در حال بارگذاری ...
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خبرداد:

تفاهم‌نامه آموزشی تئاتر با وزارت بهداشت منعقد شد

کورش زارعی در حاشیه انعقاد تفام‌نامه برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر میان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: فردی که در حوزه علم پزشکی تحصیل کرده است و با هنر نیز آشنا است، می‌تواند در درمان و نتیجه علم پزشکی خود موفق‌تر ظاهر شود.

به گزارش ایران تئاتر کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، روز گذشته در حاشیه انعقاد تفام‌نامه برگزاری دوره‌های آموزش تئاتر میان اداره کل فرهنگی وزارت بهداشت و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که با حضور امیر للگانی مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص اهداف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: تفاهم‌نامه‌ای که میان این دو ارگان بسته شد یک تفاهم‌نامه آموزشی در حیطه هنرهای نمایشی و آموزش تئاتر است. در نظر داریم تا براساس این تفاهم‌نامه در تهران و ۳۰ استان کشور که کانون‌های هنری و فرهنگی وزارت بهداشت در این استان‌ها فعال هستند، برگزار شود.
زارعی افزود: نقطه آغاز این تفاهم‌نامه از چندین سال پیش هنگامی که مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در جشنواره بین‌المللی سیمرغ مشارکت داشته کلید خورده است. من در مدت دو سالی که در دوره‌های قبلی این جشنواره داور مسابقات بخش هنرهای نمایشی و تئاتر بودم، با توجه به آگاهی که از فضای تئاتر دانشجویی داشتم این را پذیرفتیم که با ایجاد این تفاهم‌نامه بتوانیم با همکاری یکدیگر ریل‌گذاری درست و مناسبی در حیطه آموزش هنرهای نمایشی در کانون‌های فرهنگی و هنری دانشجویی وزارت بهداشت داشته باشیم.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با ابراز امیدواری از فعال کردن حوزه‌های هنری علوم پزشکی در سرتاسر کشور، خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با فعال کردن مراکز هنری وزارت بهداشت در ۳۰ استان که دارای اداره کل فرهنگی و حوزه هنری هستند و با مشارکت و کمک دوستانمان در مراکز استانی، فضای آموزشی منسجم، آکادمیک و درستی در حوزه هنرهای نمایشی ایجاد کرده و در نهایت این فضا و این تلاش منتج به خروجی تولیدی باشد تا هنرجویان پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی، آموزش متوسطه و آموزش حرفه‌ای بتوانند اثر و نمایش تولید کنند.
زارعی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اهالی تئاتر گفت: رهبر معظم انقلاب در دیداری که ۲۰ روز قبل با اصحاب تئاتر داشتند، بر تئاتر دانشجویی تاکید فراوانی کردند و این موضوع در ما ایجاد انگیزه می‌کند که بر اساس فرمایش ایشان در این حوزه وارد عمل شویم. تئاتر به عنوان یک هنر انسانی، اجتماعی و گروهی می‌تواند تاثیرگذاری بسیاری بر مخاطبان خود داشته باشد.
وی افزود: تئاتر می‌تواند تاثیر خوبی بر روی مخاطبین و جامعه خود بگذارد و این نکته قابل توجه است که فردی که در حوزه علم پزشکی تحصیل کرده است و با هنر نیز آشنا است، بتواند در درمان و نتیجه علم پزشکی خود موفق‌تر ظاهر شود و اتفاقات خوبی را در این دو حوزه رقم زند؛ به نحوی که جامعه پزشکی از این پزشکان هنرمند بهره‌مند شوند و هم جامعه اجتماعی و کلیه مردم بتوانند از هنر طبیبان خود استفاده و بهره لازم را ببرند.
زارعی گفت: ظرفیت‌های دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در عرصه هنرهای نمایشی بالا و مثبت است؛ چرا که من در همه رشته‌های فرهنگی و هنری شاهد موفقیت و بالندگی دانشجویان علوم پزشکی در جشنواره سیمرغ بوده‌ام.
 وی در همین راستا ادامه داد: زمانی که من به عنوان داور در این جشنواره حضور داشتم، گاهی پیش می‌آمد برای رفع خستگی سری به دیگر قسمت‌های برگزاری مسابقات بزنیم که با تعجب و حیرت مشاهده می‌کردم آثار هنری بسیار خوبی از یک پزشک و یک دانشجوی علوم پزشکی تولید شده است. این موضوع بسیار جذاب و جالب توجه است و نشان می‌دهد پزشکان ما کار فرهنگی و هنری را به خوبی انجام می‌دهند.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ضمن تبریک به امور فرهنگی وزارت بهداشت برای موفقیت‌های هنری خود گفت: این کار فرهنگی که اکنون در جامعه پزشکی در حال رخ دادن است، می‌تواند در روند بهبود درمان جامعه تاثیر خوبی  بگذارد.
زارعی در پایان با تاکید بر خروجی تولیدی از کارگاه‌های آموزشی پیش رو گفت: برای استعدادهایی که در آینده در این حوزه شناسایی می‌شوند برنامه‌‌هایی در نظر داریم. در تفاهم‌نامه منعقد شده نیز اشاراتی در این خصوص شده است و ما بر همین اساس آثار درخشان، هنرمندان مستعد و توانای علوم پزشکی را شناسایی می‌کنیم. این افراد می‌توانند در تماشاخانه‌های مهر و ماه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بر روی صحنه بروند و امکان اجرای نمایش داشته باشند.
این هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون، تاکید کرد: تا تماشاگر با تئاتر مواجه نشود و بازیگر تئاتر بر روی صحنه تئاتر خاک کار را نخورد، نمی‌تواند خود را مورد بررسی و حلاجی قرار دهد و بر همین اساس این شرایط را ایجاد خواهیم کرد تا کارهای برجسته دانشگاهیان علوم پزشکی فضای اجرا را برای آزمون و خطا را داشته باشند.




مطالب مرتبط

مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند
مدیرکل هنرهای نمایشی:

جشنواره‌ها باید با انضباط مالی سفت و سخت برگزار شوند

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد از سخنانش درباره نبود انضباط مالی در چهل‌و‌یکمین جشنواره تئاتر فجر سوءبرداشت شده و منظور او زیرسوال بردن زحمت‌های برگزار کنندگان این رویداد بین‌المللی نبوده است.

|

در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید
در گفت‌وگو با کارگردان رادیوتئاتر «نا» مطرح شد

قصه‌های بزرگ علوی؛ فرصتی برای تجربه چالش‌های جدید

فرناز عقیلی، نویسنده و کارگردان رادیوتئاتر «نا» بر این باور است که قصه‌های بزرگ علوی فارغ از دوره نگارش متن به نمایشنامه‌نویس فرصت ساخت شخصیت‌های جدید با چالش‌های جدید می‌دهد.   

|

نظرات کاربران