقتصاد تئاتر و آموزش در استانها را به عنوان دغدغه های هنرمندان تئاتر استانی مطرح نمودند.

در ادامه حمید نیلی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی با اعلام اینکه با دغدغه ها و مشکلات تئاتر استانها آشنا هستیم، به شرح طرح هایی که برای رفع زیرساختی مشکلات مدنظر است پرداخت و گفت: یکی از موضوعات مهم بحث اقتصاد تئاتر است که هنوز نتوانسته ایم به خوبی داشته هایمان را معرفی کنیم تا نظرسرمایه گذار را جلب و او را ترغیب به سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: امروز در تئاتر به نقطه ای رسیده ایم که در بحث اقتصادی دیگر باید روی پای خودمان بایستیم و اتکا به حمایت های مالی دولتی نداشته باشیم. در برخی استان ها مثل تهران، مشهد و شیراز این اتفاق رخ داده است . ظرفیت های خوبی در بسیاری از استان ها وجود دارد .حتما شنیده اید که در شهر فسا حدود 50 هزار تماشاگر فعال برای دیدن  نمایش می آیند و عوائد مالی خوبی گروه کسب کرده است.

نیلی در ادامه با اشاره به رایزنی هایی که انجمن هنرهای نمایشی با برخی سازمان ها از جمله ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ... برای استفاده از زیرساخت های نمایشی آنها انجام داده است، گفت: ما می توانیم از این پتانسیل ها در جهت رفع مشکلات زیرساختی تئاتر استفاده بهینه کنیم.

وی تصریح کرد: بخش از بودجه کشور در حال حاضر صرف آسیب های اجتماعی می شود اگر استان ها برای فرهنگ سازی این موضوعات ایده داشته باشیم می توانیم به جای آنکه یک گروه را پیدا کنیم تا این کار را انجام دهد از ظرفیت استان ها استفاده نماییم.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح استقرار و ثبت گروه های تئاتر نیز گفت: ما نمی توانیم این طرح را محدود کنیم اما پیشنهادی که می توانم داشته باشم این است که فصل به فصل سایت را باز کنیم تا در جذب هنرمندان تسریع شود.

 

اتابک نادری: تغییر را از خودمان شروع کنیم

در ادامه اتابک نادری مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در سخنانی با اشاره به یکی از جملات آنتوان چخوف که عنوان می کند آنها که به دعای باران اعتقاد دارند همراه خود چتر می آورند، گفت: من به واسطه مسئولیتم در استان های زیادی حضور داشته ام و با مشخصات جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ... شهرهای مختلف آشنایم و دغدغه ها را می شناسم اما به نظرم یکی از مهم ترین مشکلات این است که برخی هنوز به آن باور و اعتقاد که می شود کار کرد، نرسیده اند.

وی افزود: استان ها نیازمند تحرک و شناخت ظرفیت های خودشان هستند و موضوعاتی مثل اینکه بگوییم شرایط استان ما حساس است واقعا امروز کاربردی ندارد.

نادری در ادامه با تاکید بر اینکه تغییر را از خودمان شروع کنیم، تصریح کرد: ما هنوز در نحوه ارتباط با یکدیگر با مشکل روبروییم. برخی موضوعاتی که مطرح می شود هنوز کارشناسی نشده و هیچ یادداشتی از استان ها به ما ارائه نگردیده است. زمانی می توانیم مشکلی را بررسی کنیم که خروجی کارشناسی شده و قابل رویت از استانها داشته باشد.

وی اضافه کرد: منتظر جلسات سالیانه نباشید و دغدغه های خود را به صورت طرح و پیشنهاد ارائه کنید. ما می خواهیم بدانیم استانها چه می کنند و چه برنامه هایی دارند.

مدیر امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه ارزیابی ما از میزان فعالیت هر استان براساس اخبار و مطالبی است که در پورتال استانی بارگذاری می کنند، گفت: وقتی پورتال یک استان فعال نیست این نشانه فعالیت کم تئاتری در آنجاست.

 

روح الله ایرجی: پیشنهادها باید منطقی و عملیاتی باشند

روح‌الله ایرجی، مسئول ثبت گروه‌های نمایش نیز دیگر سخنران این نشست بود که در سخنانی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم با هم گفت و گو کنیم و به هم بیاموزیم، گفت: پیشنهادهای مان باید منطقی و عملیاتی باشند.

وی با اشاره به اینکه سایت ثبت گروه ها دوبار در سال های 94 و 96 باز شده اند اما در همان زمان ها استقبال گروه ها برای ثبت نام کم بوده است، گفت: ما ناچاریم برای ثبت گروه ها یک روال خاص داشته باشیم.

ایرجی با اشاره به اقدام های موثری که برای ثبت گروه ها صورت گرفته است، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ما تغییر در نحوه اجرای برنامه بود و توانستیم از بایگانی و پرونده سازی کاغذی به ثبت در فضای مجازی برسیم.

کارشناس مسئول ثبت گروه‌های نمایش در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه براساس آیین نامه انحلال گروه ها از اختیارات استان ها می باشد، گفت: هر گروه باید حداقل یک اجرای عمومی در سال داشته باشد و اگر انجام نشود گروه باید غیرفعال اعلام گردد.

وی تصریح کرد: در شروع کار نگاه ما کمی بود چون زمان کمی داشتیم و باید سریعا انتخابات سراسری برگزار می شد اما امروز حوزه فعالیتی ما در 95 درصد استانها گسترده شده است و امروز دیگر رویکرد ما کیفی است و نظارت ها پررنگ تر خواهد شد.

در این نشست جواد مستخدمی خزانه دار و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی ، وحید لک مشاور و مسئول جلسات ، شاه محمدزاده و حسن رونده کارشناسان امور استان ها ، امیر کلاته مشاور انجمن و علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال تئاتر ایران حضور داشتند . 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند
اتابک نادری:

سازمان میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند

اتابک نادری، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و مسئول پیگیری «طرح توسعه سنگلج» از تخریب ساختمان مجاور و نادیده‌گرفتن طرح توسعه این بنای ملی ابراز تاسف کرد و خواستار رسیدگی سازمان میراث فرهنگی به این موضوع شد.

|

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

پیش‌بینی استقبال 10 برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی با اشاره به گستردگی زمان اجرای عمومی آثار این دوره از جشنواره در شهرهای مختلف گفت: قطعا امسال شاهد افزایش مخاطب بیش از ده برابری نسبت به سال‌های گذشته خواهیم بود.

|

دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند
دبیر هفدهمین رویداد اعلام کرد

آثار نهایی بخش تئاتر ملی رضوی 19 اسفند معرفی می‌شوند

اتابک نادری، دبیر هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از تاریخ اعلام آثار نهایی این جشنواره از روز شنبه نوزدهم اسفند خبر داد و گفت با این اعلام درنهایت ۱۲ تا ۱۵ اثر برای اجرای عمومی معرفی خواهد شد.

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد
با حضور رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و هنرمندان

تماشاخانه‌ ایرانشهر صاحب پلاتو شد

تماشاخانه‌ ایرانشهر که دارای دو سالن استاد سمندریان و استاد ناظرزاده بود، صاحب یک پلاتو هم شد که برای تمرین گروه‌ها و همچنین اجراهای تجربی و مونولوگ، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

|

نظرات کاربران