در حال بارگذاری ...

فراخوان جشنواره تئاترخوزستان در سال 98 منتشر شد

توسط دبیرخانه جشنواره، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در سال ۹۸ منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر از  خوزستان، فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان در سال 98 از سوی دبیرخانه جشنواره در سه بخش الف) مسابقه صحنه ای، ب) مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر و ج) نمایشگاه اسناد تئاتر خوزستان برای برگزاری از 1 الی 4 شهریورماه 98 در شهرستان شوش منتشر شد.

در مقدمه این فراخوان آمده است: اداره­ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شورای راهبردی تئاتر خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان با هدف هویت بخشی و استقلال به جشنواره تئاتر استان خوزستان به عنوان مهمترین رخداد تئاتر استان و خلق تجربه­های نوین در عرصه هنرهای نمایشی و نگاه نو و خلاقانه و مبتنی بر اصول علمی به هنر نمایش، تاکید و تمرکز بر تولید و اجرای عمومی آثار و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی و با نگاه به چشم انداز تولیدات یکساله هنرمندان تئاتر استان خوزستان در بستر جشنواره استانی، سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان را برگزار می نمایند.

در بخش شرایط مسابقه صحنه ای سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان آمده است: نمایش هایی که در راستای ترویج شعار سال تولید شوند و در راستای هویت تئاتر خوزستان و  از بسترهای تاریخی، ادبی، اقتصادی، سیاسی، آداب و رسوم و سنت های استان خوزستان بهره ببرند، در اولویت پذیرش خواهند بود و بخش صحنه ای جشنواره که برگزیدگان آن نهایتاً به سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد، صرفاً اختصاص به آثار ایرانی دارد.

در بخش دیگری از فراخوان در خصوص اجرای عمومی آثار نمایشی متقاضی حضور در جشنواره آمده است: جشنواره تئاتر استان خوزستان صرفاً به آثار نمایشی تولید شده هنرمندان تئاتر خوزستان که اجرای عمومی آنها به انجام رسیده است تعلق دارد. لذا گروه­هایی که حد فاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استانی در سال 97 ( اول آذرماه 1397) تا یک ماه قبل از برگزاری (تا پایان تیرماه 98) جشنواره تئاتر استانی در سال 98، آثار خود را تولید کرده و حداقل 7 اجرای عمومی در شهرستان خود داشته اند، می­توانند متقاضی حضور در سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان باشند و تنها ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی و نیز حضور در بخش­های تئاتر فجر؛ درج اطلاعات آثار نمایشی در زمان مقرر با ذکر تاریخ اجرای عمومی آن اثر در پورتال استانی « تئاتر خوزستان» می باشد.

همچنین در این فراخوان آمده است: گروه­های متقاضی حضور در جشنواره تئاتر استانی می­بایست یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل نمایشنامه در محیط word  و پنج قطعه عکس از اجرای نمایش به همراه 4 نسخه از فیلم اجرای عمومی نمایش بر روی لوح فشرده، مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم، گواهی تایید اجرای عمومی شهرستان، تصویر پروانه نمایش صادر شده توسط شورای نظارت بر نمایش شهرستان یا استان، چاپ خبر اجرا از پورتال تئاتر خوزستان و فرم تکمیل شده درخواست حضور در جشنواره ( فرم شماره 1) را در تاریخ مقرر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

طبق مفاد این فراخوان بازبینی آثار متقاضی شرکت در جشنواره در دو مرحله صورت خواهد گرفت. در مرحله اول فیلم اجرای عمومی آثار متقاضی بر روی لوح فشرده مورد بازبینی قرار خواهد گرفت. آثار پذیرفته شده در مرحله اولیه بازبینی، در مرحله دوم به صورت زنده بازبینی خواهند شد و پس از اتمام مرحله دوم آثار راه­یافته به سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان معرفی خواهند شد.

در این فراخوان برای شرکت در بخش مسابقه و نمایشگاه عکس تئاتر آمده است:به منظور ارج نهادن به هنر عکاسان حوزه تئاتر و ارتقاء جایگاه عکس تئاتر در حوزه اطلاع رسانی، بخش نمایشگاه و عکس تئاتر را برای  هم زمان با جشنواره تئاتر استانی برگزار می نماید.

در ادامه شرایط شرکت در بخش عکس تئاتر آمده است: این بخش صرفا پذیرای عکاسان بومی استان خواهد بود و عکاسان بومی می توانند با 5 عکس از نمایش هایی که حدفاصل آذرماه 1397 تا پایان مردادماه 1398 در سطح استان اجرا شده اند با ذکر نام نمایش، نویسنده، کارگردان و تاریخ و محل اجرا در پشت عکس در این بخش شرکت نمایند.

متقاضیان می بایست فایل عکس ها را با وضوح300 دی پی آی به همراه عکس های چاپ شده با ابعاد  40 در 30 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

همچنین در بخش عکس تئاتر بخش ویژه خواهد داشت با عنوان «مروری بر ادوار گذشته» ( از دوره نخست تا دوره سی ام جشنواره ) که علاقمندان می توانند برای مرور جشنواره های گذشته، عکس های مورد نظر خود را به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.

سومین بخش فراخوان سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان بخش نمایشگاه اسناد تئاتر خوزستان است که با هدف توسعه ای تئاتر و رونق بخشی به هنر نمایش از طریق پژوهش و پاسداشت تلاش پیشینیان هنر تئاتر در استان خوزستان و تجلیل از کسانی که سال‌هاست به هر دلیلی تئاتر کار نکرده‌اند و یا در قید حیات نیستند و یا از توان و انگیزه‌ی لازم بی‌بهره‌اند، بخش نمایشگاه اسناد تئاتر استان خوزستان هم زمان با برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان برگزار می شود.

در این بخش هنرمندان و علاقمندان تئاتر هرگونه پوستر، بروشور، تراکت، دست‌نوشته‌ها، نامه‌نگاری‌ها و عکس شامل عکس‌های روی صحنه و پشت صحنه مربوط به تئاتر استان خوزستان که وجه سندیت تاریخی داشته باشد را جهت برپایی نمایشگاه اسناد تئاتر خوزستان می توانند از طریق ایمیل و یا به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

طبق گاه شمار فراخوان آخرین مهلت ارسال مدارک هر سه بخش فراخوان به دبیرخانه سی ام تیرماه 1398 اعلام شده است و اعلام نتایج بازبینی فیلم تئاتر روز پنج مردادماه 1398 و آغاز بازبینی حضوری آثار نمایشی از هفدهم مردادماه 98 خواهد بود و آثار نهایی راه یافته به جشنواره تا تاریخ 22 مردادماه 1398 اعلام خواهند شد . سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 1 الی 4 شهریورماه 1398 به میزبانی شهرستان شوش برگزار می شود.

گروه های نمایشی متقاضی می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در اهواز، خیابان فلسطین، اداره کل فرهنگ و ارشـاد اسلامـی خوزستان ، طبقه سوم، اداره هنری و سینمایی، دبیرخانه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خوزستان ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 06133364416 تماس حاصل نمایند.

 

هنرمندان تئاتر خوزستان می توانند فایل PDF فراخوان را از پایان همین خبر دریافت کنند.




مطالب مرتبط

پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور
پژمان محراب‌پور، کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی مطرح کرد

مشکل رفت‌وآمد هنرمندان با پخش شدن جشنواره در سطح کشور

پژمان محراب‌پور، کارگردانی که با نمایش «دامادی قاسم» در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری حضور دارد، از برگزاری بخش‌هایی از این رویداد در شهرستان‌ها استقبال کرد و البته رفع مشکل رفت‌وآمد هنرمندان در سطح کشور را ضروری دانست.

|

نظرات کاربران