در حال بارگذاری ...

آروند دشت‌آرای:”رویای بسته‌ شده ...” بر اساس متد”جان ماتین” شکل گرفته است

آروند دشت‌آرای” نمایش”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ را در کارگاه نمایش اجرا می‌کند.این نمایش بازخوانی یادداشت‌های روزانه”کریستف کلمب” و نوشته محمد چرمشیر است. دشت‌آرای در گفت‌وگوی کوتاهی درباره شیوه‌ اجرایی این نمایش گفت:« ”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ بر اساس تمرینات کارگاهی خلاق‌مند”اجراهای چند فرهنگی” ”جان مارتین” شکل گرفته است.

”آروند دشت‌آرای” نمایش”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ را در کارگاه نمایش اجرا می‌کند.
این نمایش بازخوانی یادداشت‌های روزانه”کریستف کلمب” و نوشته محمد چرمشیر است. دشت‌آرای در گفت‌وگوی کوتاهی درباره شیوه‌ اجرایی این نمایش گفت:« ”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ بر اساس تمرینات کارگاهی خلاق‌مند”اجراهای چند فرهنگی” ”جان مارتین” شکل گرفته است.
وی در ادامه افزود:« در این متد که عمده‌ترین تمرکزش بر درک، دریافت و انتقال انرژی ‌ست، گروه در فرآیندی خلاق، گونه‌ای متفاوت از اجرا را تجربه کرده است و دیگر این که به ترکیب این متد اجرایی با فضاسازی در اجرا و رسیدن به شعر فضا توجه بسیار شده است.»
سرپرست ”گروه هنرهای اجرایی ویرگول” در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های گروه گفت:« در این گروه افرادی با تخصص‌های متفاوت و از همه‌ گرایش‌های هنری و علوم انسانی گرد هم آمده‌اند تا با شناخت و توجه دقیق‌تر به وجوه مختلف”چند وجهی اجرا” بتوانند زمینه‌های بکر موجود در اجرا ـ که مهجور مانده‌اند ـ را شناسایی کرده و با تاکید بر”ایده‌پردازی” در فرآیند ساخت یک اجرا بتواند با مدیریتی موازی به فضاهای ناشناخته‌ اجرا یاری کنند.»
دشت‌آرای اصلی‌ترین دل مشغولی این گروه را”تجربه” و پژوهش عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد که با بهر‌ه‌مندی موازی از این دو عنصر بتواند به سمت”زبان اجرایی جهانی” خیز بردارد.
”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ تازه‌ترین تجربه گروه هنرهای اجرایی ویرگول است که در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در کارگاه نمایش اجرا شد.
در این نمایش نگار عابدی، هادی کمالی‌مقدم، ندا مقصودی، اشکان صادقی و بهنام تشکر بازی می‌کنند. همچنین ”آنکیدو دارش” به عنوان آهنگساز و ”ماندانا نی‌ریز” به عنوان نوازنده ویلن‌سل در این نمایش حضور دارد.
”رویای بسته شده به اسبی که از پا نمی‌افتد“ از اول اردیبهشت ماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 18 در کارگاه نمایش(مجموعه تئاترشهر) به روی صحنه می‌رود.