در حال بارگذاری ...
محمودرضا رحیمی در حاشیه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی مطرح کرد:

الگوهای تئاتر خیابانی در سراسر کشور هم شکل شده است

حضور اقشار مختلف مردم برای دیدن نمایش ها بزرگترین مزیت جشنواره شرهانی به حساب می آید.

به گزارش ایران تئاتر از ایلام، محمودرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار ما و در حاشیه داوری آثار راه یافته به جشنواره ملی تئاتر شرهانی، با تمجید از برگزار کنندگان این جشنواره و با اشاره به محتوای آثار این دوره اظهار کرد: نمایش های خیابانی در سراسر کشور  و در مدت اخیر، با ساختار و قواعد هم شکلی اجرا می شوند، اما نباید از اشتباهاتی که بعضا فراگیر شده و همچنین اصرار کارگردان ها در تکرار این اشتباهات به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: به طور مثال بعضی از گروه ها بدون در نظر گرفتن استانداردهای نمایش خیابانی، آثار صحنه ای خود را به خیابان می برند و متاسفانه اغلب آنها قواعد و ساختارهای نمایش خیابانی را نادیده می گیرند.

عضو هیئت داوران سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی تاکید کرد: براساس آثاری که در این سال ها در حوزه نمایش خیابانی دیده ام، فکر می کنم که به جای اینکه به استانداردها نزدیک شویم، در حال فاصله گرفتن از آنها و در مجموع استانداردسازی تئاتر خیابانی هستیم.   

وی با بیان اینکه کارگردان های تئاتر خیابانی باید تفاوت های نمایش صحنه ای و خیابانی را بیش از پیش تفکیک کنند، اظهار کرد: باید دانست آنچه که باید بر روی صحنه تئاتر و در اتاق تاریکی که برای مخاطب فراهم می شود، بیفتد، یقینا در خیابان قالب و ساختار درستی نمی گیرد، بنابراین بعضا شاهد از بین رفتن زحمات گروه ها هستیم.

رحیمی با اشاره به استقبال فراگیر و عام مخاطبان از جشنواره تئاتر شرهانی گفت: نمایش های حاضر در جشنواره الگوهای خوبی برای اجرا در شهرها و روستاها هستند، از داوری این دوره از جشنواره احساس خوبی دارم، به این خاطر که اقشار مختلف مردم برای دیدن نمایش ها می آیند و این مسئله برای جشنواره شرهانی یک مزیت بزرگ به حساب می آید.  




مطالب مرتبط

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

مریم سلیمی*: «روزی روزگاری سمنگان» به نویسندگی نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به شخصیت جمعی یا اجتماعی افرادی می‌پردازد که اکنون، پس از سال‌ها دارای یک روح جمعی هستند. همان نسخه جهانی یونگ ...

|

بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است
بازگشت محمودرضا رحیمی به صحنه تئاتر پس از 7 سال

«روزی روزگاری سمنگان» تلفیقی از واقعیت و خیال است

محمودرضا رحیمی، کارگردان نمایش «روزی روزگاری سمنگان» با بیان اینکه هیچگاه از تئاتر و کارگردانی دور نبوده است، می‌گوید این نمایش تلفیقی از واقعیت و خیال است از آدم‌های محله‌ای که هر روز شاهد اتفاقاتی اجتماعی_خانوادگی و همچنین حمله موشک‌ها و جنگنده‌های دشمن هستند.

|

داور بخش صحنه‌ای جشنواره منطقه‌ای خاوران مطرح کرد

محمودرضا رحیمی: قضاوت فردی نباید جای قضاوت حرفه‌ای را بگیرد
داور بخش صحنه‌ای جشنواره منطقه‌ای خاوران مطرح کرد

محمودرضا رحیمی: قضاوت فردی نباید جای قضاوت حرفه‌ای را بگیرد

محمودرضا رحیمی، داور نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره تئاتر منطقه‌ای گفت حق طبیعی تمامی گروه‌ها است که درباره انتخاب آثار سوال بپرسند اما نباید جای قضاوت فردی و حرفه‌ای عوض شود.

|

نظرات کاربران