در حال بارگذاری ...
با موضوع انسان های پس از جنگ

اجرای «برزخ» در دیوار چهارم ادامه دارد

اجرای نمایش «بزرخ» به کارگردانی مسعود طیبی با پرداختن به موضوع انسان ها پس از جنگ تا ۲۰ بهمن در دیوار چهارم ادامه دارد.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «برزخ» که از اول بهمن ماه امسال در تماشاخانه «دیوار چهارم» در حال اجرا است، نگاهی اجتماعی - روانشناختی به انباشت خشونت در جهان دارد که در نهایت به پدیده جنگ منجر می شود.
طیبی کارگردان نمایش با اشاره به این که پرداختن به پدیده جنگ در سراسر جهان اهمیت قابل توجهی دارد، می گوید: جنگ علاوه بر این که خسارت های بسیاری را به زندگی انسان، میحط زیست و منابع مادی او وارد می آورد، آسیب های روحی و روانی شدید و جبران ناپذیری را به ویژه برای زنان و کودکان به همراه دارد. کارگردان نمایش با اشاره به این که در «بزرخ» به آثار و پیامدهای جنگ در جهان پرداخته می شود، می افزاید: جنگ در مقایسه با هر پدیده بحران زای اجتماعی ترسناک تر و وحشت آفرین تر است که جا دارد برای شناخت و علاج آن تلاش ها و سرمایه گذاری های مادی و معنوی بیشتری انجام شود.
به لحاظ تکنیکی، بازی های بازیگران در این نمایش بر اساس ساختارهای بازیگری بیومکانیک میرهولد طراحی شده است و طیبی بر این باور است که در آثار نمایشی که به پدیده بحران زای اجتماعی می پردازد، چیزی فراتر از رئالیسم پاسخگوی نیازهای تماشاگران تئاتر است.
استفاده از فضا سازی به وسیله طراحی های ویژه نورو مهندسی صدا، فضا و اتمسفری متفاوت را برای تماشاگر ایجاد می کند. این اثر در هفته نخست اجرای خود با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان و نیز هنرمندان واقع شده است.
ایمان اشراقی، روشنک رضائی مهر، سارا والیانی در «بزرخ» به ایفای نقش می پردازند. گروه تئاتر میزان سن به سرپرستی مسعود طیبی این اثر را در تماشاخانه دیوار چهارم تا بیستم بهمن ماه ساعت 21:30 اجرا می کند.

 

 




مطالب مرتبط

نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت
نقدی بر نمایش «نفرین رزالین» نوشته و کار مسعود طیبی

رومئو و ژولیت؛ قربانیان عشقی نافرجام در رقابت صاحبان قدرت

سیدعلی تدین صدوقی: این شب‌ها گذرتان به تئاتر شهر بیفتد در سالن قشقایی می‌توانید تماشاگر نمایش «نفرین رزالین» تازه‌ترین اثر نمایشی مسعود طیبی باشید. نمایشی که درام معروف «رومئو و ...

|

نظرات کاربران