در حال بارگذاری ...
یک کارشناس داوری فوتبال پس از دیدن نمایش گفت:

نمایش «دهکده هاپوخان» الگویی برای تئاتر کودکان است

رضا جعفری کارشناس داوری فوتبال کشور معتقد است نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» می‌تواند الگوی مناسبی برای تئاتر کودکان باشد.‎

به گزارش ایران تئاتر به نقل از مشاور رسانه‌ای نمایش، رضا جعفری کارشناس داوری پس از تماشای نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش ضمن بیان مطالب فوق افزود: این نمایش برای کودکان و نوجوانان جامعه که آینده‌سازان کشورند، اثری فوق‌العاده جذاب و زیبا بوده و توانسته نسبت به سایر نمایش‌هایی که به اجرا می‌رود کاری متفاوت و پرمحتوای ارائه دهد.
وی افزود: نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش پیام‌های فراوانی را در درون خود جا داده بود که با خلاقیت خوب نویسنده این پیام‌ها به‌راحتی به کودکان و نوجوانان منتقل می‌شود.
جعفری محتوای این نمایش را اخلاقی دانست و گفت: حرکت به‌سوی رشد و توسعه با به‌کارگیری علم و تکنولوژی همراه بوده که در این زمینه اتحاد و یکپارچگی باعث پیروزی می‌شود که این نکات در این نمایش به‌خوبی جاگذاری شده است.
به گفته این کارشناس داوری، دوری از فرهنگ غربی، تجمل‌گرایی، دشمن‌شناسی، رفتن به‌سوی بازی‌های سنتی و ایرانی و همچنین حمایت از یکدیگر در هر خانواده‌ای بسیار پسندیده است که «دهکده هاپوخان» با آموزش های صحیح خود، گام موثری را در پیشرفت تئاتر کودکی کشور برداشته است.
وی تصریح کرد: نمایش اتکا به توان خود و فاصله گرفتن از محرومیت‌ها و تحریم‌ها آن‌هم در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی را که در کمتر نمایشی شاهد آن هستیم در این نمایش به‌خوبی اشاره‌شده است.
این کارشناس داوری یادآور شد: در نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» بافت قدیمی و خانوادگی بسیار جذابی تصویرگری شد که موسیقی، نور و دکور کار جذابیت این کار را دو چندان کرد و می‌توان گفت نمایش «دهکده هاپوخان» می‌تواند الگویی باشد تا اینکه برای تئاتر کودکان بیشتر کار شود.‎
اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.
محمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به‌عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به‌عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.
برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان محمد رحمانی، ساخت موسیقی معین جواهری، طراح عروسک اکرم صانعی، طراح صحنه شیدا درخواستی، روابط عمومی اعظم توکلی زاده، مشاور رسانه‌ای رامین سفری، مشاور تبلیغات و فضای مجازی عباس کرمی، مسئول هماهنگی و برنامه ریزی حسین بنیاد و مسئول پشتیبانی علیرضا یافتیان.
نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت 30 روز تا آخر آذر ماه، در 2 نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا خواهد شد.




نظرات کاربران