در حال بارگذاری ...

جلسه توضیحی ITI به زودی برگزار می‌شود

جلسه توضیحی ITI (انستیتوی بین‌المللی تئاتر) ایران اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.محمد اطبایی از اعضای سه نفره پیگیری ماجرای ITI درایران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر افزود:« البته ما وظیفه خاصی نداریم. سوءتفاهمی طی روزهای گذشته پیش آمده بود در حالی که تنها نقش ما پیگیری برای برگزاری یک جلسه توضیحی بود.»

جلسه توضیحی ITI (انستیتوی بین‌المللی تئاتر) ایران اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
محمد اطبایی از اعضای سه نفره پیگیری ماجرای ITI درایران در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر افزود:« البته ما وظیفه خاصی نداریم. سوءتفاهمی طی روزهای گذشته پیش آمده بود در حالی که تنها نقش ما پیگیری برای برگزاری یک جلسه توضیحی بود.»
وی تصریح کرد:« ما حدود هشت تا ده ماه فرصت را از دست دادیم تنها برای این که مرکز هنرهای نمایشی در این ماجرا دخالت نکند و کارها از طریق یونسکو ایران پیش برود ولی آنها اقدامی انجام ندادند. بنابراین چون بیش از این نمی‌شد ITI بدون مسوول بماند، تصمیم گرفتیم روزی را تعیین کنیم تا جلسه‌ای برگزار شده و تکلیف روشن شود.»
اطبایی خاطرنشان کرد:« روز اعلام شده با جلسه مجمع عمومی خانه تئاتر همزمان شد و ما به احترام خانه تئاتر جلسه ITI را لغو کردیم. به هر حال با خانه تئاتر صحبت کرده‌ایم که فراخوانی اعلام کنیم و گزارش‌ کوتاهی از اوضاع ITI بدهیم و در همان جلسه کاندیداها برای هیات مدیره ITI مشخص شوند.»
وی در پاسخ به این پرسش که چرا درباره برگزاری این جلسه با خانه تئاتر صحبت شده است، گفت:« ما معتقدیم جمعی متشکل از تمام صنوف و اقشار تئاتر باید در جلسه حضور یابند و تعیین کنند چه کسی نماینده ITI ایران باشد. دوستان در خانه تئاتر می‌گویند این وظیفه خانه تئاتر است که نماینده را معرفی کند. البته شاید خانه تئاتر موجه‌ترین جا برای این کار باشد ولی تعیین نماینده باید با انتخاب صورت گیرد. چون به هر حال خانه تئاتر نمی‌تواند تنها برگزار کننده باشد. چرا که مرکز هنرهای نمایشی همچنان به عنوان نماینده ITI مقبول است. حتی رئیس ITI جهانی با حضور در ایران اعلام کرد که هنوز مرکز هنرهای نمایشی را به عنوان نماینده ITI ایران می شناسد.»
مدیر امور بین‌المللی مرکز هنرهای نمایشی تصریح کرد:« با این حال ما با احترام به خانه تئاتر، انتخابات را با مشارکت و همکاری آنان برگزار می‌کنیم. البته نظر شخصی بنده این است که در این مرحله نباید نام شخص یا جای خاصی برده شود.»
اطبایی در پایان از احتمال برگزاری جلسه ITI در هفته تئاتر خبر داد و گفت:« البته اصلاً به صورت قطعی تاریخی مشخص نشده و ما در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی هستیم.»
گفتنی است محمد اطبایی، نغمه ثمینی و دکتر محمدرضا خاکی سه عضو پیگیر برگزاری جلسه ITI در ایران هستند.