در حال بارگذاری ...
کانون تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند

آغاز اجراهای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی پس از وقفه‌ای شش ساله

۷۰ هنرمند در قالب ۱۳ گروه تئاتر خیابانی، پس از وقفه‌ای شش ساله، اجراهای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی را از سر می‌گیرند.

 به گزارش ایران تئاتر کانون تخصصی تئاتر خیابانی این اداره کل از آغاز اجرای عمومی و فصلی گروه‌های تئاتر خیابانی پس از وقفه‌ای شش ساله خبر داد.
این اجراهای عمومی و فصلی گروه‌های تئاتر خیابانی با عنوان «تئاتر با مردم» با حضور ۱۳ گروه شکل می‌گیرد. هر گروه ۱۰ اجرا دارد و در مجموع ۱۳۰ اجرا برگزار خواهد شد.  
این ۱۳ گروه نمایشی عبارتند از «آدم‌های بافرهنگ» به نویسندگی و کارگردانی رضا فقیهی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، «زیرزمین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «ویروس» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «وصیت» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کولیوندی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «قبل، حین، بعد» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی وکیلیان با مدت زمان ۲۰ دقیقه، «من کجا، شما کجا» به نویسندگی و کارگردانی علی رحیمی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «افسانه ننه دریا و دختر تنها» به نویسندگی و کارگردانی رسول حق‌شناس با مدت زمان ۱۵ دقیقه، «خاطره مشترک» به نویسندگی هما پارسایی و کارگردانی مشترک مصطفی مباشرامینی و احمد صمیمی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، «دشمن مردم» به نویسندگی و کارگردانی شهاب راحله با مدت زمان ۳۵ دقیقه، «داستان مردم» به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی با مدت زمان ۳۰ دقیقه، «زلزله» به نویسندگی و کارگردانی ابوذر چهل‌ایرانی با مدت زمان ۲۵ دقیقه، «ژیلت» به نویسندگی مشترک ابوالفضل حاج‌علی‌خانی و مجتبی بندری و کارگردانی مجتبی بندری با مدت زمان ۲۵ دقیقه و «هر چی سنگه مال پای لنگه» به نویسندگی علی‌اکبر کنعانی و کارگردانی مارال ایزدبخش با مدت زمان ۲۰ دقیقه.
از جمله نکات قابل توجه این اجرای عمومی و فصلی تئاتر خیابانی که پس از شش سال وقفه مجددا با حضور ۷۰ هنرمند از سر گرفته شده‌اند می‌توان به حضور گروه نمایش «افسانه ننه دریا و دختر تنها» با بازیگران توانمند مبتلا به سندروم داون اشاره کرد.
همچنین در میان این ۱۳ گروه، یک نویسنده و یک کارگردان زن، نویسنده نمایش «خاطره مشترک» و کارگردان نمایش «هر چی سنگه مال پای لنگه» حضور دارند.
 این نمایش‌های خیابانی که از ۲۷ فروردین تا هفتم اردیبهشت اجرا می‌شوند مضامینی اجتماعی، اخلاقی و دینی دارند و هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در قالب روزی شش اجرا در محوطه مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان می‌شوند.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مطرح کرد:

راهیان نور در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس قرار دارد

مجید منادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آیین رونمایی از پوستر ششمین همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور، این رویداد را در امتداد فرهنگ و گنجینه غنی دفاع مقدس دانست و ابراز امیدواری کرد مردم خوزستان علاوه بر میزبانی، از این بستر عظیم فرهنگی در زمینه مسائل اعتقادی و ...

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد
گفت‌وگو با دبیر جشنواره چهل‌ودوم تئاتر فجر

مهدی حامدسقایان: جامعه به هنرمندان توان‌یاب احتیاج دارد

دبیر چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به توانمندی بالای هنرمندان توان‌یاب، می‌گوید افراد دچار معلولیت، با حضور قدرتمند در این جشنواره، می‌توانند مهارت‌ها و توانمندی‌های بالای خودشان را به نمایش بگذارند و اعلام کنند که اجتماع به حضور و افکار و اندیشه‌های آن‌ها ...

|

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

تئاتر شهر؛ نگین تابان هنرهای نمایشی

کاظم نظری: تئاتر شهر، مهم‌ترین سالن زیرمجموعه اداره‌کل هنرهای نمایشی، هفتم بهمن 1402 هم‌زمان با میزبانی از آثار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فجر و در همراهی باشکوه هنرمندان و تماشاگران فهیم و ...

|

نظرات کاربران