در حال بارگذاری ...
یادداشت کارگردان نمایش «کنار رود سلسبیل» حاضر در جشنواره تئاتر ثمر

حرف‌هایی که کمرنگ شده

ایران تئاتر: «کنار رود سلسبیل» به نویسندگی و کارگردانی میلاد آزاد از جمله آثاری است که در عمارت نوفل لوشاتو در هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر به صحنه می‌رود. میلاد آزاد یادداشتی را درباره این نمایش در اختیار ایران تئاتر قرار داد.

در متن یادداشت میلاد آزاد آمده: این نمایش باید به اجرا می‌رفت باید نشان می‌دادم که حرف‌های برای گفتن هست حرف‌هایی که چندسالی هست کمرنگ شده، حرف‌های که بارها توصیه‌شده از این عزیزان باید یاد کنیم حتی 50 سال دیگر هم باید از شهدا بگیم، بنویسیم و بسازیم اما من با تمام مشکلات با هزینه شخصی خودم از دفاع مقدس نوشتم چون باید حق افرادی امثال پدرم را باید ادعا می‌کردم که امیدوارم با اجرا رفتن این نمایش حق مطلب ادا بشود.
این نمایش چه خوب چه بد تنها یک هدف دارد آن‌هم نشان دادن چهره دیگری از اعمال ناجوانمردانه گروهک منافقین تا همه بدانند در خط مقدم چیزی به نام جنگ برابر وجود نداشت.
نسخه اول این متن با کمک استادم محمدرضا میرحسینی در سال 94 نوشته شد و در سال 96 بازنویسی نهایی آن انجام شد و امیدوارم از این نمایش استقبالی به عمل آید.
«کنار رود سلسبیل» شبی از یک بیمارستان نظامی را نمایش می‌دهد که افسر عراقی بالا رتبه در یک عملیات به اسارت گرفته‌شده که به خاطر جراحت شدید به بیمارستان انتقال داده‌شده است و سربازی باکمی موجی بودن برای مراقبت از او انتخاب‌شده اما نفوذی قرار است برای کشتن یا فراری دادن این افسر به این اتاق بیاید و...
در این نمایش بازیگرانی همچون محسن فلاح، وحیده اکبری نسب، مسعود عابدی و بهروز سلطانی و با صدا: آرمین افتخارزاده نقش‌آفرینی می‌کنند دیگر عوامل این نمایش تهیه‌کننده: زهرا هودانلویی مشاور کارگردان: افشین عامریان محمد مقیمی دستیار و برنامه‌ریز: امیرحسین اسفندیار طراح گریم: عرفان امین آهنگساز و موسیقی: استودیو لرد-محمد فرضی طراح دکور و صحنه: محمد راغب فرامرزی دستیار: کاوه صمدی منشی صحنه: شیما ملکی طراح لباس: اندیشه اندایش گر عکاس: محمدرضا قیطاسی طراح پوستر و بروشور: محمدرضا قیطاسی و روابط عمومی: شادن گلزار می‌توان اشاره کرد.
این نمایش در هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر 9 اسفند ساعت 13 در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

«مافیای روباه‌ها» تمدید شد

نمایش «مافیای روباه‌ها» به کارگردانی امید بنکدار که در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه است، به مدت ۱۰ شب دیگر تمدید شد.

|

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو

برنامه اجراهای عمارت نوفل‌لوشاتو اعلام شد. در این میان، نمایش «دلاور سرزمین غرب» به کارگردانی رضا ساغری، از چهارشنبه این هفته (۱۳ دی ۱۴۰۲)، روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران