در حال بارگذاری ...
  • جشنواره تئاتر فجر
  • علی اکبر عبدالعلی زاده در نشست برگزیدگان تئاتر استان ها عنوان کرد:

    اگر تئاتری پر رونق می خواهید رسانه های استانی تان را فعال کنید

    نشست روسای انجمن های استانی و برگزیدگان جشنواره های استانی با موضوع معرفی ظرفیت های راهبردی و رسانه ای ایران تئاتر با حضور علی اکبر عبدالعلی زاده مدیر پرتال تئاتر ایران و سردبیر سایت خبری ایران تئاترو مسئولین سرویس استانی سایت در هتل باباطاهر برگزار شد.

    به گزارش ایران تئاتر در این نشست  عبدالعلی زاده در سخنانی با اشاره به اینکه هر حوزه ای که می خواهد فعال شود نیاز به رسانه فعال دارد، گفت: تئاتر نیز از این موضوع مستثنی نیست و اگر استان ها می خواهند تئاتری پر رونق داشته باشند ابتدا باید در حوزه رسانه فعال باشند.

    وی با اشاره به جایگاه سایت خبری ایران تئاتر در کشور و عرصه بین المللی، گفت: با این وجود برخی استان ها نه تنها از این حوزه خاص بهره کافی را نمی برند بلکه دیده شده امکانات محدود اختصاصی را صرف سایت های استانی دیگر می کنند.

    مدیر پرتال تئاتر ایران در ادامه افزود: به منظور تسریع در انتشار اخبار و بهره مندی تمامی هنرمندان کشور از خدمات این سایت، سعی کردیم موانع را برطرف کنیم و دسترسی را برای همگان باز گذاریم تا هنرمندان بی واسطه در روالی حرفه ای بتوانند اخبار، گزارش ها و تصاویر نمایشی خود را ارسال نمایند. در این روند خبر ارسالی توسط نماینه استانی سایت بارگذاری و تایید می شود و سپس از تهارن منتشر می شود.

    وی حذف تقابل بین گروه‌ها از جمله ویژگی های این اقدام عنوان کرد و گفت: گرچه نیروی سایت ایران تئاتر در استان ها موظف است اخبار تمامی گروه‌های تئاتری را منتشر کند اما به دلیل کمبود نیرو امکان اطلاع از اخبار تمامی گروه ها در شهرهای مختلف نیست و این اقدام این مشکل را مرتفع می سازد.

    عبدالعلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر مطالبات سایت ایران تئاتر از روسای انجمن های تئاتر استانی، گفت: اولین مسئله انتشار بدون تاخیر اخبار، گزارش ها و تصاویر است؛ موضوعی که به حق هنرمندان استان ها از انجمن ها انتظار دارند.

    سردبیر سایت خبری ایران تئاتر افزود: سرانه تولید منطقی اخبار در ایران تئاتر برای هر استان، به طور میانگین تولید سه عنوان مطلب  در روز  است. با این وجود ما استان هایی داریم که حتی در ماه یک خبر ندارند و استان هایی نیز با افت و خیز فعالیت می کنند یعنی در جشنواره ها اوج می گیرند و با پایان جشنواره ها افت می کنند.

    وی با تاکید بر اینکه باید افق دیدمان را وسیع تر کنیم و اهداف بزرگتری را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: برخی موضوعات برای اینکه دیده شوند نیاز به پیگیری رسانه ای دارند. باید آنها را با یک سلسله مصاحبه و گزارش برجسته کرد تا از این طریق مسئولان پای کار بیایند. در حقیقت یکی از وظایف رسانه اولویت دادن به مسائل است.

    مدیر پرتال تئاتر ایران تبادل تجربه را از دیگر خاصیت های رسانه ها عنوان کرد و گفت: دغدغه ما در ایران تئاتر این است که تئاتر استان ها جایگاه خود را پیدا کند این موضوع منوط به بهره گیری مناسب از رسانه است. اداره کل هنرهای نمایشی زیرساخت های بهره مندی از یک رسانه را تهیه کرده و فقط نیازمند تولید هستیم.

    در این مراسم که با حضور  محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی ، سعید اسدی مدیر امور بین الملل اداره کل و با مدیریت اتابک نادری مدیر هماهنگی اموراستان های اداره کل برگزار شد از  میترارضایی مسئول تحریریه استانی  و مسعود شامی مسئول پشتیبانی فنی پرتال تئاتر ایران  تقدیر شد.

     

      

     




    نظرات کاربران

  • جشنواره گام دوم
  • جشنواره ملی تئاتر خرمشهر
  • جشنواره سراسری تئاتر رضوی