در حال بارگذاری ...
با گردهمایی مدیران سه دهه گذشته

جلسه مشورت و همفکری مدیران اداره تئاتر برگزار شد

با گردهمایی مدیران سه دهه گذشته جلسه مشورت و همفکری مدیران سه دهه گذشته و فعلی اداره تئاتر در دفتر مدیریت اداره برنامه های تئاتر برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره برنامه های تئاتر جلسه مشورت و همفکری مدیران سه دهه گذشته و فعلی اداره تئاتر روز سه شنبه مورخ 3اردیبهشت  1398 با حضور داوود فتحعلی بیگی ، مریم معترف، مهرداد بیات،علی اصغر راسخ راد و محسن امیری در دفتر مدیریت اداره برنامه های تئاتر برگزار شد.
دراین جلسه با  مرور تاریخ  اداره برنامه های تئاتر(میدان فردوسی-خیابان پارس) همچنین علت و معلول ساختار تشکیلاتی اداره تئاتر بررسی شد و پس از آن با اشاره به دوران طلایی تئاتر در دهه شصت و هفتاد به مدیریت آقای علی منتظری با توجه به حمایت ها و مقرر شدن بودجه مناسب برای اداره برنامه های تئاتر و همینطور استقرار گروه های حرفه ای در اداره تئاتر قدیم گفتگو شد.
محسن امیری با توجه به جابجایی ساختمان اداره برنامه های تئاتر و حذف موقت فضای تمرین و خانه نمایش از ساختمان جدید اداره تئاتر طرح سوال کرد چطور م یشود ار بحران کمبود بودجه ساخت و ساز عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوسازی ساختمان قدیم اداره تئاتر پرداخت کرد؟ آقای فتحعلی بیگی با پیشنهاد ایجاد فضای تخصصی پژوهش ،آفرینش و آموزش در حوزه نمایشهای ایرانی و همچنین درخواست فاز به فازبودجه از دفتر طرحهای عمرانی را مطرح کرد.
علی اصغرراسخ راد با توجه به اینکه در طول چند سالی اخیر با رایزنی هایی که با شهرداری و شورای شهرتهران داشتند و درخواستهای مکرر برای کمک رسانی به ساخت ساختمان قدیم اداره تئاتر؛همچنان نتیجه مطلوبی حاصل نکردند. مریم معترف که در هنگام جابجایی ساختمان مدیر وقت اداره تئاتر بود با تایید این مطلب که قرار بر این بود که جابجایی از ساختمان قدیم به شکل موقت در دوسال اتفاق بی افتد و در طی دوسال ساختمان خیابان پارس ساخته و بهره برداری شود که این امر انجام نشد.
همچنین گفتگوها پیرامون ماموریت های جدید اداره برنامه های تئاتر که توسط مدیر کل هنرهای نمایشی تعیین شده است انجام گردید و با طرح این مطلب که از هنرمندان و کارشناسان و صنف خانه تئاتر نیز مدد همکاری گرفته شود نیز جلسه به پایان رسید.  

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد
گفت‌وگو با داوود فتحعلی‌بیگی به بهانه روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر اندیشه‌ورز، بودجه مناسب می‌خواهد

داوود فتحعلی‌بیگی، با تبریک روزملی هنرهای نمایشی، تاکید کرد تئاتر خصوصی و خودگردان چون دربند گیشه است، نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند و برای همین، تولیدات اندیشه‌ورز، نیازمند بودجه مناسب هستند.

|

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران
اتابک نادری مطرح کرد

امیدواری برای ایجاد موزه تئاتر ایران

اتابک نادری می‌گوید بخش‌های مختلف اداره‌کل هنرهای نمایشی تلاش کرده‌‌اند تا در این سال‌ها، سندها، کتاب‌ها و عکس‌های تئاتر ایران را حفظ و نگهداری کنند تا روزی موزه‌ای راه‌اندازی شود که امید است ساختمان سابق اداره تئاتر، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به چنین مکانی ...

|

نگاهی به نمایش «تخت و خنجر» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و کار محمدعلی نجف‌پور

قابلیت بالای نمایشی شدن ادبیات دینی
نگاهی به نمایش «تخت و خنجر» نوشته داوود فتحعلی‌بیگی و کار محمدعلی نجف‌پور

قابلیت بالای نمایشی شدن ادبیات دینی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «تخت و خنجر» به کارگردانی محمدعلی نجف‌پور که این شب‌ها در تماشاخانه قدیمی و پرخاطره شهر تهران، سنگلج به صحنه می‌رود، سال‌ها قبل توسط استاد داوود فتحعلی‌بیگی ...

|

نظرات کاربران