در حال بارگذاری ...
سیروس همتی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد:

نمایش تمساح را در سالن چار سو روی صحنه می‌برم

در سال‌های اخیر سیروس همتی سوای حضور پر رنگش در بازیگری تئاتر و تصویر در حوزه کارگردانی هم مؤثر و درخشان ظاهر شده و دو نمایش پر مخاطب و جذاب «صبح به خیر» و «مزامزا» را در ساختاری جذاب با فضایی طنز به مخاطب ارائه کرده است. سیروس همتی در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید کاریش عنوان کرد:

در سال قبل در زمان اجرای نمایش «مزا مزا» در تماشاخانه ایرانشهر نوبت اجرایی در مجموعه تئاتر شهر داشتم و قرار شد که دو کار را همزمان اجرا نکنم و نوبتم باقی ماند و به سال جدید منتقل شد و بعد از هماهنگی‌های لازم، منتظر تماس مدیریت مجموعه تئاتر شهر هستم. در این اجرا از متن «تمساح» استفاده خواهم کرد و نمایش هم در سالن چارسو هم روی صحنه می‌رود و امیدوارم این اجرا نیز مانند سایر کارهایم موردتوجه مخاطبان جدی تئاتر قرار بگیرد.

وی درباره مضمون متن «تمساح» گفت: این متن را با نگاهی آزاد به داستان «کروکودیل» داستایوسکی نوشته‌ام و داستان آن درباره عکاسی دو خانم از یک خانه است که تمساح یکی از آنها را می‌خورد. داستان فضایی کمدی با ساختاری رئال _فانتزی دارد و یکی از ویژگی‌های متن استفاده از بازیگری است که نقش تمساح را بازی می‌کند.

همتی درباره سایر فعالیت‌های کاریش گفت: قبل از تعطیلات ایام نوروز نمایش‌نامه «مزا مزا» روانه بازار نشر شد و قرار است در نمایشگاه کتاب با حضور خودم در انتشارات نیستان آن به صورت رسمی رونمایی و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد. این کتاب در تیتراژ 1100 جلد روانه بازار نشر شده است.

گفتنی است: سیروس همتی در سال‌های اخیر به صورت پیوسته در سینما و تلویزیون و تئاتر در رفت‌وآمد بوده است و در عین حال بازیگر بسیار پرکاری در صحنه بوده است و در جشنواره سه سال قبل به خاطر بازی در نمایش «بوقلمون» بهترین بازیگر جشنواره تئاتر فجر شد. بازی در نمایش‌های «خروسک پریشان» (داود کیانیان)، «بازی تابلوی آخر» (نصرا… قادری)، «مسافران مرو» (سید جواد هاشمی)، «رؤیاهای خلیج فارس» (امیر دژاکام)، «بهرام چوبینه» (شکرخدا گودرزی)، «بلوط‌های تلخ» (شهرام کرمی)، «حریم» (آرش دادگر)، «اسب‌های پشت پنجره»(روح ا… جعفری)، «بسه دیگه خفه شو»، «بحرالغرایب» و «کالیگولا شاعر خشونت» (اتیلا پسیانی)، «خانمچه ومهتابی و مومیا» (هادی مرزبان)، «نامه» (گلاب آدینه)، «در چهارسو خبری نیست» و «روز سرباز» (حسن باستانی)، «طلسم صبحگل» (دکتر قطب الدین صادقی)، «ترن» (نیما دهقان)، «معمای مطربان پریشان» (کوروش زارعی)، «روشان» (فریدون محرابی)، «طروپ طرب و بوقلمون» (خیرا…تقیانی)  و نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های مثل «مونی و کاروان‌هایش»، «غروب تا غروب»، «جایی میان خوک‌ها»، «برگ‌ریزان»، «محال هم ممکن است»، «مجلس برادرکشی»، «قربانی»، «ح دو چشم»  از جمله فعالیت های مهم کاری همتی در سه دهه فعالیتش در تئاتر هستند. او بارها برنده جوایز متعددی برای نویسندگی شده است .




مطالب مرتبط

یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد
یادداشت سیروس همتی در اهمیت جشنواره‌های استانی

تئاتر استان‌ها، پتانسیل جهانی شدن دارد

سیروس همتی: باوجود این‌که آثار حاضر در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استانی چهارمحال‌وبختیاری یا بهتر است بگویم، تئاتر بام ایران، از نظر تعداد محدود بودند اما خوشبختانه تمامی آن‌ها از نظر کیفی بسیار ...

|

گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌وگو با داور سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری

سیروس همتی: جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های استانی خالی است

داور سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری با اشاره به خالی بودن جای تئاتر کودک و نوجوان در جشنواره‌های تئاتر استانی گفت: سرمایه‌گذاری و ارائه آموزش در این حوزه به دلیل اهمیت بُن‌مایه تئاتر کودک و نوجوان و ضرورت پشتوانه‌سازی برای آینده تئاتر لازم است.

|

نظرات کاربران