در حال بارگذاری ...
در هشتاد و سومین زادروز نویسنده؛

اجرای نمایش «ای‌کاش...» به رضا براهنی تقدیم شد

در هشتاد و سومین زادروز رضا براهینی اجرای نمایش «ای‌کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت» به این شاعر و نویسنده صاحب نام تقدیم شد.

به گزارش ایران تئاتر در حضور جمعی از هنرمندان صاحب‌نامِ شاخه‌های مختلف هنر و ادبیات همچون: ناهید توسلی، گلاب آدینه، قاسم روبین، پرویز پورحسینی، صدرالدین زاهد و اصغر همّت، شنبه شب، اجرای «ای‌کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت»، به دکتر رضا براهنی برای هشتاد و سومین زادروزش، تقدیم شد.
روزبه حسینی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «ای‌کاش زودتر فهمیده بودم آن‌چه در چشمان‌ات می‌گذشت» که سرپرستی رپرتوار «مونوگهان» را به عهده دارد، شنبه شب در میانِ استقبالِ مخاطبان و صاحب‌نامانِ عرصه‌ی هنر و ادبیات، به مناسبت هشتاد و سومین زادروزِ «دکتر رضا براهنی» شاعر، نویسنده، منتقد و نظریه‌پردازِ شهیرِ زبان فارسی اجرای این نمایش (سومین اجرای مونوگهان) را به ایشان تقدیم کرد.
گفتنی است در بروشور این نمایش که در خانه‌ی نمایش مهرگان به روی صحنه رفت، در خصوصِ این تقدیم و چگونگی نوشته و سرانجام گرفتنِ این نمایش نیز، چنین آمده است:
این نمایش، حاصلِ آمیزشی‌ست از تنفسی بیش از دو دهه در هوای شعرِ درخشانِ «از هوش می» نوشته‌ی یگانه‌ی خالقِ خلّاق در زبانِ فارسی «رضا براهنی» و جنونِ همراهیِ هم‌زمان با قطعاتی از «آبی»، ساخته‌ی «زبیگنف پرایزنر» در ذهن و زبان و فعلیّت در جهانی که نگارنده‌ی این سطور در آن زیسته‌است سالیان؛ که پیش‌کش می‌شود به «او»؛ به او که عمراش دراز باد و جان‌اش پیوسته به جانانِ جان باد که جانِ جهان است خود؛ پیش‌کش به «رضا براهنی».
ناهید توسلی، گلاب آدینه، قاسم روبین، پرویز پورحسینی، صدرالدین زاهد، اصغر همّت، اصغر نوری، جواد عاطفه، محمد میرعلی‌اکبری، میثم غنی‌زاده و سامانِ ارسطو از جمله هنرمندانِ حاضر در این اجرا بودند.
«سیما شکری» از اعضای اصلی گروه «و ناگهان» تنها بازیگرِ این اجرای یک شبه بوده و نسترن طاها از اعضای کارگاه بازیگری/ نویسندگی «و ناگهان» به عنوانِ بازیگرِ در سکوت، یاریگرِ صحنه‌های نمایش. شیوا احمدی سپهر: آواز، کیمیا صرافی: نوازندگی دف‌ و آوا اعرابی نوازندگی ویلن‌سل، گروهِ موسیقیِ ترکیبی این نمایش بودند که در بافت اجراییِ متن و فضاسازیِ موسیقایی نقش بسزایی داشتند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مدیر اجرا: صبا آزادی، مدیر تولید و تبلیغات: علیرضا یزدانی اسفیدواجانی، گروه کارگردانی: نسترن طاها، امیرحسین علی‌پور، طراح اقلام تبلیغاتی گرافیک: پانته‌آ قاسمی، ساخت اقلام تصویری تبلیغات: علی ضیاسعیدی، تبلیغات مجازی: نسترن خدادوست، طرّاح پوستر دوم: سپهر علی‌مردانی، عکاس: محمد گل‌محمدی اشاره کرد.
لازم به ذکر است مجری طرحِ «مونوگهان» گروه فیلم و تئاتر «وَ ناگهان» است و نمایشِ بعدی این رپرتوار، «آلبوم عکسِ خانم اشمیت یا چیزی شبیه این» نوشته‌ی پژند سلیمانی‌ است که به کارگردانی سارا داروفروش، شنبه 29 دی ماه در خانه‌ی نمایش مهرگان روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای تئاتر فجر

روزبه حسینی: کیفیت بالای نمایش‌های استانی نسبت به تهران شگفت‌انگیز است

روزبه حسینی، عضو هیئت انتخاب آثار مرور بخش مسابقه صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر، تاکید کرد به طرز شگفت‌انگیزی، کفه کیفیت تولیدات استان‌ها نسبت به نمایش‌های تهران سنگین‌تر بود.

|

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

پویایی نمایش‌های سنتی؛ میراث ناملموس ایران

روزبه حسینی: هنرهای نمایشی و بومی ما به‌عنوان میراث ناملموس قدمت بیشتری نسبت به برخی از دیگر داشته‌های فرهنگی و هنری‌ ایران زمین در طول سالیان دراز دارند اما متأسفانه کمتر موردتوجه قرار ...

|

نظرات کاربران