در حال بارگذاری ...
رضا آشفته پس از دیدن نمایش «دال»:

روایت «حضوری مزاحم» با مفاهیم استعاری

هفته پایانی اجرای نمایش «دال» به کارگردانی علی زمانی با حضور «رضا آشفته» منتقد و کارگردان تئاتر آغاز شد.

به گزارش ایران تئاتر، رضا آشفته پس از تماشای نمایش دال گفت: این نمایش با روش خاصی که برای خود برگزیده است تلاش می کند تصویرگر مواجه انسان با عقده‌ها و رفتارهای بیمارگونه باشد.
این منتقد تئاتر اظهار کرد: نوعی «حضور مزاحم» در فضای کلی این نمایش تعبیه‌شده است و کارگردان تلاش کرده است تا با تصویرگری یک «دال» از همین جنس، مخاطب را به سمت «مدلول» موردنظر خود هدایت کند. او ادامه داد: این دستاورد در تئاتر نیازمند استفاده از مفاهیم استعاری است و برای کارگردان چالش ایجاد می کند.
 آشفته بابیان اینکه چنین آثاری را می‌توان در دسته‌بندی «نمایش‌های کوتاه» قرارداد گفت: آثار تجربی از جایگاه ویژه‌ای در تئاتر برخوردارند و حتی در صورت وجود ضعف و کاستی می‌توانند کارگردان‌های جوان کشور را در مسیری درست قرار دهند.
گفتنی است نمایش "دال " به نویسندگی و کارگردانی علی زمانی از 2 تا 28 دی‌ماه در ساعت 16:30 در کارگاه دکور مرکز تئاتر مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش شامل اجرایی ایمائی است که با هدایت‌گری و روایت بازیگران مخاطب را به‌طور مستقیم وارد فضای نمایش می‌کند. در نمایش "دال " نازنین بهرامی، رضا میرجلیلی و امیرپارسا مقبلی به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین مبینا سمیعی (دستیار کارگردان و برنامه‌ریر)، امیرمحمد نباتی (مدیر تولید)، محمد حبیبی (طراح گرافیک)، محمدرضا وفا (ساخت تیزر و فیلم)، مهدی شرفی، محمد اورعی (تیم فنی)، مبینا سمیعی، محمد حبیبی، علی زمانی، سیندخت ابدالی و پانته‌آ احمدخان (صداپیشگان)، محمد سعیدی، شقایق باقری (عکاسی)، اشکان نظام آبادی (مدیر تیم رسانه)، مهران میرمیری (مشاور صدا و موسیقی)، رحمان حسینی (مشاور تبلیغات) و محمدرضا وفایی نژاد (ساخت فیلم و پوستر) به همکاری می‌پردازند.
بر اساس این گزارش، نمایش دال به هفته پایانی اجرا رسیده است و علاقه‌مندان برای دیدن نمایش آن می‌توانند هر روز به جز شنبه‌ها در ساعت 16:30 به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست
نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست

رضا آشفته: نمایش «فردریک» نوشته امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی که آذر و دی در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است، درباره تئاتر و به شیوه پسامدرن است که در آن زندگی یک بازیگر قرن نوزدهم فرانسه ...

|

نظرات کاربران