در حال بارگذاری ...
با نگاهی به تاریخ بیست ساله ایران

سریال «جاده جنگ» به رادیو نمایش می رود

ساختار اجتماعی و شرایط سیاسی جامعه ایران در دهه بیست تا ۴۰ خورشیدی، در سریال رادیویی جاده جنگ برای مخاطبان رادیو نمایش پخش می شود.

به گزارش ایران تئاتر جواد پیشگر کارگردان این نمایش رادیویی که تنظیم رادیویی آن را نیز بر عهده داشته است در این باره گفت: نگارش این اثر نزدیک به 4 ماه زمان برد، تقریبا روزی 14 ساعت برای نوشتن آن زمان گذاشته ام چرا که برای نوشتن نمایشنامه رادیویی آن هم بر اساس کتابی ده جلدی از منصور انوری، دقت نظر و زمان بسیار زیادی لازم بود.
وی ادامه داد: از آنجایی که بخش زیادی از این کتاب توصیف و روایت بود تبدیل آن به دیالوگ تا جایی که برای شنونده شنیدن آن مورد قبول واقع شود بسیار کار زمان بر و سختی بود، همینطور تعداد زیاد شخصیت ها باعث شد تا تمرکز نوشتاری بر روی شخصیت های محوری و اصلی آن که از دهه 20 تا دهه 40 در داستان حضور دارند صورت گیرد و در عین حال قصه برای مردم جذاب و قابل انتقال باشد.
هنرمند پیشکسوت رادیو تأکید کرد: داستان این نمایش چهل قسمتی از سال 1320 به هنگام حضور ارتش شوروی در ایران آغاز می شود و تا سال 1342 ادامه پیدا می کند.
بر اساس این خبر، در "جاده جنگ" هنرمندانی چون: فریبا متخصص، بیوک میرزایی، مهدی طهماسبی، محمد رضا علی، مهدی نمینی مقدم، سعیده فرضی، فریبا طاهری، مینو جبارزاده، علی اصغر دریایی، بهادر ابراهیمی،، رامین پورایمان، نورالدین جوادیان، امین بختیاری، محمد پورحسن و تعداد زیادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.
این نمایش رادیویی به تهیه کنندگی: فرشاد آذرنیا، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکتوری: محمدرضا قبادی فر، ساعت 11:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران