در حال بارگذاری ...
همسر استاد اکبر رادی در نمایشنامه خوانی «شب بخیر جناب کنت» بیان کرد

امیدوارم تا هستم این نمایش را درصحنه ببینم

ایران تئاتر:نمایشنامه خوانی «شب بخیر جناب کنت» به کارگردانی مهری آسایش در بخش خارج از مسابقه نمایشنامه خوانی نخستین جشنواره اکبر رادی اجرا شد.

به گزارش ایران تئاتر نمایشنامه شب بخیر جناب کنت به کارگردانی مهری آسایش شنبه 15 دی‌ماه ساعت 18 در سالن کنفرانس تئاتر شهر با حضور خانواده استاد اکبر رادی و هادی مرزبان خوانده شد.

 حمیده بانو عنقا همسر استاد اکبر رادی پس از تماشای نمایش‌نامه خوانی با اشاره به این نکته که من چند بار این کار را دیدم گفت: فکرمی کنم این بار بهتر از دفعات پیش بود حمیده عنقا با اشاره به این نکته که مشاوره هادی مرزبان در این نمایشنامه خوانی مشهود است به سبک پردازی نمایشنامه اشاره کرد و افزود از دو جنبه می‌توان نمایشنامه را بررسی کرد از دیدگاه رئال و سورئال این نمایشنامه سورئال هم می‌تواند باشد.

حمیده عنقا با اشاره به این‌که جناب کنت شخصیت محوری این نمایش می‌تواند یک هنرمند باشد گفت: این خیاط می‌تواند یک هنرمند باشد. برای هنرمندان این احساس پیش می‌آید زمانی که من هستم به من توجهی نمی‌شود اما مرگم با تشریفات برگزار می‌شود. همسر استاد اکبر رادی بابیان این نکته که برای هنرمندان که در طول حیات هنری مورد بی‌توجهی قرارمی گیرند این تشریفات پس از مرگ چه فایده‌ای دارد. به نمایش‌نامه شب بخیر جناب کنت اشاره کرد و گفت هنرمندان تا ز مانی که زنده هستند نیازمند یک لبخند مهربانانه دارند تا احساس کنند دیگران آن‌ها رامی بینند همسر استاد رادی در پایان آرزو کرد امیدوارم تا هستم این نمایش را درصحنه ببینم.

هادی مرزبان کارگردان نمایش‌های استاد اکبر رادی در این نمایشنامه خوانی با اشاره به این‌که کوتاه بودن نمایشنامه شب بخیر جناب کنت تنها دلیلی بود که این نمایشنامه را به روی صحنه نیاوردم به سبک پردازی نمایشنامه اشاره کرد و گفت این نمایشنامه از رئالیسم دور شده است این نمایش‌نامه و چند نمایش دیگر اکبر رادی مانند باغ شب نما، هملت با سالاد فصل، خانمچه و مهتابی و حتا می‌شود گفت به پست‌مدرنیستم هم نزدیک می‌شود.

هادی مرزبان بااحساس رضایت از نمایشنامه خوانی و تماشای نمایش خوانی مژگان خالقی که در نمایش پلکان او در نقش بمانی حضور داشت گفت بخش بسیار مهم این نمایش‌نامه در اجرا دیده می‌شود.

 هادی مرزبان پس‌ازاین که همسر استاد رادی شیوه بیان کلمه‌ای را به نمایشنامه خوانان گوشزد کرد به بیان خاطره‌ای از استاد اکبر رادی اشاره کرد ایشان هم هنگام اجرا در سکوت برخی از کلمات را یادداشت می‌کردند و نحوه بیان صحیح آن را به ما گوشزد می‌کردند.

مرزبان بابیان ارزش و اهمیت اکبر رادی تأکید کرد: مطمئنم بیست سال بعد می‌فهمند رادی کیست. در پایان مرزبان از برخی نمایش‌هایی که هنرمندان جوان به روی صحنه می‌آورند انتقاد کر د و گفت: وقتی نظرم را درباره یکی از این نمایش‌ها پرسیدند گفتم من شعورم به این کارها نمی‌رسد سپس افزود کارهای عجیب‌وغریبی از نسل جوان دیدم که مانند جیغ بنفش بود. امیدوارم کارهایی بکنیم که همه بفهمند.

 در این نمایشنامه خوانی که هنرمندان و خانواده استاد رادی حضور داشتند .

نقش خوانان: میثم مطهری؛ جناب کنت، مژگان خالقی؛ رزیتا، حسن عسگری؛ وحدانی

دستیار کارگردان: حسن عسگری، عکاس و فیلم‌بردار: ساسان حیدری، طراح بروشور: سمیه احمدی از دیگر کارورزان این نمایشنامه خوانی بودند.

مریم معترف: کارگردان تئاتر؛ علیرضا درویش نژاد: بازیگر، نویسنده و کارگردان؛ مهرداد ابوالقاسمی: منتقد؛ کیانوش احمدی: منتقد و کارگردان و خانواده محترم رادی: آرش رادی و حمیده عنقا این نمایش خوانی را تماشا کردند.

از روز یک‌شنبه 16 دی‌ماه ساعت 18 در سالن کنفرانس تئاتر شهر نمایش خوانی‌های بخش مسابقه نخستین جشنواره اکبر رادی با نمایش‌نامه خوانی از پشت شیشه‌ها به کارگردانی رضا تفکری آغازمی شود.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود
گفت‌وگوی نوروزی با هادی مرزبان در اولین روز بهار

تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان بود

هادی مرزبان، کارگردان پیشکسوت تئاتر با بیان اینکه خبر تصویب بنیاد تئاتر ملی، بزرگ‌ترین عیدی به هنرمندان فعال نمایش ایرانی بود، گفت امیدوارم در سال جدید هیچ کدام از بچه‌های تئاتر غم نان نداشته باشند تا بتوانند راحت و بدون دغدغه در صحنه‌های تئاتر حاضر باشند.

|

با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید
با انتشار یک فراخوان و اهدای جایزه‌ای ویژه اعلام شد

جشنواره‌های وزارت ارشاد را نقد کنید

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از قدردانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارایه بهترین نقدها با موضوع جشنواره‌های برگزارشده و عملکرد این وزارت خانه در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

|

روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»
روزهای پایانی بهمن 1402 با نمایشنامه‌خوانی در تهران

میزبانی تئاتری‌ها با «کیک پنیر و آلبالو» و «درخت خرمالو»

نمایشنامه‌خوانی‌های «ترور»، «سمفونی درون بطری»، «ادموند»، «کیک پنیر و آلبالو»، «درخت خرمالو»، «کورالین» و «طغیان» از جمله آثاری هستند که در روزهای پایانی بهمن 1402 روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران