در حال بارگذاری ...
فاتح بادپروا داور سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی:

جشنواره تئاتر شرهانی محلی برای داد و ستدهای فرهنگی است

فاتح بادپروا داور سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی گفت: جشنواره تئاتر شرهانی از چند منظر قابل توجه است، یکی از منظر برگزاری دلسوزانه و عاشقانه تیم اجرایی که انصافا از هیچ تلاشی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، دریغ نکردند؛ و دیگر اینکه مضمون جشنواره با محل برگزاری جشنواره همخوانی دقیقی دارد، منطقه شرهانی که زمانی شاهد ایثار و شهادت جوانان این سرزمین بوده است، هم اینک شاهد اجرای آثار هنری با همان مضامین و موضوعات است.

به گزارش ایران تئاتر از ایلام، فاتح بادپروا در گفت و گو با خبرنگار ما و در حاشیه داوری آثار راه یافته به جشنواره ملی تئاتر شرهانی، اظهار کرد: هر جشنواره ای ساز و کارهای لازم خود را از نظر نرم افزار و سخت افزار دارد، در حوزه جشنواره های تئاتر خیابانی، سخت افزار اهمیت چندانی ندارد، در حقیقت میادین شهر، پارک ها، خیابان و مکان های عمومی، امکان برگزاری اثر را فراهم می کند، هر چند باید دانست دشوارترین شیوه برای اجرای نمایش، تئاتر بیرونی یا خیابانی است.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر شرهانی از چند منظر قابل توجه است، یکی از منظر برگزاری دلسوزانه و عاشقانه تیم اجرایی که انصافا از هیچ تلاشی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره، دریغ نکردند؛ و دیگر اینکه مضمون جشنواره با محل برگزاری جشنواره همخوانی دقیقی دارد، منطقه شرهانی که زمانی شاهد ایثار و شهادت جوانان این سرزمین بوده است، هم اینک شاهد اجرای آثار هنری با همان مضامین و موضوعات است.  

عضو هیئت داوران سومین جشنواره ملی تئاتر شرهانی تاکید کرد: تئاتر شرهانی علاوه بر اینکه دریچه ای به سمت دوران دفاع مقدس و نشان دادن دلاوری ها و رشادت هاست، می تواند آسیب ها و دردهای دوران جدید را با زبان تئاتر خیابانی به مخاطب انتقال دهد.

وی با بیان اینکه جشنواره شرهانی محلی برای داد و ستدهای فرهنگی بین هنرمندان و مخاطبان است، اظهار کرد: باید دانست بسیاری از مشکلات و بحران های اجتماعی را نمی توان با میلیاردها تومان پول کاهش داد و یا از بین برد، اما به زبان تئاتر و در قالب هنر، بسیاری از مفاهیم اجتماعی را در رفتارها و باورهای مردم نهادینه کرد.

بادپروا با اشاره به نوپا بودن جشنواره تئاتر شرهانی تبیین کرد: این جشنواره هر چند از نظر شکلی و ساختار اداری به جایگاه اصلی خود نرسیده است، اما با تلاش و همت اهالی تئاتر دهلران و اعضای ستاد اجرایی جشنواره به خوبی توانسته راه خود را در پیش گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر عشق و علاقه برگزارکنندگان جشنواره با علم و تخصص و تولید علم آمیخته شود، قطعا در آینده نزدیک می تواند به مانند جشنواره مریوان تثبیت و ماندگار شود.




مطالب مرتبط

رئیس انجمن هنرهای استان کردستان  عنوان کرد:

استقبال هنرمندان از  جشنواره نمایشنامه نویسی «انسان ، بحران ، هنر »
رئیس انجمن هنرهای استان کردستان عنوان کرد:

استقبال هنرمندان از جشنواره نمایشنامه نویسی «انسان ، بحران ، هنر »

مسابقه نمایشنامه نویسی «انسان ، بحران ، هنر» که توسط انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ، اداره کل هنرهای نمایشی و مرکز تحقیقات کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی استان ، و سایت ایرانتئاتر در دو بخش اعلام فراخوان شده بود پس از ...

|

درباره تئاتر خیابانی و تاثیر بی بدیل آن بر مسائل اجتماعی

نمایش خیابانی مهر تاییدی بر هنر مردمی
درباره تئاتر خیابانی و تاثیر بی بدیل آن بر مسائل اجتماعی

نمایش خیابانی مهر تاییدی بر هنر مردمی

ایران تئاتر- مجید امرایی*: نمایشگر خیابانی مسائل مردم را گوش می دهد و مسائل خود را به گوش مردم می رساند تا در پس این داد و ستد فرهنگی ، جامعه را به سمت تعالی هدایت کند. این نوع نمایش ها اصولا حاصل کنش و واکنش و مبارزه ی بین ظالم و مظلوم و محصول خیزش های مردمی و سرکوب طاغوت هاست پس ...

|

به مناسبت «روز جهانى مبارزه با مواد مخدر» برگزار می‌شود

اجرای ۱۴ گروه‌ تئاتر خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در 10 استان
به مناسبت «روز جهانى مبارزه با مواد مخدر» برگزار می‌شود

اجرای ۱۴ گروه‌ تئاتر خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در 10 استان

به مناسبت «روز جهانى مبارزه با مواد مخدر»، ۱۴ گروه‌ منتخب تئاتر خیابانی با شعار «نه به اعتیاد» در تهران و ۹ استانِ دیگر به اجرا می‌پردازند.

|

گزارش ایران تئاتر از اجرای موفق طرح «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا»

سلام امیدوارکننده مخاطب عام به تئاتر
گزارش ایران تئاتر از اجرای موفق طرح «من، تو، ما/ تئاتر، زندگی، کرونا»

سلام امیدوارکننده مخاطب عام به تئاتر

در ایامی که اکثر صاحب نظران و کارشناسان حوزه تئاتر از حضور مخاطبان خاص در تماشاخانه ها در دوران پساکرونایی ابراز نگرانی کرده اند، مخاطب عام سلام امیدوار کننده ای به تئاتر خیابانی داد.

|

فاطمه رادمنش کارگردان حاضر در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا

در «قند تودل» به ارائه پیام های کرونایی پرداختم
فاطمه رادمنش کارگردان حاضر در طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا

در «قند تودل» به ارائه پیام های کرونایی پرداختم

فاطمه رادمنش در گفت‌وگو با ایران‌تئاتر درباره تاثیرات طرح من، تو، ما، تئاتر، زندگی، کرونا عنوان کرد: این طرح بسیار مثبت و سازنده و نکته مهم جایگاه قابل قبول تئاتر خیابانی بین مردم است و همیشه مورد توجه بوده است.

|

نگاهی به کارکردهای اجتماعی تئاتر خیابانی به بهانه اجرای طرح «من، تو، ما؛ تئاتر، زندگی، کرونا»

دمخور با عامه وفادار به ارزش ها در بحران
نگاهی به کارکردهای اجتماعی تئاتر خیابانی به بهانه اجرای طرح «من، تو، ما؛ تئاتر، زندگی، کرونا»

دمخور با عامه وفادار به ارزش ها در بحران

ایران تئاتر- مجید امرایی: درمیان شیوه‌های مختلف هنر نمایشی، این نمایش فضای باز یا به قولی نمایش خیابانی است که از گذشته تا کنون به دلیل بی واسطه بودن و مردمی بودن، دمخور با عامه اجتماع بوده و ابزاری کاربردی در دفاع از ارزش ها و آرمان های انسانی در سطوح مختلف محسوب شده است .

|

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد:

«من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در90 ثانیه 
 تلاش برای توسعه فرایند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایران تئاتر مطرح کرد:

«من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در90 ثانیه
تلاش برای توسعه فرایند تولید و اجرای تئاتر خیابانی در سطح استان

اجراهای تئاتر خیابانی با گروه تئاتر "باران" به سرپرستی سعید ذبیحی و با شعار «من، تو، ما تئاتر، زندگی، کرونا» در سطح شهر کرمانشاه  آغاز شد.

|

نظرات کاربران