در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیرخانه جشنواره

داوران جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس معرفی شدند

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم نصیری، دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، ضمن معرفی داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره، گفت: فرهاد قائمیان، سعید اسدی و گلبرگ ابوترابیان که هر سه از اساتید برجسته و نام آشنای هنرهای نمایشی  کشور هستند داوری آثار راه یافته به بخش نهایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را بر عهده خواهند داشت.

او با اشاره به حضور اسامی مطرح حوزه تئاتر در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، تصریح کرد: فرهاد قائمیان متولد ۱۳۴۴ در اردبیل و یکی از بازیگران مطرح کشور در حوزه تئاتر و سینماست. او فعالیت حرفه‌ای خود را با فیلم "دمرل"، ساخته یدالله صمدی آغاز کرده و در سال ۷۷ برای بازی در فیلم "هیوا" نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.

نصیری افزود: این استاد جزو ۱۰ بازیگر برتر سینمای ایران است و در ده‌ها جشنواره ملی و بین‌المللی جوایز متعددی را کسب کرده است.

 مدیر هنری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان این که ابوترابیان یکی از داوران امسال جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش تخصصی خیابانی بوده است، گفت: گلبرگ ابوترابیان، کارگردان مطرح تئاتر، دارای مدرک دکتری فرهنگ‌شناسی و فوق‌ لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه فرهنگ و هنر مسکو است. او عضو هیات علمی دانشگاه هنر شیراز است.

نصیری تاکید کرد: او تاکنون آثار نمایشی مطرحی را در داخل و خارج از کشور بر روی صحنه برده و داوری بسیاری از جشنواره‌های مهم از جمله جشنواره تئاتر فجر را بر عهده داشته است.

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، خاطرنشان کرد: دکتر سعید اسدی نیز متولد سال ۱۳۵۲ در کرمانشاه است. سعید اسدی دارای مدرک دکتری در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است که هم اکنون مدیریت تئاتر شهر تهران  را بر عهده داشته و عضو شورای پژوهشی اداره کل هنرهای نمایشی نیز هست.

نصیری ادامه داد: از سعید اسدی چندین نمایشنامه و اثر نمایشی به چاپ رسیده و مدیریت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر در سال ۱۳۹۰، عضویت در هیئت داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضویت در هیئت داوران و بازخوانی چندین دوره از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی از دیگر سوابق اجرایی ایشان است.

او در زمینه نحوه برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، عنوان کرد: این رویداد مهم تئاتری کشور که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست ۱۶۱ اثر نمایشی را از ۲۰ استان و پنج منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ (۲۷ مارس ۲۰۱۹) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»
در گفت‌وگو با کارگردان راه‌یافته به بخش خیابانی جشنواره تئاتر فجر مطرح شد

مرور پیامدهای فردی و اجتماعی زندگی معلولان در «روز تولد من»

صادق حسین‌زاده، کارگردان نمایش خیابانی «روز تولد من»، این اثر را در ژانر اجتماعی و روایتی از پیامدهای فردی و اجتماعی معلولان دانست.

|

نظرات کاربران