در حال بارگذاری ...
دبیر کل انجمن دراماتراپی ایران خبرداد:

نخستین تیم تخصصی هنردرمانی در خوزستان مستقر شد

نخستین تیم تخصصی توانبخشی و بازتوانی هنردرمانی( Art Therapy ) به همت انجمن دراماتراپی ایران در خوزستان مستقر شد.

به گزارش ایران تئاتر دکتر مجید امرایی دبیر کل انجمن دراماتراپی ایران DTCI با اعلام این خبر افزود : با همکاری استانداری خوزستان و مرکز نمایش درمانی ایران (DramaTherapy center of iran ) نمایندگی اتحادیه جهانی دراماتراپی(WADT ) ، تیمی 12 نفره از روانشناسان و دراماتراپیست های عضو مرکز، خدمات تخصصی خود را برای گروه سنی کودکان و نوجوانان سیل زده و والدین انها در کمپ های استقرار سیلزدگان آغاز کردند.
به گفته امرایی در این جلسات به همت درمانگران خدمات " مشاوره " ، "گفتار درمانی"،" تخلیه روانی" و همچنین " آموزش "و" پیشگیری " و "مواجهه با موقعیت های خطر آفرین و بحران زا" به مراجعان ارائه می شود .
امرایی افزود : این برای نخستین بار است که خدمات تخصصی هنر درمانی به مراجعان آسیب دیده اتفاقات طبیعی در ایران ارائه می شود و در نوع خود منحصر به فرد و ویژه خواهد بود .
وی با قدردانی از معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان افزود : خدمات بازتوانی و توانبخشی تا یک ماه آینده با رویکرد اورژانسی ادامه خواهد داشت و پس از آن با همکاری کار گروه تخصصی "خدمات کلینیکی" هنر درمانی و" پاراکلینیکی " با هدف " تسهیلگری و توجه به جنبه های مثبت تاب آوری" مراجعان در موقعیت های غیر مترقبه ارائه خواهد شد .
امرایی تصریح کرد : مسائلی چون " ترس "، "اضطراب "، " کابوس شبانه " ،" شب ادراری "، " پرخاشگری" ، "انزواطلبی" و " گوشه گیری "از جمله مواردی است که در تشخیص اولیه مراجعان کودک و والدین آنها مشخص شده است .
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری جدی استانداری خوزستان به زودی با هدف پیشگیری از مسائل روانی کارگاه های تخصصی دراما تراپی برای رفع اختلالات برگزار شود .




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم

مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

|

نظرات کاربران