در حال بارگذاری ...
دکتر علی رفیعی و پرفسور پرویز ممنون

در مستند «خنده در تاریکی» تاریخ تئاتر اصفهان را روایت می‌کنند

در روز شنبه ۲۲ دی‌ماه در فیلم «خنده در تاریکی »به کارگردانی مژگان خالقی دکتر علی رفیعی و پرفسور پرویز ممنون تاریخ تئاتر اصفهان را روایت می‌کنند.

به گزارش ایران تئاتر «خنده در تاریکی» که عنوان مستند بلندی با موضوع تغییر و تحولات تاریخی تئاتر اصفهان از ورود ارامنه تاکنون است در روز شنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سالن سیف‌الله داد خانه سینما اکران می‌شود.

پرفسور پرویز ممنون که تألیف کتاب تاریخ «تئاتر اصفهان ـ نمایش‌های سنتی »را در کارنامه خود دارد همراه با دکتر علی رفیعی در این فیلم به جلوی دوربین می‌روند و از تاریخ تئاتر اصفهان سخن می‌گوید . دیگر هنرمندان و پژوهشگرانی که در فیلم خنده در تاریکی حضورداشته و  تاریخ تئاتر اصفهان را روایت کرده‌اند؛ چهره‌ها و نام‌هایی همچون نصرت‌الله وحدت، نیکید میرزاییانس، ناصر کوشان، کیومرث پوراحمد، ژاله رجایی، لیلا پرویزی، مایکل آقاجانیان، هوشنگ حریرچیان، اسکندر رفیعی، محمدعلی میاندار، جهانبخش سلطانی، نازی ارحام صدر و ... روایت فیلم «خنده در تاریکی» را پرویز پور حسینی بر عهده دارد.

پژوهش فیلم «خنده در تاریکی» از سال ۹۲ و فیلم‌برداری آن از سال ۹۴ آغازشده و در دو سال آخر تدوین همزمان فیلم انجام‌شده است.

مژگان خالقی متولد اصفهان و کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه هنر تهران است که فعالیتش در حوزه تئاتر را در دوره نوجوانی در زادگاه خود آغاز کرد. خالقی کارگردانی نمایش‌های  «تو مشغول مردنت بودی»، «واگویه‌های گاه و بی‌گاه»، «مردی که به خاطر نمی‌آورم»،  «فریب‌خورده»، «کهکشان راه شیری » ، «کلاغ »، «بازی استریندبرگ » و« بی‌خان و مان» را در کارنامه هنری خود دارد.

مژگان خالقی مؤلف کتاب «از کانتور تا کانتور، پژوهشی درروش کارگردانی» فیلم‌های «آخرین نوار آقای جعفر کوشا»،  «فالش خانوادگی»، «ته تهران» و  «عصب سوخته» را کارگردانی کرده است.

نخستین اکران «خنده در تاریکی» روز شنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۸ در سالن سیف‌الله داد خانه سینما برگزار خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام
گفت‌وگو با آتیه جاوید، بازیگر و کارگردان تئاتر

زندگی‌ام را برای بازیگری گذاشته‌ام

آتیه جاوید، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه تئاتر چیزی جدا از من نیست، می‌گوید که زندگی‌اش را برای بازی گذاشته و اگر نمایشنامه او را برای آمدن روی صحنه ترغیب کند، با تمام وجود به تئاتر بازمی‌گردد.

|

نظرات کاربران