دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد;
اشتباهی سهوی در خواندن یک نام
در حالی که هیئت داوران «مسابقهی تئاتر ایران یک»، کیان حسین را برای موسیقی نمایش «آقامحمدخان» حائز دریافت تندیس تشخیص داده بودند، این عنوان برای موسیقی همین نمایش، به اشتباه به عرفان خاتونیمقدم اعطا شد.
به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنوارهی بینالمللی تئاتر فجر، شامگاه شنبه چهارم اسفند در اختتامیهی جشنوارهی سی و هفتم در اعلام نام نفر برگزیدهی «مسابقهی تئاتر ایران یک» در حوزهی موسیقی اشتباهی سهوی رخ داده است که دبیرخانهی جشنواره ضمن اعلام نام درست، بابت این اشتباه پوزش میطلبد.
پیشتر داوران «مسابقهی تئاتر ایران یک» متشکل از حسین مسافرآستانه، الهام کردا و رضا گوران اسامی چهار نامزد را در حوزهی موسیقی به شرح زیر اعلام کرده بودند:
میثم عبدی برای موسیقی نمایش «عروسی خون»
کیان حسین برای موسیقی نمایش «آقامحمدخان»
امیر دوستی برای موسیقی نمایش «مرگ و دوشیزه»
عرفان خاتونیمقدم برای موسیقی نمایش «رومئو و ژولیت»
در حین برگزاری اختتامیه اما به علت تکثر نامزدها در بخشهای گوناگون مسابقه، در اشتباهی سهوی نام عرفان خاتونیمقدم برای موسیقی نمایش «آقامحمدخان» به عنوان نفر برگزیده و حائز دریافت تندیس جشنواره اعلام شد.
بر این اساس، دبیرخانهی جشنوارهی سی و هفتم ضمن عذرخواهی و تصحیح این اشتباه، حسین کیان را برای موسیقی نمایش «آقا محمدخان» حائز دریافت تندیس به عنوان نفر برگزیده اعلام میکند. عنوان برتر این بخش برای موسیقی نمایش «عروسی خون» به میثم عبدی تعلق گرفت.
بهرام جلالیپور، داور بخش دانشجویی چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...
کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توانخواه جامعه را که شامل نابینایان نیز میشود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث میشود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیتهای اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسبسازی بانکی و خودپرداز ...
جلسه دهم نقد آثار صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقهمندان برگزار شد و مطابق روال این نشستها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.
عضو هیئت داوران بخش صحنهای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایشهای این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمیتوان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنهای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.
پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئتداوران بخش صحنهای چهلودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهمترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، میگوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.
یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.
سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمیدارد، میگوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوههای نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.