در حال بارگذاری ...
داوود کیانیان در مراسم گرامیداشت روزملی وجهانی تئاتر در تالار هنر مطرح کرد:

امروز آغاز دومین صده تئاتر کودک و نوجوان در ایران است

گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر با حضور بزرگان تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان و اهالی رسانه به همراه اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» در تالار هنربرگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر تالار هنر چهارشنبه  در مراسم گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر میزبان داوود کیانیان، منصور خلج،علی فروتن و حمید گلی و جمعی از پیشکسوتان تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان و خبرنگاران در مراسم گرامیداشت روز جهانی تئاتر شد.
در ابتدای این مراسم سعیده آجربندیان مدیر روابط عمومی تالار هنر که اجرای مراسم رانیز برعهده داشت به قرائت پیام سید عباس صالحی،وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی پرداخت.
در ادامه این مراسم داوود کیانیان نویسنده و مدرس تئاتر کودک و نوجوان به جانباختگان حادثه سیل استان های گلستان ، مازندران و شیراز ادای احترام کرد.
او با بیان این که برای سومین سال پیاپی ثبت روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی کشور را گرامی میداریم از تاثیر تئاتر بر آموزش و حفظ نشاط و سلامت جامعه گفت افزود: امروز در اولین روزهای بهار 1398 آغاز دومین صده تئاتر کودک و نوجوان در ایران است.
منصور خلج نویسنده ، کارگردان و پژوهشگر تئاتر نیز در سخنانی به تاریخچه ثبت این روز در جهان اشاره و از پیشینه تئاتر کودک صحبت کرد . همچنین با اشاره به زاد روز تولد خسرو شکیبایی از این هنرمند فقید  یاد کرد. خلج در خاتمه درباره اهمیت هنر نمایش گفت: تئاتر راه تفاهم انسان ها است.
ایرج محمدی مدرس تئاتر عروسکی نیز که در این مراسم حضور داشت این روز را گرامی داشته و از اهمیت تئاتر و تئاتر عروسکی برای نسل های آینده سخن گفت و افزود: امیدوارم تئاتر کودک بیش از پیش در مسیر رونق قرار بگیرد.
علی فروتن بازیگر نمایش «ساعت هشت در کشتی» نیز با اشاره به حوادثی که موجب جان باختن مردم طی سال های گذشته شده اند گفت این رویدادها از همه ما انسان های قوی تری ساخته است و هنرمندان ضمن همدردی و همراهی با وقایع تلخ تمام تلاششان را برای بازگشت نشاط و شادابی به خانواده ها انجام می دهند.
حمید گلی نیز که بازیگر دیگر این پروژه نمایشی است بر دو عنصر کتاب و تئاتر تاکید کرده و توجه خانواده ها به حضور این دو مهم در پرورش کودکان را درخواست کرد و با اشاره به کودکان حاضر در سالن گفت: تئاتر ببینید و کتاب بخوانید.
اجرای نمایش «ساعت هشت در کشتی» به کارگردانی مریم کاظمی در میان استقبال پرشور تماشاگران پایان بخش این مراسم بود. در بین تماشاگران هنرمندانی همچون بهرام جلالی پور، فائزه فیض، مهدی قلعه، رضا معطریان، میترا کریمخانی و... همچنین عباس عبدالعلی زاده و احسان زیورعالم از منتقدان تئاتر حضور داشتند.
نمایش ساعت هشت در کشتی همه روزه بجز شنبه ها ساعت 20 در تالار هنر واقع در خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده جنب ورزشگاه شیرودی به روی صحنه می رود. همچنین علاقه مندان می توانند از طریق سایت ایران
کنسرت و از طریق تلفن برای خرید بلیط و رزرو بلیت اقدام کنند.




مطالب مرتبط

«دوره‌گردها» در تالار هنر

«دوره‌گردها» در تالار هنر

نمایش «دوره‌گردها» به کارگردانی علی فروتن، در راستای طرح تناوبی تئاتر، از روز سه‌شنبه ۱۱ مهر 1402 در تالار هنر اجرا خواهد شد.

|

شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه
شکرخدا گودرزی برای روز جهانی تئاتر نوشت

تئاتر دیالوگی در جستجوی کمال مطلوب برای استعلای جامعه

شکرخدا گودرزی در یادداشتی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، تئاتر را دیالوگی معرفی کرد برای این که وضعیت را از آنچه که اکنون هست به جلو ببرد و در جستجوی کمال مطلوب و روابط انسانی برای استعلای جامعه باشد.

|

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

نظرات کاربران