در حال بارگذاری ...
دبیر هشتمین جشنواره تئاتر ثمر عنوان کرد:

مکانی برای نمایش استعداد دانشجویان و هنرجویان تئاتر کشور

ایران تئاتر: افشین علی اصفهانی دبیر هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر در خصوص تجربه برگزاری این دوره از جشنواره متنی را در اختیار ایران تئاتر قرارداد. او جشنواره تئاتر ثمر رامکانی برای نمایش استعداد دانشجویان و هنرجویان تئاتر کشور عنوان کرد.

افشین علی اصفهانی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی نمایش در متن ارسالی آورده است: بسیار خوشحالم که این امکان فراهم شد تا بتوانم در سمتی دیگر در کنار دانشجویان و هنرجویان تئاتر که خودم را عضوی از آن‌ها می‌دانم حضورداشته باشم، دانشجویانی که با هزار عشق و علاقه وارد فضای دانشگاهی می‌شوند تا ضمن آموختن هنر ارزشمند تئاتر بتوانند با تشکیل گروه‌ها و به دست آوردن ارتباط با اساتید و بزرگان این هنر وارد دنیای حرفه‌ای این رشته شوند.
در سال‌های اخیر با گسترش جمعیت فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط نمایشی اعم از دانشگاهیان و آموزشگاه های آزاد هنری نیاز به فضایی برای کشف و شکوفاسازی استعداد جوان‌ها بیش‌ازپیش احساس می‌شود، نیازی که اگرچه مدیران تئاتری کشور از آن مطلع و برای رفع آن در تلاش هستند اما متاسفانه حجم گسترده آن نشان از آن دارد که یکدست صدا نداشته و باید دست‌هایمان را به دست هم بدهیم تا اتفاق‌های بزرگتری را رقم بزنیم.
جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر که به همت آقای محمدرضا ژیان راه اندازه شده و در طی سال‌های اخیر توانسته با عملکرد قابل توجه خود را به اینجا برساند یکی از همان همت های عالی است که در فضای خصوصی تلاش داشته مکانی برای نمایش استعداد دانشجویان و هنرجویان تئاتر کشور فراهم آورد.
در طول برگزاری این جشنواره و ارتباط نزدیک با گروه‌های شرکت کننده به این موضوع دست یافتیم که اطلاعات بسیاری از دانشجویان و هنرجویان درباره حضور در یک رویداد هنری همچون جشنواره تئاتر بسیار کم است که می توان بخشی از آن را به رویکرد تئوری دانشگاه ها و عدم فضا سازی لازم برای آزمون و خطای دانشجویان ارتباط داد که نیازمند بررسی و توجه ویژه اساتید و مدیران دانشگاهی است.
در ادامه این متن در خصوص شعار تئاتر حرفه‌ای ثمره تئاتر دانشجویی آمده:
شعار این دوره از جشنواره را نیز همچون دوره های گذشته آقای محمدرضا ژیان انتخاب کرده اند اما در آن خصوص می توانم بگویم از دو منظر می توان به آن نگاه کرد، نخست اینکه اگر بخواهیم در آینده تئاتر حرفه‌ای داشته باشیم باید از الان روی دانشجویان وهنرجویان تئاتر کشور سرمایه گذاری کنیم و از منظر دیگر درخواست توجه به تئاترهای دانشجویی در حال اجرا در تماشاخانه های کشور است که این روزها با پیدایش تئاترهای چهره محور رو به افول است.
و در پایان...
تشکر می کنم از مدیریت محترم اداره کل امور هنرهای نمایشی جناب آقای شهرام کرمی که در برگزاری این جشنواره با ما همکاری های لازم را انجام دادند و همچنین جناب آقای محمدرضا ژیان که با وجود نداشتن هیچ اسپانسر و حامی مادی و معنوی برای برگزاری این جشنواره، باز هم در این راه ثابت قدم بوده و بستری برای حضور پر شور جوان‌ها فراهم آورده است.
به امید روزی که توجه به تئاتر های دانشجویی بعنوان سرمایه های آینده تئاتر کشور بیش از این باشد.




نظرات کاربران