در حال بارگذاری ...
رامین سیار دشتی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

نمایش جایی که‌کبوترها ناپدید شدند اواسط اردیبهشت روی صحنه می رود

رامین سیار دشتی از جمله بازیگران با تجربه و موفق تئاتر در سال های اخیر است که چندی قبل بازی جذابی در نمایش نامبرده به کارگردانی علی اصغر دشتی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر ارائه کرد .

رامین سیار دشتی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت : در نمایش جایی که کبوترها ناپدید شدند به کارگردان هستی حسینی به عنوان بازیگر حضور دارم و تمرینات مدتی است که شروع شده است. مصطفی کوشکی در این کار به عنوان مشاور و تهیه کننده حضور دارد و نمایش تولید تئاتر مستقل تهران است.

این بازیگر در باره ویژگی متن این اثر نمایشی تصریح کرد : نویسنده نمایش سوفی اوکسانن است و متن یک درام سیاسی است .

سیار دشتی در باره داستان این نمایش گفت : داستان نمایش در اروپا و کشور استونی در دهه های 70 و 60 میلادی رخ می دهد. زمانی که اوج قدرت کمونیست ها در  کشورهای حوزه دریای بالتیک بود . نویسنده در متن نگاهی نقادانه به نحو عملکرد حکومت های خودکامه و توتالیته دارد .

وی در باره نقشش در این نمایش تاکید کرد : من در این نمایش نقش یک افسر روس را با نام سروان پرکف بازی می کنم. شخصیتی که پست و بلندی دارد و وجوهات خاص انسانی نیز در منشش دیده می شود .

سیار دشتی در باره سایر عوامل اجرایی افزود: مهدی کوشکی ، شهروز دل افکار ، خاطره حاتمی در نمایش بازی دارند.

این بازیگر در باره زمان اجرای این نمایش گفت : نمایش اواسط اردیبهشت در تئاتر مستقل تهران روی صحنه اجرا می شود.

این بازیگر در باره گرایشش در بازیگری و حضور در نمایش هایی که بر اساس نمایش نامه های مهم اجرا می شوند عنوان کرد : سلیقه شخصیم بیشتر معطوف به نمایش هایی است که تم فانتزی و فرم ،ژست و فیزیک بدنی تکیه دارد و در این شیوه کاری تجربیات زیادی در گروه تئاتری دون کیشوت به دست آورده ام. اگر بازیگر بخواهد در یک سبک و سیاق تابت خودش را محدود کند . طبیعی است که بازیش به یک نواختی می رسد و نمی تواند تمام توانایی هایش را بروز بدهد . علاقه دارم در دوران کاریم در فضا وفرم های مختلف نمایشی بازی کنم . بازی در نمایش هایی که بر اساس متن های بزرگ  روی صحنه اجرا می شود ، برای بازیگران چالش برانگیز است . همه بازیگران علاقه دارند در این نوع نمایش ها توانایی هایشان را محک بزنند.

قابل به اشاره است :رامین سیار دشتی نزدیک به یک دهه است که حضور مستمر و موثری در تئاتر در حوزه کارگردانی و بازیگری دارد. او با کارگردان های بزرگی نظیر اصغر دشتی ،حمید امجد ، آزاده انصاری کار کرده است. وی دارای لیسانس نمایش (با گرایش طراحی صحنه) از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران مرکز/ 1380) و فوق لیسانس کارگردانی نمایش از  همین دانشکده است و در زمینه های بازیگری، عروسک گردانی، طراحی صحنه و کارگردانی فعالیت کرده است. سیار دشتی عضو ثابت گروه تئاتر دون کیشوت به سرپرستی علی اصغر دشتی از سال 1382 تا به امروز است. آخر بازی ، سه خواهر و دیگران ، خاطرات یک دزد، مجلس شبیه خوانی شازده کوچولو ،دن کیشوت، حریم، ماکاندو،ملانصرالدین، کالیگولا، رپرتواری از آثار گروه دن کیشوت با رونمایی از محسن از جمله نمایش های موفق کارنامه کاری سیار دشتی هستند.

 

 




نظرات کاربران