در حال بارگذاری ...

فراخوان جشنواره محلی تئاتر خیابانی و محیطی قرآنی شهرستان‌های بهمئی و لنده منتشر شد

دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با انتشار فراخوان، نخستین جشنواره محلی تئاتر خیابانی و محیطی با موضوعات قرآنی شهرستان‌های بهمئی و لنده را با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی از ۲۲ تا ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۷ در شهرستان بهمئی برگزار می‌کند.

به گزارش ایران تئاتر از کهگیلویه و بویراحمد، امیر مسلمی نیا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: در فراخوان این جشنواره آمده است: جشنواره محلی تئاتر خیابانی و محیطی با موضوع و عترت با هدف شناسایی ظرفیت‌های نمایشی حمایت از هنرمندان و پدیدآورندگان نمایش‌های قرآنی، ایجاد زمینه و بستری مناسب برای اجراهای نمایشی خیابانی در قالب‌ها و موضوعاتی از جمله « اندیشه و سیره ائمه معصومین(ع) و زندگانی ایشان - جایگاه نماز در قرآن - استفاده از قصص و آیات و روایات قرآنی در آثار نمایشی با نگاهی نو و خلاقانه با تأکید بر سبک زندگی - توجه به قصص قرآنی و عترتی، توضیح و تفسیر آیات و روایات و سیره اهل‌بیت(ع) در گستره مسائل روز اجتماعی  و اقتصادی - زندگی و سیره شخصیت های قرآنی و حجاب و عفاف - امر به معرف و نهی از منکر» برگزار می‌شود.

تئاتر خیابانی و محیطی

 شامل نمایش‌های میدانی (تئاتر خیابانی، تئاتر محیطی) است که حداکثر 5 نمایش (توسط هیأت انتخاب) به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند.

به آثار برگزیده مرحله نهایی حداکثر تا سقف 8 میلیون ریال (به تشخیص هیأت‌ داوران) کمک‌ هزینه پرداخت می‌شود و به‌صورت رقابتی برگزار خواهد شد.

هر گروه می‌تواند با ارائه حداکثر دو اثر متقاضی حضور در جشنواره باشد که تنها یک نمایش از هر کارگردان امکان حضور در مرحله نهایی را خواهد داشت، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر برای اجراهای نمایشی ضروری است.

هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص محل اجرای نمایش‌ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.

نشانی دبیرخانه جشنواره:

 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی ، انجمن هنرهای نمایشی بهمئی و یا امورهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمایند.

کد پستی: 7575317769

شماره های تماس   07432823728  دفتر امور هنری     و آقای فریدون مختاری رئیس انجمن هنرهای بهمئی 09171494413

برگزارکنندگان: گروه قرآن و عترت داره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،                                                                                                         

معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهمئی، انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهمئی.

حامیان: وزارت کشور، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دفتر امام جمعه شهرستان بهمئی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بهمئی.

 

 

فرم تقاضای حضور در تئاتر شهرستانی خیابانی و محیطی قرآنی محلی لیکک

اینجانب: ....................................................... کارگردان نمایش: ..............................................................................

به نویسندگی: ................................................................. از شهرستان: ................................. با شماره تماس ثابت: ........................ و شماره همراه: ...............................................  با اطلاع کامل از مفاد فراخوان تئاتر شهرستانی خیابانی و محیطی قرآنی محلی لیکک اثر خود را در بخش: .........................................................  ارائه و نسبت به رعایت مقررات درج شده متعهد می باشم.

 

                                                                                                         امضاء-تاریخ

 

 

فرم فراخوان در پایان همین مطلب قابل دریافت است.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»

صادق حسین‌زاده، کارگردان نمایش خیابانی «روز تولد من»، این اثر را در ژانر اجتماعی و روایتی از پیامدهای فردی و اجتماعی معلولان دانست.

|

گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است
گفت‌و‌گو با عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر

اصغر خلیلی: جشنواره فجر، ویترین تئاتر کشور است

عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر درباره اهمیت این رویداد گفت این جشنواره از ابتدای شکل‌گیری، ویترین تئاتر کشور بوده و همواره جریان‌سازی کرده است.

|

گفت‌وگو با داور بخش خیابانی راه ابریشم (سمنان)

رحمان هوشیاری: تئاتر خیابانی نیازمند طرح و ایده جدید است
گفت‌وگو با داور بخش خیابانی راه ابریشم (سمنان)

رحمان هوشیاری: تئاتر خیابانی نیازمند طرح و ایده جدید است

رحمان هوشیاری داور بخش خیابانی جشنواره تئاتر راه ابریشم کمبود طرح و ایده نو را مشکل تئاتر خیابانی می‌داند و بر این باور است که هنرمندان برای اینکه در جشنواره‌های متعدد حضور پیدا کنند باید تولید جدیدی داشته باشند.

|

نظرات کاربران