در حال بارگذاری ...

اونا وایت، طراح معروف حرکات موزون درگذشت

اونا وایت، طراح معروف حرکات موزون بسیاری از نمایش‌های موزیکال برادوی در سن ۸۳ سالگی و به علت کهولت سن درگذشت.به گزارش سایت ایران تئاتر، وی که یک ربع قرن در برادوی فعالیت داشت هشت بار نامزد جایزه معتبر تونی شده بود که اولین آن برای طراحی حرکات موزون موزیکال کلاسیک”مرد موسیقی” ۱۹۵۸ و آخرین آن برای ”من همسرم را دوست دارم” ۱۹۹۷بود.

اونا وایت، طراح معروف حرکات موزون بسیاری از نمایش‌های موزیکال برادوی در سن 83 سالگی و به علت کهولت سن درگذشت.
به گزارش سایت ایران تئاتر، وی که یک ربع قرن در برادوی فعالیت داشت هشت بار نامزد جایزه معتبر تونی شده بود که اولین آن برای طراحی حرکات موزون موزیکال کلاسیک”مرد موسیقی” 1958 و آخرین آن برای ”من همسرم را دوست دارم” 1997بود. او در این فاصله طراحی حرکات موزون موزیکال‌های معروف دیگری همچون”مرا با خودت ببر”، ”whoop – up ”، ”نیم سکه شش پنسی”، ”Irma La Douce” را انجام داد. دیگر افتخارات کارنامه حرفه‌ای او مربوط به تولیدات اورژینال موزیکال‌های”گیگی”، ”گانتری”، ”TO دختر TO”، ”وقت خوش چارلی” و”بذار وسوسه بشه”است .
اونا وایت که آموزش باله دیده بود از سال 1955 و با طراحی حرکات موزون اجرای جدیدی از نمایش ”رنگین‌کمان فینییان” وارد برادوی شد و از کارش به عنوان” طراح حرکات موزون” در مجموعه‌ای از فیلم‌های موزیکال همچون”مرد موسیقی”، ”1776” و... استفاده شد. او برای طراحی حرکات موزون فیلم موزیکال”اولیور” در همین شاخه اسکار گرفت اگر چه هیچ‌ وقت موفق به دریافت جایزه تونی نشد.