در حال بارگذاری ...

هارولد پینتر و یک تصمیم نه چندان سفت و سخت

پس از یک ماه سکوت پرابهام”هارولد پینتر”، نمایشنامه‌نویس معروف بریتانیایی در مصاحبه‌ای با روزنامه”ساندی‌تایمز” اعلام کرد که تصمیمش برای کنار گذاشتن نمایشنامه‌نویسی چندان سفت و سخت هم نبوده است.به گزارش سایت ایران تئاتر، اوایل مارس ۲۰۰۵ در مصاحبه‌ای با رادیو BBC از وداع خود با صحنه خبر داده و گفته بود:« فکر می‌کنم این روزها دیگر از نمایشنامه‌نویسی دست کشیده‌ام اما هنوز شعر می‌نویسم. به گمانم تاکنون ۲۹ نمایشنامه‌ نوشته‌ام و این برای من کافی است. حس می‌کنم گونه‌های دیگری برای نویسندگی یافته‌ام.»

پس از یک ماه سکوت پرابهام”هارولد پینتر”، نمایشنامه‌نویس معروف بریتانیایی در مصاحبه‌ای با روزنامه”ساندی‌تایمز” اعلام کرد که تصمیمش برای کنار گذاشتن نمایشنامه‌نویسی چندان سفت و سخت هم نبوده است.
به گزارش سایت ایران تئاتر، اوایل مارس 2005 در مصاحبه‌ای با رادیو BBC از وداع خود با صحنه خبر داده و گفته بود:« فکر می‌کنم این روزها دیگر از نمایشنامه‌نویسی دست کشیده‌ام اما هنوز شعر می‌نویسم. به گمانم تاکنون 29 نمایشنامه‌ نوشته‌ام و این برای من کافی است. حس می‌کنم گونه‌های دیگری برای نویسندگی یافته‌ام.»
با این حال روزنامه”ساندی تایمز” اخیراً مصاحبه‌ای با او را به چاپ رسانده است که در آن پینتر موضع خود را روشن کرده و گفته است:« یک چیز سرسری گفتم. حرفم تشریح موضع یا هدفم نبود. شش سالی می‌شود که نمایشنامه‌ای ننوشته‌ام و به نظرم نمی‌آید که به این زودی‌ها هم چیزی بنویسم. نویسندگی‌ام بیشتر معطوف چیزهای دیگری بخصوص شعر شده است... با این حال من هنوز هم یک نویسنده‌ام و کسی چه می‌داند؟ با این حال فکر می‌کنم عمر نمایشنامه‌‌نویسی من به سرآمده. هیچ کس از آینده خود خبر ندارد. من تا به حال 29 نمایشنامه، چه بلند و چه کوتاه نوشته‌ام و فکر می‌کنم حرفهایی که زدم درباره موضع فعلی‌ام بوده است.»
در حالی که هارولد پینتر دوستداران آثارش را همچنان در بلاتکلیفی نگه داشته شاید بهتر باشد که آنها در حال حاضر خود را به بیست‌ونهمین نمایشنامه‌ای که نوشته دلخوش کنند. نمایش”جشن تولد” او از 25 آوریل در وست‌اند بر روی صحنه خواهد رفت و در آن بازیگرانی همچون ایلین آنکینز و هنری گودمن بازی خواهند کرد.